Ik ben geen voorstander van. Heb ooit als gastouder aan huis gewerkt bij mensen die een 3ling hadden en zij hadden wel een grondbox, wat ik goed snap met 3 ukkies. Dan moet je bijna wel, want in een gewone box past er maar 1 tegelijk en zonder grondbox kun je echt niet eens plassen.
Maar voor 1 kindje ben ik geen voorstander. Hier speelden ze tot 6 a 7 maanden lekker in de box, daarna vonden ze het niet zo fijn meer omdat ze gingen draaien en de beentjes steeds vast zaten in de spijlen, en kruipen lukt natuurlijk ook niet in de box.
Ik heb de box met 8 maanden weg gedaan en vanaf toen gewoon op de grond laten spelen, zolang ze nog niet echt konden kruipen op een dik kleed.
Zo konden ze de wereld ontdekken, leren tijgeren/kruipen. Een (grond)box belemmert dat. Alle kleine dingetjes zijn weggehaald uit huis (op hun hoogte) dus ze konden naar hartelust alle kanten op en niks was onveilig en ze mochten overal aanzitten.
Uiteindelijk moet je dat toch doen zodra je kindje dreumes wordt, dus of je alles nu opruimt als ze 8 of 13 maanden zijn maakt ook niet zoveel uit. Je krijgt toch wel een kids-proof huis
Waarom zou je graag een grondbox willen en waarom laat je je kindje niet gewoon op de grond spelen? Ben ik wel nieuwsgierig naar.