grote baarmoeder...

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

heeft iemand van jullie ook ervaring met een grote baarmoeder???het zit namelijk zo dat ik al een hele dikke buik heb en nog maar 9w3d zwanger ben...de buik groeit met de dag volgens mij...
ik dacht dat het mijn darmen waren, maar na een echo vroeg ik het aan die vrouw en die zei dat het mijn baarmoeder al was...niet over nagedacht verder...maar nu liet ik de foto van de echo zien aan collega's en die riepen 1 voor 1....jeetje wat heb jij een grote baarmoeder...wel opvallend dus...
de 1 riep...oooh je wordt vast heeeel dik....een ander riep:   oooh dat wordt dus een heeeel groot kind....nou maak ik me niet gelijk zorgen, maar vraag me af of het dan in de toekomst ook zo is dat ik het kindje later voel schoppen ofzo. omdat die zoveel ruimte heeft....en of die dingen die collega's riepen echt waar kunnen zijn....

nog lang niet iedereen weet het, dus ik loop aldoor mijn buik in te houden, maar na volgende week mag van mij iedereen het weten dan ben ik 10 weken....mijn vriend is het daar wel mee eens...
en zaterdag ga ik shoppen en zo'n meegroeibroek kopen!

oh ja die vrouw van de echo zei dat mijn dikke buik ook kon komen doordat ik een mk heb gehad in sept. en omdat ik slank ben en naar voren draag zei ze...

liefs leetje 1981
9w3d

p.s heerlijk he dat het weer  steeds eerder licht wordt!word er nog vrolijker van!

Hallo,

Ik hoor hier eigenlijk niet thuis maar omdat wij volgende maand op gaan voor een tweede kindje lees ik wel aal mee, en vandaar dat ik nu ook even reageer.
Ik groeide met de zwangerschap van Daan ook heel snel en had ook al heel vroeg veel vruchtwater.
Ik was 12 weken zwanger en kon echt mijn eigen broeken niet meer aan, dus liep ik ook al vroeg in positie kleding.
Ik was op het eind mega dik en dit puur door het vruchtwater, en dat hoeft niet betekenen dat je een groot kindje gaat krijgen hoor Daan was bij de geboorte 3300 gr en 50 cm.
En wanneer je je kindje gaat voelen? dat hoeft echt niet later te zijn hoor .
Ik was 15 wk en 2 dgn zwanger.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Saskia

Hai!

Nou nog es proberen...ik had net al een bericht geplaatst, maar dat is weer verdwenen?! Deze site heeft af en toe z'n kuren....Maar goed. Ik heb ook wat ze zeggen een grote baarmoeder. En kreeg dan ook al vrij snel een flinke buik. Ik was zelf ook even bang dat het dus ook een flinke baby zou worden. Zelf ben ik niet zo groot (1m63), dus leek het me al geen prettig idee om  een groot kind te moeten baren. Afgelopen maandag was ik weer bij de verloskundige en zij vertelde dat het kindje nu een gemiddelde grootte heeft en eerder wat aan de kleine kant is, dan aan de grote. Het enige nadeel van die flinke buik is dat ik me af en toe een olifant voel, maar goed dat hoort erbij. Een groot voordeel schijnt het te zijn voor je kindje, want die kan zich lekker vrij bewegen in al dat vruchtwater en zo zijn spiertjes en botten goed ontwikkelen. Dus gewoon lekker genieten van die zwangerschap!!!!
Groetjes, Mabel.

Hoihoi,

Kan me goed voorstellen dat je niet echt happy wordt van zulke reacties! Maarre...vergeef het me als ik een hele domme vraag stel (blond he, hihi), maar hoe kun je, helemaal als leek zijnde op de echo de grootte van je baarmoeder zien?
Want als je nog maar kort zwanger bent zoals in jouw geval, vergroten ze het beeld ook heel erg van de echo. Dus misschien dat dat vertekend beeld geeft?

Ik zou als ik jouw was gewoon even de controles afwachten bij de vk, want die kan dan voelen of de groei van je baarmoeder klopt met deduur van je zwangerschap.

Probeer gewoon lekker te genieten!

Succes,
Groetjes Rianne, 26w3d zwanger van de tweede

Terug
Bovenaan