Groentje ;-)

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Heb me vandaag aangemeld op de site. Lees al veel op dit forum om eens te kijken hoe het bij andere allemaal verloopt om zwanger te worden.

Wij zijn inmiddels bezig in ronde 7 en duurt nog een week voor mijn NOD. Ik heb al een zoontje van vier en hoopte eigenlijk dat het voor een tweede kindje net zo snel raak zou zijn als voor onze eerste. Ik was nl al zwanger in ronde 2!

Het maakt me best wel eens onzeker dat het nu toch wat langer op zich laat wachten als de eerste keer. ik heb sinds mijn ovulatie wel last van lichte krampen in mijn onderbuik ( iemand anders hier ervaringen mee) vorige cyclussen nooit last van gehad

Wil gewoon wat ervaringe delen op deze manier en ben benieuwd hoe jullie het allemaal ervaren

Groetjes

Hoi Jolleke,

Welkom!
Ik heb zelf bijna elke cyclus last van lichte krampen. Die duren van mijn eisprong tot aan mijn ongi. Bij mij is dat helaas geen teken van een zwangerschap.
Wij gaan voor ons eerst ekindje, dus ik heb geen ervaring met zwanger zijn. Wel heb ik meerdere malen hier gelezen dat als je zwanger bent meer een 'trekkend' gevoel in je onderbuik kan voelen en niet echt krampen.
Zoals ik al zei ben ik zelf nog nooit zwanger geweest, dus ik kan niet uit ervaring spreken!

En als het wat langer duurt, maak je geen zorgen! Wij zitten inmiddels in ronde 20/21 (beetje de tel kwijt...), anderhalf jaar bezig en lopen inmiddels bij de gynaecoloog.
Wat onze gynaecoloog ook zei: 'de kans dat je zwanger wordt is elke maand maar 10 tot 15%, misschien is het gewoon elke maand pech hebben!'.

Kortom, maak je geen zorgen als het wat langer duurt, je hebt al een kindje, dus je weet dat je zwanger kunt worden!

Succes met zwanger worden, ik hoop voor je dat het snel raak is!

Liefs Daisy

ik ben nu 4 weken zwanger en heb in de afgelopen maand eigenlijk wel elke dag een beetje lichte krampen gehad die ik op zo een moment niet kon plaatsen
na ongeveer 5 dagen na mijn ongesteldheid heb ik een beetje bloed met doorzichtig slijm verloren waar ik eigenlijk meer van schrok omdat ik dat niet kende

nu hebben wij gister ons getest en we zijn zwanger en 6 dagen geleden ook getest toen was tie nog negatief

een trekkende baarmoeder had ik ook en ja de krampen die ik voelde waren meer een trekkend gevoel maar wel raar om weer eens te voelen

maar ik zou wachten tot na je ongesteldheids dag want ik wist het eigenlijk al heel deze maand diep in mijn hoofd dat mijn lichaam iets in zich had want mijn borsten deden ook al 2 weken last geven en mijn tepels die kon ik niet eens meer aanraken of ik vertrok mijn helle gezicht hihi
( ik was ff vergeten hoe dat voelde )

kus kus

Hoi Jolleke,

Ik ga, net als Daisy, voor de eerste, dus ik heb ook geen ervaring hiermee. Ik zit pas in ronde 1, dus waarschijnlijk moeten we nog wel even wachten op de kleine. Ik hoop dat jullie allebei snel zwanger worden!

Groetjes, Chantal

@Daisy Jullie zijnal even bezig dan! moet slopend zijn of valt het wel mee voor je. Toch elke maand weer spannend niet dan? Wanneer ben je voor het eerst bij de gyn geweest en weet je al iets meer.
@Daam, Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! lekker genieten nu. Hoe lang zijn jullie "bezig"geweest voordat je zwanger was? En hebben jullie al eenkindje of is het juliie eerste?
@Daisy en Chantal, Hopen dat jullie snel zwanger mogen zijn!!

Kusjes!

@ Jolleke, wij zijn in december voor het eerst naar de gyn geweest. Alle eerste onderzoeken (sperma, eisprong, hormonen in mjin bloed, inwendige echo) zijn goed.
Ik ben net mijn laatste cyclus weer begonnen, dus moet ik morgen bellen voor het volgende onderzoek: HSG.

Het slopende valt nog wel mee hoor! Nu nog vooral de opluchting dat er artsen met ons meedenken over zwanger worden. We zitten ook echt nog in de onderzoeken. Ik kan me voorstellen als de behandelingen gaan beginnen dat het emotioneel een stuk zwaarder wordt.
En je, elke maand idd weer flink balen! Ik probeer wel zo positief mogelijk te blijven denken, want je doet er toch niets aan...

Dat ook jij snel zwanger mag zijn!

Goed van je dat je probeert er niet te zwaar aan te trekken. Doe ik zelf ook en na mijn ongi ben ik ook vrij nuchter.en denk ik we zien wel. Maar dan die laatste week van m'n cyclus joh! krijg dan toch aardig de zenuwen elke keer. Zeker omdat mijn zoon al 4jaar en 3 maanden is. Als ik nu zwanger zou zijn schelen mijn kinderen bijna vijf jaar. hoeft niet uit te maken natuurlijk maar elke maand gaat er meer leeftijdverschil tussen zitten. Ben wel gezegend met een gezonde zoon natuurlijk maar het kriebelt toch heel erg. Wil zo graag een broertje of zusje voor hem. Zag dat je op het forum "als het langer duurt" ook actief bent dus hou je in de gaten. :) suc6

hallo,

vorig jaar januari gestopt met de pil
en ong 6 mnd later zwanger..

schynt zo,n 6 maanden gemiddeld te zijn?
hebben ze me toen verteld.
dus bij mij klopte dit wel

in maart verwachten we ons eerste pukkie!!
succes!!!

Terug
Bovenaan