Groot bed

Was ff benieuwd wie van de kleintjes al in een groot bed slapen... En hoe dat ging in het begin???

Jennifer krijgt van de zomer natuurlijk een hele nieuwe kamer en dus ook een groot bed. Jullie begrijpen daar ben ik NU al mee bezig..... Binnenkort ff bij de IKEA neuzen....

Hebben jullie tips?

gr. Ilone

Leuk hè, die voorpret voor een nieuwe kamer!
Eva was iets ouder toen ze naar het grote bed ging. Ze was 2,5. Tot die tijd heeft ze gewoon in haar ledikant geslapen. Wij hebben een meegroeibedje van IKEA gekocht. We hebben er lang over getwijfeld, want uiteindelijk moeten ze toch een keer een groot bed, maar we hebben bedacht dat Eva er zo'n drie jaar in kan slapen en Bas straks ook nog eens een jaar of drie. Dan heeft dat bedje zijn geld wel opgebracht! Eva is geen klein meisje (groot voor haar leeftijd), maar we hebben nog geen kant van het bedje terug hoeven klappen. Ze past er nog steeds prima in....
Bas zal nog wel even in zijn ledikant slapen. Die vertrouw ik anders echt niet. Hij is zo vreselijk ondernemend. Die zou rustig midden in de nacht zijn kast gaan uitpakken!

Groetjes, Karin

Feline slaapt voorlopig nog in een ledikant. De zijkant kan er uit, dus voor ze naar een groot bed gaat gaan we denk eerst oefenen met haar ledikant. Als ze er dan uitvalt dan valt ze niet zo van een grote hoogte.

groetjes Maris

Hoi,
Even een vraagje..gewoon benieuwd!
Waarom kiezen jullie  al op zo'n ''jonge'' leeftijd voor een groot bed?
Ze passen toch nog wel in een ledikantje??
Maar misschien hebben jullie een andere reden?
Ik denk altijd..ze worden al zo snel groot..laat ze nog even genieten van hun ''kleine'' plekje in bed..Lieve gaat er voorlopig ook nog gewoon in, en is ook geen probleem.
Ze krijgt tzt het meegroeibed waar haar broer van 6 nu nog in ligt..Zal einde van het jaar worden denk ik zelf..
Dan krijgt hij een nieuw bed ..
Ieder zijn goed recht hoor, om hun kids naar een groot bed te doen, maar ik vraag het me gewoon af..

Gr Rina

Patrick was 17 mnd. toen hij naar een juniorbedje verhuisde. We hebben dat toen gedaan omdat ik hoogzwanger was van Ilona. Ilona wil ik het liefste zo lang mogelijk in haar ledikantje laten liggen! Ze worden al zo snel groot en ik hou haar het liefst zo lang mogelijk in dat ledikantje! haha! Maar ik denk dat ze tegen het einde van het jaar ook over gaat huizen naar een groot bed hoor! Patrick krijgt dan een echt groot bed en ilona krijgt dan zijn juniorbedje!

x miranda

Hoi hoi,

@Ilona: Jayden ligt nu ongeveer sinds een maand in een groot bed, de eerste paar dagen ging hij huilen maar als wij uit het zicht waren dan hield hij er gelijk mee op.
Dus wij legde hem snel in bed gaven hem een kus en zeiden gelijk truste en waren weg, klinkt misschien raar maar dit hielp echt en hij sliep dan binnen een paar minuten, zo konden we telkens wat langer blijven staan en nu maakt het niet meer uit hoelang we bij hem in de kamer blijven omdat hij al helemaal gewend is.
Sinds een paar dagen kan hij er wel zelf uitkomen, hij doet dan vaak de onderkant van zijn slaapzak los en zo kan hij lopen, slim he hahaha... Wel hebben wij een klein haakje op de deur gemaakt omdat hij deuren open kan maken en op de overloop hebben wij geen traphekje omdat we daar een deur hebben.

@RW 72: Jayden slaapt al in een groot bed omdat hij een keer uit zijn ledikant is gevallen, en het is goed afgelopen maar je weet maar nooit he. Ook is Jayden wel 1 van de oudste van dit forum, hij is nu 21 maanden en 1 week...

Groetjes, Patricia (Jayden 18-05-2007)

Hoi!

Tara is 21 maanden, 2 weken en 6 dagen :p oud en ze slaapt nog steeds in haar ledikantje.
Ze past en ligt er nog goed in en op de laagste stand kan ze er niet zelf uit klimmen.
Maar ze is dan ook niet zo heel groot (laatste keer op het cb, ergens in november, geloof ik, was ze 81 cm).
Zo'n juniorbed ziet er vaak stoer uit vergeleken met een ledikant, haha, en je hebt ook hele mooie, roze, prinsessenbedjes!

Groetjes,
Shivana (Tara 06-05-2007)

Terug
Bovenaan