Grootouder

<p>hoi allemaal,</p><p>mijn schoonouders  zijn gek op onze zoon van 1,5. Natuurlijk bezoeken we hen eens per week/2weken en soms passen ze ook op, als het nodig is(dit komt niet zo vaak voor en als we ze vragen, kunnen ze dan 9 vd10 keer niet) Mijn moeder past wekelijks een vaste dag op. Mijn schoonmoeder vraagt dan regelmatig of ze even een kopje koffie kan komen drinken bij mijn moeder of zij vragen mijn moeder en zoon bij haar thuis. </p><p>Dit gedrag stoort mij. Het voelt achter je rug om. Mijn zoon is bij zijn oma en dan moet niet die andere ook weer op bezoek komen. Als de ene oma hem meer wilt zien, moet zij dat aangeven bij ons of ons uitnodigen op bezoek. Beide lijken er niet veel van te snappen dat ik er moeite mee heb. </p><p>Wat vinden jullie? </p><p> </p>
 
Hey,
Ik vind het ook wel achter je rug om maar is het erg dat beide oma's met hem zijn af en toe?
Ik snap je schoonmoeders aanpak van dit niet en maak misschien aan jouw moeder duidelijk dat ze je gerust mag bellen of appen over het feit dat je schoonmoeder hun uitnodigt. Zou je schoonmoeder ook duidelijk maken dat als ze der kleinzoon vaker wilt zien ze je mag vragen of zelfs MOET vragen.
Succes! Ik weet hoe lastig schoonfamilie kan zijn...
 
Ik begrijp je gevoel wel een beetje maar eerlijk gezegd zou ik dat heel anders ervaren.
Het is toch positief dat je zoontje op deze manier beide oma’s (en opa?) regelmatig ziet? Zolang jouw moeder het ook geen probleem vindt dat je schoonmoeder regelmatig koffie komt drinken of andersom is dat toch prima?
Het lijkt me niet dat je schoonmoeder het ‘achter je rug om’ expres zou doen of het zo zou bedoelen?
Probeer het eens van de andere kant te bekijken en als het je echt blijft storen dan zal je ‘regels’ moeten opstellen.
Succes! Xx 
 
Bedankt voor jullie reacties. 
En inderdaad van de andere kant bekeken is het ook niet verkeerd bedoeld.
het stoort mij denk ik met name dat mijn schoonmoeder zelf de regie altijd in handen neemt. ZIJ wil dan haar kleinzoon zien, dus doet ze het. Als ze ons het weekend vraagt en wij kunnen niet, dan bezoekt ze hem wel bij mijn moeder. 
Als wij wel het weekend zijn geweest, maar ZIJ wil hem nog een keer zien dan regelt ze dat. Het voelt te dominant. Want ik geniet er juist alleen maar van dat de oma’s ook heel lief zijn. Maar ze zit zo op je... 
wij krijgen zelf ook niet een kans om hem uit te nodigen, want dan staat zij wel weer voor de deur of ze bezoekt hem bij mijn moeder. 
 
Ik zie het probleem niet. Als beide oma's goed met elkaar op kunnen schieten is het toch niet erg? Wees blij dat ze interesse tonen, zou ik zeggen. Ik zou het prima vinden als nijn schoonmoeder op bezoek ging.
En daarbij, mijn schoonmoeder (eigen moeder trouwens ook) komt ook wel eens onaangekondigd langs om even bij mijn dochter te kijken. In dat opzicht 'regelt' ze het dan ook zelf. Maar ze is toch ook de oma? Die hoeft toch niet altijd een afspraak te maken? 
 
Terug
Bovenaan