grote baby

volgens de gynaecoloog krijgen we een grote baby. De baby weegt nu al 1960 gram en ik ben 31 wk en 1 dag zwanger.... Deze weegt nu slechts 800 gram minder dan de oudste bij de geboorte. Ik weet niet hoe nauwkeurig ze dat kunnen meten?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of meer over weten?

hoi,
Ik hoor daar heel verschillende verhalen over, dat ze toch vaak mis kunnen zitten met hun schatting.
Mijn eerste was 8 pond,
de 2e werd groot geschat en was 10,5 pond,
de derde werd ook groot geschat en was 9,5 pond.
Dus bij zaten ze wel goed wat groot betreft!
Nu hebben ze met de 20 weken echo gezegd dat op basis van dat gewicht de kleine 7 pond zou zijn bij de geboorte, toen ik vervolgens in lachen uitbarstte en dat toelichte aan de vk, zei ze dat als de anderen zo zwaar waren,deze dat wsl.ook wel wordt.Alhoewel mijn buik nu kleiner is als bij mijn laatste zwang.schap,maar dat schijnt weer niets te hoeven zeggen.Geen idee of je wat aan mijn verhaal hebt, maar dit is mijn ervaring ermee.
liefs,

Hoi Thamara,
Wat ik begreep van de gyn is dat baby's verschillende groeispurtjes hebben. Dus de ene week groeien ze wat harder dan de andere. Misschien dat hij/zij straks weer wat minder groeit.
En meestal zijn de 2e enz kinderen wat groter dan de eerste. Ook begreep ik dat een 2e bevalling vaak wat makkelijker gaat dan de eerste, doordat alles al wat opgerekt is :p). En het kindje ligt nu toch maar een week voor?
En een wat zwaarder geboortegewicht is vaak ook wat fijner voor het kindje zelf, omdat ze dan ook wat meer buffer hebben. Maar ik zou het zeker bespreken met je gyn.
Groetjes,

@yvanka, klopt wat betreft die buffer waar je het over hebt.Ik heb bij mijn 3 "beertjes" me nooit zorgen gemaakt of ze teveel/te weinig kregen, want ze hadden idd genoeg reserve,s.

bij mijn eerste zaten ze er een pond naast
hij was geschat op 8 pond en woog 3530 bij de geboorte

een weekje voorliggen is niet veel hoor
de kindjes zijn tegenwoordig toch al flinker.

hebben ze je wel getest op eventueel suiker??
want daardoor kun je wel grotere kindjes krijgen

groetjes moekje

groetjes moekje

groetjes moekje

Hier een mama van het maartforum 2010,onze gyn meette het altijd bijna nauwkeurig op,en hij vertelde toen dat mijn baby ruim 7pond zou wegen,en hij had gelijk,onze dochter woog bij haar geboorte 3600gram!Dus onze gyn had goed gemeten al die tijd!
groetjes

Terug
Bovenaan