hi,
mijn oudste is 9 en en de jongste is 6.
wij willen dan nog een derde.
ik vind dat leeftijd niks zegt.
zelf ben ik een derde kind, en heb ik een zus 2 jaar ouder en een broer 4 jaar ouder.
ik heb met beide nooit als kind aansluiting gehad.
dus fijn kort op elkaar dan hebben ze wat aan elkaar ging voor mij niet (als kind dan)
dat was ook een reden dat ik geen derde wilde,maar nu beide kinderen ouder zijn en ze meer begrijpen en graag kleine kinderen helpen... en ik het thuis wat saai vind zo zonder kinderen(en uiteraard de lichamelijke/geestelijke behoefte heb om nog een kindje te krijgen)
het kan soms wat lastig zijn, als je bijvoorbeeld een uitje gaat maken, dan kan het zijn dat de oudste het saai vind en de andere keer is er niks te doen voor de jongste..
ik zou zeggen het is geven en nemen in het leven(kan je alvast wennen voor het echt leven

)
maar verder zie ik niet echt nadelen.
ze worden juist door de oudere kinderen wat vertroeteld(zoals ik in mijn omgeving zie)
ze begrijpen veel meer,waardoor ze meer begrip hebben..
de bekende knipoog dat je kind geeft als ,hij zegt tegen een kind van 2 ,die een kras tekening heeft gemaakt, mooi getekend! knipoog
wel weet ik dat die van 6 meer jaloers zal zijn..en die nauwlettend in de gaten zal houden of ze geen aandacht te kort komt..
maar dat zie ik niet als 'beer' op de weg..
doordat ik gastouder ben, is ze wel wat gewent.
groetjes hopen dat je snel zwanger bent.