Grootte vruchtje echo 6.5 weken

<p>Hoi dames,</p><p>Ivm bloedverlies en meerdere miskramen, een vervroegde echo gehad. Vrijdag een licht kloppend hartje gezien; toen was ik 6.2 weken. Vandaag weer een echo met 6.5 en het hartje klopte nog steeds. Ik zag nu dat het vruchtje 4.3 mm groot is. Is dit normaal voor deze termijn? Ik lees overal verhalen dat deze al groter moet zijn op deze termijn dus maak me zorgen! </p>

Bij 7+2 was het hier 11 mm
Maar op die termijn is meten geen exacte wetenschap. Daarom doen ze de termijnecho echt pas rond 10-12 weken. Het is lastig om dat kleine boontje precies op te meten. Dus ik zou me niet al te erg vasthouden aan een enkele mm. 
Dat het hartje klopt en het vruchtje groter was dan een paar dagen eerder is heel goed. Die eerste 3 maanden zijn ook zo spannend als het eerder niet goed ging! Daar heb ik ervaring mee. 

Dank voor je reactie!
het blijft inderdaad spannend! Bij de eerste echo konden ze het niet meten omdat het te klein was, ik weet ook niet of dat goed is ?

Wat hierboven al gezegd wordt, volgens mij Moet je op zo’n vroege echo niet al te veel waarde hechten aan de grootte die genoemd wordt. Bij mij was 15mm bij 7+6

Hoi,

Blijft heel lastig in te schatten, ik ben met 7.0 geweest en hier was het net geen 10mm, het groeit nu ook best hard. Ik heb mijn termijn echo met 11 wkn en dan kijken ze pas of ik voor of achteruit wordt gezet.

Met 11 weken heb je het termijnecho en dan zeggen ze pas hoever je werkelijk ben. En wordt je uitgerekende datum definitief.. Dus ik zou je er nog niet druk om maken of aan vast plakken. Bij mij is het bij beide de 1e echo paar dagen vooruit gezet. En 2e echo weer achteruit.. En met 11 weken bleek het toch weer anders te zijn.. Dus wacht af en geniet daarna vooral!

Terug
Bovenaan