groot kind????

Hallo meiden,

Misschien is dit onderwerp wel vaker aan bod gekomen maar ik moet even mn ei kwijt.
Onze zoon was ruim 8 pond en 54 cm bij de geboorte. Hij is nu 16 weken en twee weken geleden was hij bijna 14 pond en 64 cm. Echt ik heb er geen problemen mee hoor, hij doet t keurig en zit nog niet eens op de bovenste lijn van de groeicurve.
Maarrrr, blijkbaar hebben anderen er problemen mee.
Ik krijg alleen maar opmerkingen van: zo die ziet er goed uit, wat een grote baby, wat geef je hem? bambix? etc.etc.
Hier heb ik zo langzamerhand wel problemen mee. Ik word er zo moe van.
Ik heb zoiets van: mens maak je niet zo druk. Hij is gezond en ziet er goed uit! Wat is het probleem?!
Herkennen sommigen van jullie dit ook?
En hebben jullie tips of leuke antwoorden die ik kan toepassen?

Groetjes Christina

Hoi Christina,

Mijn zoontje woog met de geboorte 9,5 pond en was 55 cm. Nu met 13 weken weegt hij 9 kilo en is 68 cm. Ik zou me niet druk maken over wat anderen zeggen, hij is gewoon precies goed zoals hij is. Geef je borstvoeding zo ja dan zijn babies de eerste maanden gem wat zwaarder, maar dit trekt weer bij na ongeveer 6 maanden.

groetjes
bloemetje79

Hoi meid!
Wat vervelend he die opmerkingen van andere mensen. Ons zoontje was 2 weken te vroeg geboren en was toen 7.5pond. Nu is die ruim 16weken en moeten donderdag weer naar het buro. Met 13 weken woog hij 6.5kilo en 63cm, hij zit iets boven het gemiddelde,maar krijg af en toe ook van die opmerkingen, waar ze dr eigen al niet druk om maken!! Ik kan er boos om worden soms, mijn vriendin is in augustug bevallen van een meisje die een week later is overleden, dat zijn pas dingen die tellen en niet het groot of klein zijn van je baby!!
Laat die mensen aub kletsen, geniet lekker van je kindje!!!

Groetjes

WEet je, die opmerkingen krijg ik ook, terwijl ons ventje gewoon gemiddeld is. Met 16 weken is hij ruim 12 pond en 64 cm.. Ik ken veel dikkere baby's in de buurt. Hij heeft wel lekkere bolle wangen en daardoor lijkt hij wat flinker, maar dik is hij absoluut niet. Mensen kunnen het vaak ook niet vergelijken, dus roepen ze maar wat ze op het eerste gezicht zien. vergeleken met 4 weken geleden is hij hard gegroeit... dus ziet hij er goed uit, maar dit hoort natuurlijk ook. Ze groeien op deze leeftijd gewoon ontzettend snel...Laat ze kletsen. Ik reageer gelijk altijd met: vind je? Hij is gewoon gemiddeld hoor!! En dan zeggen ze:eek:ooo met rode wangen ;-)

Hoi,

Ik heb een tweeling van 20 weken, mijn manneke is ook groot.
Hij weegt bijna 9 kilo en is 74 cm lang.
Ik heb hem broeken in maat 86 gekocht bij de Hema, die hebben knoopsgat elastiek en kun je dus smaller maken in de taille.
Ik sla de pijpje 1 keer smal om en het broekje zit perfect.
Zijn zusje is bijna 6 kilo en 68 cm lang, ook niet bepaald klein dus.
Ze zijn met precies 37 weken geboren en Thomas woog toen 3600 gram en was 51 cm.
Toen ze 12 weken waren konden ze al niet meer in de wiegjes van de kinderwagen, gelukkig konden ze al stevig zitten en konden ze in de wandelwagen.
Zo af en toe krijg is zelfs de opmerking van: is het wel een tweeling?
Nou er zit verschil in maar toch ook niet zo veel dat er 9 maand tussen zou zitten.
Ik vraag dan maar heel stom of ze alle honderd wel op een rijtje hebben.

De maxi cosi's staan inmiddels op marktplaats, ze zitten alle twee in gewone autostoeltjes.
Het maakt mij niet uit dat ze groot zijn, het enigste nadeel is dat je veel en zwaar moet tillen, een aanslag op mijn rug.
Maar ik ben apetrots op mijn twee rakkers.

Hallo,

Inderdaad er zijn veel ergere dingen waar mensen zich wel eens druk om mogen maken.
Maar goed het is altijd vergelijken, maar immers: er is geen kind gelijk.

@bloemetje79

Nee Matthijs krijgt flesvoeding. Maar hij groeit gewoon lekker. Heel normaal zeiden ze bij het cb. En dat vind ik zelf ook.

En wat de mensen ook zeggen...ook ik ben supertrots op ons mannetje.
En genieten? Echt wel!!

Bedankt voor de reacties meiden. Toch fijn zo even kletsen.

Hier ook een moeder met een lekker stevig mannetje. Ik hou wel van een beetje spek op de beentjes en een lekker bol buukje. Maar niet iedereen denk ik, willen ze dan een mager sprietje?
Eerst de opmerkingen over mijn buik (ok die was ook ernorm) en nu over hem. Bij zijn geboorte was hij al 10 pond, dan heb je natuurlijk al een voorsprong. Met 9 weken woog hij 7,2kg en was hij 60cm. Een lekker ventje, je hebt lekker wat beet.
Ik heb geregeld de opmerking gekregen, hoeveel maanden is hij? Dan zei ik zoveel weken, en dan verbaasde gezichten. Ik kreeg de opmerkingen altijd van vreemden, en daar trek ik me al helemaal niks van aan.
Wij genieten enorm van ons lekkere "dikkertje". Lijkt me toch het belangrijkste.

Gr Froukje

Hoi allemaal,

Over ons zoontje Tijs van 2 jaar krijg ik nog steeds de opmerking dat hij groot is. Maar de grap is, dat is hij helemaal niet. Hij zit al vanaf zijn geboorte precies op de middenlijn. Ik roep dan ook altijd: dit is nu het prototype gemiddeld kind, zowel qua lengte als gewicht. Maar soms is het wel vermoeiend hoor. Hij heeft ook lekkere bolle wangen, waardoor hij steviger lijkt dan hij is. Over ons zoontje Stef krijg ik ook al dezelfde opmerkingen en die is nu net 8 weken. Hij heeft minder bolle wangen en groeit ook gewoon gemiddeld. Het zijn vaak wel oudere mensen die dat zeggen, die hebben blijkbaar geen idee meer hoe snel een baby groeit.

Het belangrijkste is dat ze lekker gezond zijn. Wat ik wel merk bij mijn broer en schoonzus (die hebben 2 kindjes die zowel qua lengte als gewicht boven de bovenste lijn zitten), is dat mensen ze een stuk ouder schatten en hierdoor ook verwachten dat ze veel meer kunnen. Zij hebben dan ook al regelmatig opmerkingen gehad of de kinderen niet achter lopen in ontwikkeling. Dat is ook erg vermoeiend.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan