Groot probleem!!!!

Ik heb een zoontje van nu net 6 jaar die erg aan mij hangt. Hij was volledig zindelijk, maar in Oktober 2006 moest ik voor werk 5 dagen naar Berlijn. Ik heb hem toen achtergelaten bij oma en alles was geregeld dacht ik. Maar sindsdien poept hij in zijn broek. Eerst 1 tot 2 keer in de week, nu 1 tot 3 keer per dag. Ik heb hem al honderden keren uitgelegd dat ik niet meer weg ga, heb hem straf gegeven, beloningen in het zicht gesteldt en eigen lijk alles al geprobeerd. Hij houdt het dan 1 dag vol maar dan gaat hij ook snel weer de fout in.
Nu wordt ik zo langzaam heel wanhopig en weet geen kant meer op te gaan. Wie weet meer?

Marleen.
 
Hoi,
Ga naar www.poeppoli.nl ,hier ben ik ook terecht gekomen voor mijn dochtertje, of laat je huisarts je verwijzen naar een ziekenhuis bij jouw in de beurt met een poeppoli (meeststal gaat dit via een kinderarts)
Ik ben hier gekomen door het blad Groter Groeien eind vorig jaar stond hier een heel artikel over in. Zij had bijna het zelfde probleem. naar 1 jaar zinnelijk zijn begon ze in haar broek te doen. Nu blijkt dat het door verstopping en door spanning komt. Hier voor heeft ze een laxceermiddel en zijn we bezig met wc-traning (naar elke maaltijd 5 minuten op de wc zitten). Dit helpt wij geven ze daarbij ook nog een plakplaatje die ze op de kalender mag plakken. Mijn dochter is nu 3 weken zuiver.
groetjes daphne
 
Hallo
Ik zit met het zelfde probleem ik zou ook graag een oplossing willen hier voor.
Mijn zoon is 6 en die poept in de zomer niet goed op de toilet.
Hij heeft dan niet een veegje maar meer. Het ruikt erg vies en het lijkt wel of hij het niet opmerkt of niet interreseerd.
Als ik vraag of het goed gaat. En zijn onderbroek schoon is. Dan zegt hij het wel dat het niet zo goed is. Stom he. Kan iemand mij helpen hier mee.
 
hallo,
ook ik had een zoon die ineens hier mee begon. Wij zijn toen gaan belonen met kruisjes als hij het op de wc had gedaan. Deze kruisjes kon hij opsparen voor iets, bv een half uur computeren of een spel met ons spelen. Bij ons was het wel duidelijk dat het niets lichaamelijks was maar iets geestelijks (geboorte). Dit moet je wel weten, anders is het voor beide partijen heel frustrerend.
Bij ons hielp dit gelukkig heel snel.
 
Ik heb ook probleem met mijn zoon van 9 jaar.
Hij poept heel vershillend moment helemaal vol in zijn broek.
Ik en mijn parnter heeft heel erg moeite mee om hem stimuleren niet meer poepen in zijn broek.
Van alles geprobeert met straffen (zinloos), belonen (soms werkt wel, soms niet) nu doen wij met puntensysteem om punten sparen voor iets leuks kopen (kado dus).
Het vergt wel energie en moeite....binnenkort krijgt hij eindelijk hulp van Altra.
Groot vermoeden dat hij iets  een  geheim heeft en dat absoluut niet durft om aan ons te vertellen ook zegt hij dat hij wel volledig vetrouwen in ons maar toch zit ons niet lekker dat hij nog steeds in zijn broek poepen.
Hij heeft wel zwaar en moeilijke periode achter zijn rug (nu nog steeds) ivm gescheiden en mijn ex-man is heel moeilijk en werkt niet mee.
Ik wacht op hulp van Altra af. Deze mensen zijn bereid om onze zoon helpen op goede toekomst.
Voorlopig moeten wij positief houden en niet straffen als zijn broek vol gepoept heeft.
Ja, het is allemaal vreselijk en vies! Maar hij weet wel als hij broek heeft gepoept dan moet hij maar zelf schoonmaken en schoon aantrekken, daar hoef ik niks mee doen.
Ik ben dove moeder met  twee 100% horende kinderen (zoon 9 jaar en dochter 5 jaar).
Mijn partner is plotsdoof d.w.z. zijn gehoor is op zijn 30e sterk achter uit gegaan en hoort per uur verschillend (ene moment hoort heel goed en andere moment is heel slecht) dat is best wel zwaar en lastig.
Wij zijn wel gewend allemaal.
Ik hoop dat onze zoon iets bereikt heeft bij Altra en dan geeft ons rust en profijt! dat geldt ook voor hem!
Ik zou ook heel fijn vinden met andere mensen in contact over herkenbaar probleem met broekpoepen.

Groetjes, Ratje72
 
Terug
Bovenaan