groot kind?

Mijn zoontje van 6 weken heeft nu maat 68 en past nog enkele kleding stukken 62.
Ik heb vandaag maar luiers 3 gehaald. Hij is al meer dan 6 kilo en 62 cm.

Hij was 4020 gram en 53 cm bij de geboorte.
Groeit hij niet enomr hard? ik moet volgende week naar CB toe.
Hij krijgt nog volledige borstvoeding.

Groetjes,

Marjo

Hoi,

ik denk dat het wel meevalt. Met bv kan je kind niet snel te veel krijgen. Ik maakte me ook wat zorgen omdat ik juist het tegenovergestelde had. Ik kreeg een baby van 2900 gram en bij 8 weken was ze pas 4055 gram. Ieder kind groeit in zijn eigen tempo, denk ik.

Groetjes Ilona

Al 10 cm gegroeid in 6 weken tijd, da's best veel hoor. Maar zolang hij qua lengte en gewicht in evenwicht is dan is het goed lijkt me. Op het CB weten ze er alles van, dus ik zou het daar ook nog even vragen.
Groetjes Veerle

Hoi Marjo,

Hier ook zo'n flinkerd met maat 68 en nu 7 weken oud. Soms een klein uitgevallen maat 74 en eengroot uitgevallen 62. Zijn benen zijn inverhouding met zijn romp wat kort.   Bij de geboorte woog hij ook al 4715 en na 4 weken op hert cb 6110. dus zal nu wel richting de 7 kg gaan.Hij krijgt ook volledige bv. Vorige week deed ik een truitje aan wat onze andere zoon aan deed toen hij 8-9 maanden was. Zijn hoofd is echter ook al erg groot en er zitten geen knoopjes in de trui, dus vergeet het maar.
Ik blijf me ook elke keer verbazen hoe groot hij is. zal op een gegeven moment wel gaan minderen.

groetjes en veel plezier van je beer

Marjanne

hoi Marjanne,

Hij heeft ook in verhouding een grote romp t.o.v de beentjes. Grappig.
Ik krijg wel opmerkingen over de BV (wat stop je erin).

laten we maar kijken waar dit eindigt... Een knul van 2 meter?
Zelfs zijn wij beiden 1.80 m.

groetjes,

Marjo

Hier ook een mama van een grote jongen: met 9 weken 7,5 kg (bij geboorte 3930). Hij past amper meer liggend in de kinderwagen en ga hem straks maar wat schuiner erin leggen want hij kan/mag nog niet  in het zitgedeelte  . Luuk is verder  goed in verhouding en doet het dus ook super op bv. Ik heb me er maar bij neergelegd en laat geduldig alle opmerkingen (wat een beer, wat  zit er in je melk etc)  over me heenkomen. Het verbaast me overigens niet dat hij groot is (ik ben 1m80, z'n papa 2 meter). Volgens het cb komt het vaker voor dat kindjes die bv krijgen eerst een enorme groeispurt hebben en vervolgens weer een tijdje stil staan. Ach, we zien wel...

hoihoi,
'bij ons op CB geven ze aan dat je kindje niet kan overvoeden met BV. Verder schijnt t zo te zijn dat de groeicurves meer zijn afgestemd op fleskinderen dan op BVkids. De laatste groep groeit in 1e paar maanden enorm, om daarna af te vlakken. Fleskinderen groeien geleidelijker.
Wel jammer dat ie al zo snel uit die kleertjes is gegroeid, want die had je waarschijnlijk meer in huis dan maat 68...
Groetjes mira sinds 02 januari mama van jaap

Hoi,
Onze kerel is ook al lekker stevig, 4500 gram bij de geboorte en na vier weken 5200 gram. Hij is nu bijna 6 weken en draagt ook al maar 62. Jammer van   die schattige kleine kleertjes...

groet van Else

Terug
Bovenaan