grote baby

Vorige week ben ik in het ziekenhuis geweest met vermoeden van gebroken vliezen. gelukkig was het loos alarm. de arts vond mijn buik wel erg klein en vond het nodig om toch even te controleren. In het ziekenhuis zijn artsen altijd lekker met hunzelf bezig en vertellen niet echt heel veel, dus na een echo en wat metingen verdween ze en ging overleggen. Na wat wachten mocht ik toch naar huis en terug naar de verloskundige. Op mijn zwangerschapskaart stond vanalles, niet leesbaars geschreven. Okee bij de verloskundige kreeg ik dan een groeiecho. en wat blijkt met 37 weken was de baby al op de grote van bijna 39 weken!! Niet bepaald klein dus.
Beetje beduusd ging ik weer naar huis. Nu vraag ik me eigenlijk af. Laten ze je met zo'n grote baby gewoon lopen tot 42 weken? Niet dat ik denk dat ik nog zo lang loop, maar toch. Dan heeft het kindje toch het formaat van een baby van 44 weken!?!?!

Ik zal het donderdag nog eens navragen aan de VK.

ik zou het idd nog eens navragen bij de vk!
mijn eerste kindje zou heeeeel klein zijn.... dachtten ze tijdens de zwangerschap, echt amper 6 pond maar ik heb toch een mooie ruim 7,5 ponder op de wereld gezet!
Deze keer kreeg ik elke keer te horen dat hij toch zeker 1 a 2 weken voorloopt.... maar bij de laatste echo was daar niets van terug te zien!

maar tis wel vreemd dat ze eerst onderzoeken gaan doen omdat je buik zo klein is en daarna heb je een grote baby?!

laat je niet gek maken maar overleg donderdag gewoon even!

Succes
Joyce

mijn eerste kindje zou heeeeel klein zijn.... dachtten ze tijdens de zwangerschap, echt amper 6 pond maar ik heb toch een mooie ruim 7,5 ponder op de wereld gezet!
Deze keer kreeg ik elke keer te horen dat hij toch zeker 1 a 2 weken voorloopt.... maar bij de laatste echo was daar niets van terug te zien!

maar tis wel vreemd dat ze eerst onderzoeken gaan doen omdat je buik zo klein is en daarna heb je een grote baby?!

Succes
Joyce

Succes
Joyce

Ik moet zeggen dat ik er helemaal niets op doe als ze zouden zeggen dat de baby groot of klein is.

Ik hoor zo vaak verhalen dat bleek dat ze eerst dachten dat er een grote baby kwam en uiteindelijk bleek het toch klein te zijn.
En andersom.

We zien vanzelf wel.

hey meiden

ik heb gehoord dat ondanks een kleine buik, kan het zijn dat je meer in je rug draagt zeg maar.
Of dat waar is weet ik niet.

bij mijn eerste had ik een kleine buik, en dat was gewoon een kindje van bijna 7 pond.
Nu is mijn buik weer klein, ik ben daar alleen maaR BLIJ MEE

Hoi, mijn 1e zou ook groot worden ivm zw. schapssuiker.
Had ook veel vruchtwater en een enorme buik.
Moest 2wk voor de bevalling opgenomen worden met een te hoge onder druk..
Eerde kwam het echt niet...!!!!
Met een week een vetertje, maar dat hielp niet en 2 weken erna, was 4 dagen over tijd werd ik ingeleid.
Na dik een uur persen, 13 uur bij elkaar bezig geweest, eindigde het ook nog met een keizersnede!!!
Het hoofdje lag niet goed ofzo.
Je kon het wel zien aan zijn hoofd dat het vast zat.
Mijn zoon was goed 8pond...
En had zat eerder gehaald kunnen worden...

Ben nu zwanger van de 2e weer mijn suiker te hoog en moet morgen voor het eerst naar de gyn. toe.
Ben benieuwd of ze me weer zolang laten lopen..
ppffff

Dus het hoeft niet...

Groetjes Natasja (32wk 5dgn)

Terug
Bovenaan