Grote baarmoeder

<p>Ik ben net bij de verloskundige geweest en mijn baarmoeder is wat groot voor mijn termijn (26 weken). Met 23 weken was het nog normaal. Volgens de verloskundige kan het zo zijn dat ik net een groeispurt heb gehad, dat de baby groot is of dat ik veel vruchtwater heb. Nu over 3 weken weer controle. Ik heb geen zwangerschapsdiabetes, dat hebben we om andere redenen al getest. Ik maak me toch een beetje zorgen merk ik. Zijn er anderen die dit ook hebben/hadden? En hoe is het bij jullie gegaan? </p>

Heb dit ook, zat op 30 weken op een baarmoeder van 34 weken. 2 groeiecho’s gehad, eerste groei echo had ik wat teveel vruchtwater, kindje normaal, tweede echo was er niets meer aan de hand ?☺️ maar ben zelf ook erg klein 

Dat klinkt bemoedigend! Qua baarmoeder zit ik nu op 28 weken. Bijna 2 weken te ver dus. Ben niet heel klein verder.

Dat klinkt bemoedigend! Qua baarmoeder zit ik nu op 28 weken. Bijna 2 weken te ver dus. Ben niet heel klein verder.

Ja dus maak je niet gelijk zorgen hoor! Toen ze bij de eerste echo zeiden dat ik teveel vruchtwater had heb ik me 2,5 week lopen opvreten over wat het dan wel niet was en toen ik dus terug kwam was er echt niets meer van terug en ging het perfect met de groei van de baby! 

Dank voor jullie reacties! Weer iets geruster. Je wil gewoon eigenlijk helemaal niets afwijkends horen over je baby of zwangerschap.

Eens met Becca. Laat je niet te snel bezorgd maken. Bij ons waren bij de eerste groeiecho de beentjes te kort en het buikje te dik en nog geen twee weken later waren de verhouding helemaal rechtgetrokken. 

Terug
Bovenaan