Grondbox

<p>Hallo </p><p>Mijn zoon is 6 maand en wil graag een grondbox voor hem kopen, wat zijn jullie ervaringen met een grondbox en is het wel zo handig ?</p>

Ik ben geen voorstander van. Heb ooit als gastouder aan huis gewerkt bij mensen die een 3ling hadden en zij hadden wel een grondbox, wat ik goed snap met 3 ukkies. Dan moet je bijna wel, want in een gewone box past er maar 1 tegelijk en zonder grondbox kun je echt niet eens plassen.

Maar voor 1 kindje ben ik geen voorstander. Hier speelden ze tot 6 a 7 maanden lekker in de box, daarna vonden ze het niet zo fijn meer omdat ze gingen draaien en de beentjes steeds vast zaten in de spijlen, en kruipen lukt natuurlijk ook niet in de box.
Ik heb de box met 8 maanden weg gedaan en vanaf toen gewoon op de grond laten spelen, zolang ze nog niet echt konden kruipen op een dik kleed.
Zo konden ze de wereld ontdekken, leren tijgeren/kruipen. Een (grond)box belemmert dat. Alle kleine dingetjes zijn weggehaald uit huis (op hun hoogte) dus ze konden naar hartelust alle kanten op en niks was onveilig en ze mochten overal aanzitten.
Uiteindelijk moet je dat toch doen zodra je kindje dreumes wordt, dus of je alles nu opruimt als ze 8 of 13 maanden zijn maakt ook niet zoveel uit. Je krijgt toch wel een kids-proof huis :)

Waarom zou je graag een grondbox willen en waarom laat je je kindje niet gewoon op de grond spelen? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Dankjewel voor je reactie , mijn zoon wil gewoon niet in de box en mij leek wel handig omdat ik dan bijvoorbeeld huishouden tussendoor kan doen enz en dat hij lekker zelf kan spelen , ik had 1 gezien en zat dan ballenbak bij enz 

Mijn zoon is ook een box weigeraar. Al vanaf 3 maand zoiets. Toen gewoon op de grond. Boxkleed eronder. Met stofzuigen enzo gewoon om heen hem werken. De momenten dat egt ff niet anders kan, dat ik naar wc moet en hij egt ff de box in moet is die egt meteen ant krijsen. Grondboxen vindt ik ook niks. Kind moet idd alles ontdekken en lekker zijn gang kunnen gaan.

Hier ook een meisje dat al snel de box zat was. Maar wij hebben haar ook gewoon op een kleed op de grond gelegd. Leren ze veel meer van. Ze zien meer, kunnen meer ontdekken, hebben meer ruimte om beweging te oefenenen. En ik deed gewoon mijn huishouden terwijl zij toekeek. Toen ze ging tijgeren hielden we goed in de gaten of ze ergens onveilige dingen te pakken kon krijgen. Dus lage laadjes maakte ik leeg of vulde ik met veilige dingen, lage keukenkastjes beveiligen of voor dingen als pannen en plastic bakjes, tierelantijntjes weg. Een aantal dingen bleven wel. Zoals de plastic bakjes of mijn boeken in de kast. Daar kon ze wel bij. Maar was een mooi moment om te leren wat wel en niet mag. Het was dus veilig om lekker de kamer rond te gaan. 
Naar mijn mening beperk je ontwikkeling met lang in een box of grondbox houden. 

Mijn dochter heeft nooit echt in de box gespeeld. De eerste 3 maanden kon ik haar niet wegleggen op haar rug en daarna vond ze de box sowieso niets.
Ze is nu 5,5 maand en we leggen haar al vanaf 3/3,5 maand standaard op het vloerkleed (met een hydrofiel eronder?) waar ze heerlijk op speelt.
Box = gillen, vloerkleed = ons beter zien en lekker continu om zich heen kijken.

Geen ervaring met een grondbox, maar ik denk dat als mijn dochter eenmaal rond gaat kruipen/tijgeren dat ik dan de dingen in het huishouden boven gewoon moet doen als zij slaapt óf als papa thuis is ?.

Mijn dochter heeft nooit echt in de box gespeeld. De eerste 3 maanden kon ik haar niet wegleggen op haar rug en daarna vond ze de box sowieso niets.
Ze is nu 5,5 maand en we leggen haar al vanaf 3/3,5 maand standaard op het vloerkleed (met een hydrofiel eronder?) waar ze heerlijk op speelt.
Box = gillen, vloerkleed = ons beter zien en lekker continu om zich heen kijken.

Geen ervaring met een grondbox, maar ik denk dat als mijn dochter eenmaal rond gaat kruipen/tijgeren dat ik dan de dingen in het huishouden boven gewoon moet doen als zij slaapt óf als papa thuis is ?.

Hier wilde hij ook niet in de box maar (ondanks grote hond) gewoon op een kleed gelegd op de grond. In het begin verplaatsen ze zich toch nog niet dus die grondbox voegt weinig toe. Met naar de wc gaan zette ik hem gewoon even in het stoeltje, mee de gang in. En nu hij groter is ook of ik ga boven kan hij op de overloop spelen (kan hij nergens opklimmen).

Terug
Bovenaan