groot leeftijdsverschil, zijn er meerdere die dit hebben?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Door mijn gezondheid zit er best een groot leeftijdsverschil tussen de twee oudste en de derde waarvoor we hard ons best gaan doen. (morgen mirena eruit)
De oudste is van 24-11-2005 en nu nog de jongste is van 02-08-2007,
Hoe ervaren jullie dit?

groetjes Nancy

Hoihoi,

Ik heb er geen ervaring mee, ben zelf voor de eerste bezig.

Voor de twee oudste lijkt het me super! Ze zijn op een leeftijd dat ze alles bewust meemaken! Ook kunnen ze nnu lekker 'helpen' met het verzorgen van de kleine.
Zelf ben ik de oudste van 4 en zit er overal 3 jaar tussen. Ik verschil dus 9 jaar met mijn jongste broertje. Ik heb het als erg leuk ervaren!

Liefs Daisy

Hoi

Mijn oudste is van eind 2002 en nu nog de jongste is van half 2008, scheelt precies 5,5 jaar. Als onze derde wordt geboren scheelt dat met de oudste net 10 jaar en met de jongste 4 jaar en 7 maanden.
Best een verschil maar een heel bewuste keuze. We waren jong toen de eerste kwam, ik was net geen 24. De tweede kwam precies gepland en nu de derde hebben we 7 mnd over gedaan.
We wilden van alles op het gemak genieten en meemaken en dat is gelukt. Geen gestress in de ochtend of als we wegmoeten, de een doet zichzelf en alleen de ander moeten we aankleden.

Onze oudste vindt het geweldig! Heeft zelfs staan huilen van blijdschap, zij wilde het al veel langer. En de jongste, dat is zo'n schat, die geeft de hele dag kusjes op mijn buik en denkt dat de baby over twee nachtjes 'uit wordt geboren.'

Ik kan echt alleen maar zeggen, het is heerlijk!
Steeds als er een op school zat was ik weer zwanger. Heb echt kunnen genieten van de hele zwangerschap terwijl de oudste dus op school zat. De jongste gaat na de grote vakantie naar school, ik ben nu 11 weken. Voor ons perfect!

Twijfel niet, het is jullie keuze! En is er in je hart plaats, dan komt alles goed!

Liefs

Ik heb een dochter die nu 3,5 is en ik ga nu pas voor de 2e, dat heb ik om precies dezelfde reden gepland als mascha. Als de eerste op school zit wil ik pas de 2e krijgen (ik vind het trouwens wel steeds een klein wondertje een kind) Ik hoop dan ook dat ik snel zwanger ben anders heb ik het als de oudste naar school is wel heel rustig. Ik wil zo mijn kinderen zoveel mogelijk liefde meegeven de eerste 4 jaar zijn zo belangrijk voor de hechting e.d .
groetjes
Elise

Hai,
Mijn zoon wordt dit jaar 6 en we willen nu graag een tweede. Ik moet er niet aan denken om een kind van 1 en 3 te hebben.
De oudste kan straks helpen, begrijpt veel meer en gaat hele dagen naar school.
Wat mij betreft prima.
En nu maar hopen dat er bij ons een tweede mag komen,

hi,
mijn oudste is 9 en en de jongste is 6.

wij willen dan nog een derde.
ik vind dat leeftijd niks zegt.

zelf ben ik een derde kind, en heb ik een zus 2 jaar ouder en een broer 4 jaar ouder.
ik heb met beide nooit als kind aansluiting gehad.
dus fijn kort op elkaar dan hebben ze wat aan elkaar ging voor mij niet (als kind dan)

dat was ook een reden dat ik geen derde wilde,maar nu beide kinderen ouder zijn en ze meer begrijpen en graag kleine kinderen helpen... en ik het thuis wat saai vind zo zonder kinderen(en uiteraard de lichamelijke/geestelijke behoefte heb om nog een kindje te krijgen)

het kan soms wat lastig zijn, als je bijvoorbeeld een uitje gaat maken, dan kan het zijn dat de oudste het saai vind en de andere keer is er niks te doen voor de jongste..
ik zou zeggen het is geven en nemen in het leven(kan je alvast wennen voor het echt leven :))

maar verder zie ik niet echt nadelen.
ze worden juist door de oudere kinderen wat vertroeteld(zoals ik in mijn omgeving zie)
ze begrijpen veel meer,waardoor ze meer begrip hebben..
de bekende knipoog dat je kind geeft als ,hij zegt tegen een kind van 2 ,die een kras tekening heeft gemaakt, mooi getekend! knipoog

wel weet ik dat die van 6 meer jaloers zal zijn..en die nauwlettend in de gaten zal houden of ze geen aandacht te kort komt..
maar dat zie ik niet als 'beer' op de weg..
doordat ik gastouder ben, is ze wel wat gewent.

groetjes hopen dat je snel zwanger bent.

Hoihoi,

ook hier redelijke verschillen... Mijn oudste is van mei 2004 en mijn jongste van november 2007.

Aan alles hangen denk ik voor en nadelen... Ikzelf ben opgegroeid met een broer en een zus die 9 en 10 jaar ouder waren en ik ben altijd onwijs verwend. Mijn ouders hadden alle tijd voor mij omdat de oudste twee al zo zelfstandig waren en mijnbroer en zus namen mij mee op de leukste uitjes.
En nu we ouder zijn valt het leeftijdsverschil bijna helemaal weg!

Door de kinderen verder uit elkaar te krijgen zit je er langer aan vast, maar je kan het ook zo zien dat je dan langer van ze kan genieten... het is maar hoe je het ziet...

Liefs

hallo,

hier allebij.... de oudste 2 schelen 1,5jaar. ik vind het heerlijk!! ze hebben ook erg veel aan elkaar en spelen ook veel samen. zijn echt elkaars maatjes!
we zijn nu bezig met de 3de. en die zal (mocht ik zwanger raken) niet eerder komen dat ook de jongste op school zit. het leeftijds verschil had om mij iets kleiner mogen zijn, maar dat is niet anders. aan de andere kant ook erg lekker, heb ik lekker veel tijd voor de eventuele 3de.. en wie weet volgt er ooit nog eens een 4de dan;)

Terug
Bovenaan