grote baby...nog iemand?

A

Anoniem

Guest
ik ben in november 2002 bevallen van een kerngezonde en mooie dochter, alleen woog ze op een paar gram na wel bijna 12 pond. Dat had zo zijn voordelen, dat ik geen eng wiebelend nekje had en dat ze vanaf dag 1 doorsliep, maar ik vond het ook wel jammer dat ik voor mijn gevoel niet echt een lief, klein, schattig baby'tje in mijn armen heb gehad. Ze had de lengte en het gewicht van een baby van ruim 5 maanden.
Nu ben ik dus voor de 3de keer zwanger ( vorige keer een miskraam ) en vertelde de gynaecoloog dat ook nu de kans op een grotere baby weer aanwezig is.
Zijn er hier mama's die dit ook hebben meegemaakt? Mijn dochter is nu bijna 4 en van dat gewicht wat ze toen had, is niks meer over, ze is een mooie slanke meid geworden maar ik ben toch benieuwd of er nog meer van die grote wondertjes zijn?

liefs Amani

10wk2d

HoiHoi,

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje, 29,5 weken!
Het blijkt dat het kindje aan de grote kant is, afgelopen vrijdag opnieuw naar de gynacoloog geweest, de baby heeft de groote van een kindje van 32 weken.

Ik blijf daarom onder controle van zowel verloskundige als gynacoloog.
Zelf ben ik niet groot maar mijn vriend en zijn kant van de familie zijn best lange mensen.

Toch lees ik best veel op internet over grote baby's, je staat er dus niet alleen voor.
Ik ben wel benieuwd wat voor rolmopsje er dan straks op de wereld komt!

Hoi Amani,

Ik heb bijna 2 weken geleden een heerlijk mannetje van 9,5 pond op de wereld gezet.
Ben erg benieuwd hoe dat bij jouw dochtertje destijds ging met en na de bevalling. Bij mij dachten ze aan verborgen zwangerschapssuiker, en hij is dus gecontroleerd op glucose 24 uur lang. Maar hij is kerngezond. Zit wel meteen in maatje 62, maar t is een heerlijk ventje!

Groetjes
Wasabimammie!

Hoi meiden.
Ze verwachten onze baby ook zo rond de 9 pond maar ik vraag me wel af, stel dat ie dan toch zwaarder is of ie er dan nog wel uitkan.
Ja eruit altijd maar ook op de gewone manier?
Jeetje bijna 12 pond,dat ga ik niet redden zegt mijn gevoel!!
Groetjes Mikkie

hallo,

wat leuk om andere verhalen te lezen over grote baby's. Onze dochter was bij de geboorte ook bijna 12 pond. Dat was van tevoren niet ingeschat, en de bevalling liep uiteindelijk uit op een keizersnee. Ze had gelukkig ook geen suikerziekte, was gewoon een grote gezonde baby.

Nu ben ik 20 weken zwanger van nummer twee en erg benieuwd of het weer een groot kindje zal worden.  Ik heb een aardig buikje en zeg dus maar dat  we nu voor de 13 pond gaan......  

groetjes!

Hihihi, 12 / 13 pond.....Whaaaaa
Hoe moet ie er dan uit?????

Ik ben getest op suiker maar dat heb ik niet, dus gewoon een grotert!
Kan ik die maatje 50/56 wel weggooien.....

Ben deze week 30 wkn, het kindje weegt nu volgens de gyn. 1500 gram, dat zou aan de zware kant zijn.....! Ach we zien het wel hoor, als ie verder maar gezond is.

(en ik hoop wel op een normale thuisbevalling!!! maar ja ook dat heb ik niet voor het zeggen)

Terug
Bovenaan