grootte baarmoeder

Hallo
Ik heb een vraagje
Is het mogelijk dat ik mijn baarmoeder al kan
voelen met 6,4 weken?
Ik kan mijn oude broeken in ieder geval al niet meer aan
en denk mijn baarmoeder te kunnen voelen.
Waar staat de baarmoeder normaal met een week of 6 en 12?

gr. suk
 
Hallo,

Ik heb eigenlijk geen idee wanneer je baarmoeder boven je schaambeen uit komt, zodat je 'm kunt voelen......... Ik ben nu zelf 14 weken zwanger en kan sinds vorige week zelf voelen hoe m'n baarmoeder staat...... De verloskundige kon dat met 12 weken natuurlijk al, maar die wist ook waar ze moest zoeken  
Waarom bel je de verloskundige niet even ? zul je toch moeten doen om binnenkort een afspraak te maken toch ?
 
Bij de gemiddelde vrouw kan je de baarmoeder nog niet voelen met 6 a 7 weken. Volgens mij is dat pas met 12 weken, maar goed ik ben geen verloskundige dus ik kan er helemaal naast zitten.

In ieder geval kan je buik opgezet zijn door het verslappen van de buikspieren en verslappen van je darmen. Je hormonen zorgen er voor dat je darmen minder snel gaan werken, waardoor ze opgeblazen kunnen aanvoelen. En je buikspieren die verslappen geven je natuurlijk ook een buikje.

Mijn buikspieren zijn nog verslapt van mijn vorige zwangerschap (duurde 18 weken) en ik ben vrij vlot were zwanger geworden, en dat kan ik goed merken aan mijn buik. Het is al haats niet meer mogelijk om mijn buik in te houden. Ben dan ook blij dat ik sinds vandaag 3 weken vakantie heb. Want ik wil niet dat ze op het werk nu al weten dat ik weer zwanger ben. Dit geeft mij mooi 3 weken uitstel.

Groetjes
Miep
 
Hoi, ja inderdaad normaal gesproken pas na 12 weken of later. Maar bij mij kon je hem ook eerder voelen, en na de echo bleek dat ik een vrij grote placenta had. Vandaar de grote baarmoeder. Ben je verder niet extreem misselijk ofzo? Bij een tweelingzwangerschap groeit je baarmoeder ook sneller.......... Spannend. 't Hoeft allemaal niet, je kan ook gewoon een grote baarmoeder hebben. Geniet van je zwangerschap, 't is zo voorbij!
Gr Es
 
Hoi,

Het zou wel kunnen hoor, is wel heel erg vroeg. Ik zelf kom hem voelen toen ik ongeveer 8 weken zwanger was.
Toen ik bijna 11 weken zwanger was ging ik voor het eerst naar de vk. Met de echo maken zat zij dan ook helemaal verkeerd, ze kon de baby niet vinden, maar die zat vele hoger dan normaal in die tijd.
Zij verklaarde me dat dat kan komen omdat het mijn 2e zwangerschap is. Normaal komt het inderdaad pas boven je schaambeen uit met 12 weken.
Ik vond het wel leuk om zelf te kunnen voelen. Ik voelde toen ook al de harde buiken.
Ik heb heel lang voor gelopen met de groei van de baarmoeder, nu pas met 20 weken loop ik nog maar heel iets voor, hij komt nu tot 2 vingers boven de navel, en normaal is dat tot aan de navel.
Ik was ook nu heel snel dik, kon met 8 weken mn broeken niet meer dicht krijgen, terwijl ik bij mn eerste pas met 5 maanden een buikje kon zien.

Het is afwachten tot je bij de vk geweest ben, die kan je precies vertellen waar je baarmoeder zit.

Groetjes, Ris
 
Terug
Bovenaan