Groot gezin..

Bigfam

New member
Lieve meiden,

zijn er hier ook dames die verlangen naar een groot gezin.

Ik heb inmiddels al vier kinderen in de leeftijd van 15 en 7 jaar maar ben nu bezig inmiddels voor me 5e wondertje omdat het toch weer begint te kriebelen en mijn partner en ik dit heel graag willen.  Ook de kinderen vinden het een leuk idee.

We hebben inmiddels twee leuke meiden en twee leuke jongens. Maar nog eentje zou ontzettend leuk zijn.

Mijn NOD is 14 januari en dit is al ronde 4. Vroeger werd ik heel makkelijk zwanger en dit maakt me wel onzeker, ben inmiddels 34 jaar.

Hopelijk zijn er hier lotgenoten.



Groetjes
 
Hallo BigFam

Ook ik heb een grote kinderwens onze droom is een gezin van 5/6 kinderen als het lukt.

Trotse moeder ondertussen van een zoon van 6 maanden oud eerste kind.

Wij willen al weer snel voor een tweede kind gaan :)

Ik ben pas 23. Lijkt me best zwaar een groot gezin denk er vaak over na. Kom je dan wel aan alles toe enzovoort.

34 jaar is niet oud er zijn vrouwen die krijgen met eind 30 nog een kind. Zou me daar niet al te druk over maken.
 
hai trotstemoeder1993

Gefeliciteerd!! Nog kort mama dus, lekker aan het genieten van de babytijd.

Als eerste om een groot gezin te beginnen moet je wel vroeg beginnen vind ik, ik was bij de eerste 19 en bij de 2e 23 jaar. Tenzij je ze allemaal achter elkaar wilt maar dat is niet aan te raden haha

Het enige wat ik lastig vond was dat de middelste twee maar 18 maanden schelen en dat is best zwaar kan ik je vertellen. Ik denk een gemiddelde leeftijd van 2/3 jaar    er tussen hebben is mooi. Het was net of we een tweeling hadden.

Het is inmiddels alweer 7 jaar geleden en ons gezin loopt verder op rolletjes, twee inmiddels op de middelbare school en ze helpen allemaal mee in huis, enige wat soms lastig is zijn de ruzies onderling maar nu ze ouder worden valt het heel erg mee. Ze hebben altijd iemand om te spelen en zijn vaak met elkaar bezig.  Echt heel leuk om te zien.  Drukste periode is tot aan de basisschool daarna worden ze zelfstandiger met aankleden enzo. Voor de rest is het veel plannen en wat die dag niet is gelukt doe je de volgende dag vooral niet stressen maar ervan genieten, het gaat allemaal heel snel.

Ik ben ook nog niet zo oud maar omdat het al zolang geleden is dat ik zwanger was en nu niet gelijk lukt maakt het je toch onzeker op een bepaalde manier.
 
BigFam

Als mijn zoontje een jaar word gaan we weer proberen voor de tweede.

Mijn zoontje is heel rustig en op zichzelf je legt hem in de box en hij vermaakt zich een uur of anderhalf.

Ik wil 19 maanden tussen elk kind laten. Dat er niet te lang tussen zit kunnen ze lekker spelen. Los van dat, mijn man en ik schelen 8 jaar dat speelt ook mee. Dat is een beetje het plan maar goed je weet nooit hoe het loopt natuurlijk. Het zal heel zwaar worden maar je krijgt er zoveel plezier van terug later op oudere leeftijd.

Ik snap wel dat het je onzeker maakt dat is ook logisch het is alweer een tijd geleden. Het is allemaal nieuw weer. Maar de meer je daar aan denkt in je hoofd, dan slaat het ook op je lichaam het is toch een beetje druk dat je zet op jezelf.

Hoelang zijn jullie al bezig ongeveer?
 
Hai trotsemoeder1993
<p style="text-align: left;">Wij zijn nu vanaf september bezig...</p>
<p style="text-align: left;">Ja ik heb er dus twee die 18 maanden schelen en ik vond dat e zwaarste tijd maar het verschilt per persoon de een kan meer aan als de ander. Ja voor nu ze groter worden is het super leuk en me huis is steeds lekker vol met me kinderen en vriendjes en vriendinnetjes die komen spelen of logeren.</p>
<p style="text-align: left;">Ik houd gewoon van gezelligheid en mensen om me heen als ze er bijvoorbeeld een dag niet zijn dan is het zo saai en stil in huis dat is niks voor mij.</p>
<p style="text-align: left;">Soms heb ik het idee dat ik niet mag klagen omdat het lang duurt voor mij doen omdat ik er al vier heb maar ja...  vrijdag mijn NOD dus ben benieuwd, ik had vandaag de Etos early getest maar was negatief.</p>
 
Dat is nog niet zo lang.. Want hoe oud zijn jou kinderen? Leuk hoor zo'n groot gezin, heel zwaar zal het wel zijn geweest in het begin tuurlijk!

Ja dat zal best dat het zwaar is ik zit zelf te denken om dan bijvoorbeeld zoontje 2 dagen in de week naar de peuterspeelzaal te doen als optie, goed voor hem om sociaal te worden en voor mij ook. Dat was sowieso al mijn plan vind dat wel belangrijk.

Heb je weleens negatieve reacties gehad omdat je snel zwanger was achter elkaar ofzo van mensen? Heb soms het gevoel alsof mensen er best wel afgunstig in kunnen zijn. Of het ligt aan mij hoor haha.

ohh jeetje wat spannend zeg! En als het niet is gelukt gewoon doorgaan misschien heeft je lichaam gewoon meer tijd nodig. Je zou altijd een ovulatie test kunnen overwegen als het te lang duurt kan je het in de gaten houden wanneer je eisprong hebt.
 
Hai hai,

Ze zijn nu 15,11,10 en 7 jaar. En ze zijn altijd naar de peuterspeelzaal geweest en hier in Den haag hadden we voorschoolse opvang dus ze gingen al vanaf 2 jaar vier halve dagen na school ideaal.

Helaas heb ik genoeg nare reacties gehad maar daar moet je boven staan, kijk maar naar Anouk hoeveel nare reacties zij heeft gehad misschien een ander verhaal omdat er zoveel vaders zijn maar het gaat erom kan je het betalen en kan je het verzorgen. Wel vind ik het lastig om te klagen dat het nu niet zo vlot loopt omdat ik er al vier heb, het voelt alsof je niet mag zeuren, vooral als je andere verhalen leest dat ze zolang bezig zijn voor hun eerste.

Nu valt het niet meer zo op maar als ik aangeef hoeveel kinderen ik heb zijn mensen altijd verbaasd, ik glimlach altijd dan heel trots.

Ze hebben allemaal een eigen kamer tot nu toe
 
Hoii

Ja ik vind de peuterspeelzaal in zulke omstandigheden top voor het kind is het zo belangrijk voor de ontwikkeling.

Dat heb ik ook wel hoor, als ze dan weten dat je een grote kinderwens hebt dat ze dan zeggen nou heel veel succes daarmee en dan heel nep lachen.

Heb mijn zoontje 6 maanden volledig bv gegeven ook daar had ik het ook heel erg mee dat mensen heel afgunstig deden. Wat ik wel eng vind wat blijft er van je lichaam over na 5 bevallingen
 
Terug
Bovenaan