grote baby

Vandaag weer voor controlle naar het ziekenhuis geweest.
De baby lag nu gelukkig niet meer in stuit!
Alleen het is aan de grote kant, is nu al 2 kilo en komt overeen met een zwangerschap van 34 weken ( ben nu 31 weken)
Alleen lengte van de benen lag wat achter.
Gelukkig beval ik zo ie zo 2 weken eerder, maar jemig 3 weken voor op groei dat lijkt mij toch echt wel veel, of niet soms??
in het ziekenhuis doen ze er niet zo moeilijk over, maar toch...
heeft iemand van jullie er verstand van??

groetjes Mirjam

Hi Mirjam,

als het zkh zich geen zorgen maakt, dan zou ik het ook niet doen. Ik lees heel veel over "te kleine" en "te grote" baby's. Het zijn volgens mij maar gemiddelden, die "normale" baby's.
Mijn eerste was ook niet groot, groeide na de geboorte heel mooi naar de middenlijn, maar zit nu weer aan de onderlijn. Daar tegenover is het kleintje van vrienden vanaf het begin als aan de bovenrand van de curve. Dus ja, zo krijg je een gemiddelde.

Weet je al wanneer je gaat bevallen? Dat lijkt me best wel raar, als je de datum al weet.

Gr. Tamara.

Hoi Mirjam,

Ik denk dat het er vooral om gaat dat een kleintje zijn of haar eigen lijntje blijft volgen.
Blijft de kleine zo'n 3 weken voorlopen, dan zal dat waarschijnlijk bij hem/ haar horen.

Mijn kindje was tot en met de 22 weken echo een heel erg gemiddeld kindje. Klopte steeds precies met de termijn. De laatste keer liep het ineens een weekje achter. Maar ook daar maakte de gyn zich niet direct zorgen over. Krijg vandaag weer een groeiecho. Ben benieuwd. Ik hoop dat de kleine weer een groeispurt heeft gehad en z'n lijntje weer gaat volgen.

Maar als je je zorgen maakt, gewoon aangeven hoor! Praat er over, daar zijn ze ook voor!

Groetjes Suus

Hai,

Hier ook een toekomstige mama met een kleine die van de gemiddelde lijn afwijkt. Mijn kleine zit sinds een paar weken onder de gemiddelde lijn en heb veel ruimte dus ligt ook steeds in stuit. Ik maakte mij er eerst erg veel zorgen over maar na de laatste groeiecho niet meer. Alles zit erop en eraan en de kleine doet het erg goed volgens de berekening wordt het ongeveer 7 pond niks aan de hand dus. Straks met 36w nog een echo om te kijken of het niet in stuit ligt en verder zien we het wel.
Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt maar als je kleine het verder goed doet hoeft dat echt niet ze gaan je niet door laten lopen met een te groot kind dus komt waarschijnlijk gewoon wat eerder. Rustig aan en als je te onrustig blijft gewoon door blijven vragen bij je vk.
Groetjes Susan

Hoi,

Mijn eerste zoon liep ook altijd flink voor op de gemiddelde baby bij echo's. Vooral hoofd en buikomvang. Beetjes bleven altijd wat achter. Ik kreeg de laatste 5 weken dan ook iedere week een groeiecho en bij 28 weken waren er geen waardes meer te zien voor het hoofdje van de kleine, wat betekend dat je ruim 42 weken telt qua omvang.
Echt bemoedigend is het dan niet om nog te moeten bevallen van een kind met een groot hoofd....en schatting van tegen de 10 pond, en dat als eerste...
Bij de geboorte bleek hij toch 'maar' ruim 8 pond te wegen... dus die groeiecho's op de gram nauwkeuring kloppen ook niet altijd dus.....
Heb een uitstekende bevalling gehad overigens ondanks een flinke baby.

Ben nu wel weer benieuwd, lag met 20 weken echo ook alweer voor op groei. Bij de 35 weken echo zullen we meer weten.

Terug
Bovenaan