Groot kind .........?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik kom net terug van de gynaecoloog en alles zag er wel keurig uit. Ik krijg volgens hem een groot kind. Ik vraag wat verstaat u onder een groot kind? Ja, ja .... 8 a 9 pond of meer. IK vind het wel een verschil, 8 of 9 pond of meer.  

Mijn vraag aan jullie is kan hij dat nu al weten, hij kan het toch ook mis hebben. Ik ben bijna 37 weken zwanger en het kan nog wel 5 weken duren voordat hij of zij geboren wordt (of eerder). Ik lig volgens hem al een heel stuk verder met het aantal weken qua buikomvang en groei van mijn kindje.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij er iets meer over kan vertellen, alvast bedankt.

Groetjes en ieder een fijne zwangerschap toegewenst.

Monique.

Een gyn kan het al best inschatten, maar kan het ook best mis hebben!

Het is een beetje dubbel! Vaak verschilt het zo een pond met wat ze denken dat het word!Vaak ligt de buikomtrek er niet zoveel aan, maar de hoogt van je baarmoeder.
Ook moet je dat nog rekening houden met de grootte van je placenta en de hoeveelheid van het vruchtwater.

Ik zou ook een groot kind krijgen, zo'n 8 pond. Het is een meid van 4260 gram geworden!Ik had ook nog een placenta van ruim een kilo, wat erg groot is en nog megaveel vruchtwater! (kun je voorstellen hoe dik ik was)
Die schatting kreeg ik ook al met zo'n 35 weken.
De bevalling ging als een trein! maar 5,5 uur
Verder zou ik zeggen, wees er maar trots op, een groot kind heeft het goed gedaan in jouw buik, anders was hij/zei niet zo groot geworden!
Beter een lekkere dikkerd als een zorgenkindje van amper 6 pond, toch?

hoi

In mijn omgeving zitten de gyns er vooral ver naast met hun voorspellingen.
Mijn nicht kreeg te horen klein kindje rust houden (bij 38 weken) 3 dagen later bevalt ze van een zoon van 4300 gram.
Bij mij schatte hij mijn dochter op 4 pond maar ze was 6 pond.
Mijn beste vriendin zei hij groot kindje vast en zeker een 9 ponder, en haar dochtertje was toch ienemi met haar bijna 6 pond.

Vooral op het laatst is het lastig schatten omdat ze niet het hele kindje meer in beeld krijgen.

Ben wel heel benieuwd wat of je kindje nu echt zo groot word

Bij mijn eerste kind zat de verloskundige precies goed met haar inschatting van 8 a 9 pond. Mijn eerste zoon was 4310 gram bij de geboorte en 54 cm lang.
Mijn tweede wordt net zo groot of groter. De diverse echo's (2 weken terug nog een echo gehad toen ik 32 weken zwanger was) laten zien, dat alle metingen op de p90-curve liggen.
Maar inderdaad hoor je vaak, dat de inschattingen niet kloppen en dat het alle kanten op kan gaan: nog groter of juist kleiner. Ben benieuwd wat het bij jou wordt.

Hoi,

Ik wil je effe gerust stellen.
Ze hebben het ook vaak mis in het ziekenhuis.
Ik was zelf met 42 weken bevallen en de artsen riepen al vanaf 36 weken dat het een grote baby zou worden (zeken 4 verschillende gyn.)Ze was 3400 gr en 47 cm.
Mijn vriendin is gister bevallen van ook een 'grote' baby.Met 41,5 weken en is 3740 gr en 51 cm.Zij had zich ook al druk gemaakt over een REUZE baby.
Zo zie je maar het klopt niet altijd.

groetjes

Hoi

Bij mij werd de smurf geschat op zo'n 8 pond. misschien iets meer Ze konden alleen een schatting maken mbv een echo, omdat ik zoveel vruchtwater had, dat er veel spanning op mijn buik stond, en de baby niet goed te voelen was.

Uiteindelijk was meneer ruim 10 pond(5125 gram) het is een keizersnede geworden(gelukkig zou ik bijna zeggen) vooral omdat het mijn eerste was.

Groetjes
Eleanor

mijn verloskundige zat er maar 10 gram naast: ze zei dat de baby zo'n 7,5 pond zou zijn en mijn dochter woog 3740 gram!

Hallo,

Toen ik in verwachting was van m'n eerste kindje schatte de gyn hem op 8 pond. Aangezien ik toen 41 wkn was, werd er voor een week later een inleiding gepland. Met 42 wkn en 1 dg werd m'n zoontje geboren, 4730 gram! Niet te geloven, heb een zware bevalling gehad, z'n schoudertjes wilden maar niet geboren worden. Maar riep daarna direct dat ik het zo weer zou doen. (dat lukte pas na 3 jaar, maar goed...)

Ben nu dus  zwanger van de 2e, vanaf 37 wkn krijg ik groeiecho's om in de gaten te houden hoe groot hij/zij is. Ik geloof wekelijks. Als ze nu op de echo zien dat hij/zij weer zo groot zal worden zal ik eerder ingeleid worden. Dat zal niet met de 37 wkn zijn, maar dan waarschijnlijk rond de 40 wkn.

Groetjes!

Terug
Bovenaan