Grote baby

Vanmorgen een liggingsecho gehad. Ons kindje ligt in ieder geval helemaal goed! Uiteraard hebben ze ook alles gemeten en hij/zij loopt met alles maar liefst 2 weken voor! Met de 20-weken echo liep ie ook al voor dus is niet iets om ons zorgen over te maken. Het is gewoon een grote baby. De echoscopiste gaf aan dat ze me dan waarschijnlijk niet veel langer laten lopen dan 40 weken. Ik hoop het! Ben nu 37+2 en ik ben er zo klaar mee. Heb eigenlijk niks om over te klagen maar ik vind het zo vermoeiend en frustrerend dat alles zo langzaam gaat. Heb tijdens m'n zwangerschap niet echt huilbuien gehad maar nu zou ik de hele dag wel kunnen janken om niks.. En dat terwijl ik me er steeds op heb proberen te richten dat ons kindje pas 2 weken later zou komen.

Hoi Rowel, zou me er niet druk om maken hoor.
Met de pretecho van 28w zeiden ze dat ook tegen mij, maar ben nu bijna 41 weken en het kindje wordt geschat op 3800 gram. Valt wel mee dus.
Kan zijn dat ie net z'n groeispurt heeft gehad.
Het is idd vermoeiend zo aan het einde, sterkte!!!

Ik hoor ook vaak verhalen van verkeerde schattingen. Die van mij heeft ook een groot hoofd en grote buik zeggen ze. Maar ik probeer me daar niet druk over te maken.

Ook schattingen van kleine baby's zijn soms helemaal verkeerd. Toppunt vond ik laatst een vrouw op mijn cursus: tweeling waarvan eentje maar 1100 gram zou zijn, die was dus mooi 1900 gram toen ze eruit kwam!

Over 5 dagen is je baby voldragen, misschien kun je dan met de tips beginnen die de bevalling op zouden kunnen wekken? Heet eten, veel wandelen etc.

Ken ik wel.Ik ben 39 weken nu maar ik ben ook zo zat.. en dan de gedachte dat het nog 3 weken kan duren pfff.. de tranen staan meer in mijn ogen dan het lachen.Maar het kan ook zo ineens gebeuren natuurlijk.Probeer positief te blijven!!
Liefs nice

Ja, dat is waar.. Een flinke huilbui lucht wel even op. Ach nog even doorbijten!
Maak me ook niet druk over dat de baby op de echo zo ver voorligt qua groei. Had het al een beetje verwacht omdat mn buik zo groot is en vol aanvoelt. Maar het geeft me wel een beetje (valse?) hoop dat het niet al te lang meer hoeft te duren.

Bereid je toch maar voor op twee weken later hoor! Anders duren die weken wel erg lang :(

Het kan idd een groei spurt geweest zijnn en ja ze zitten er nog wel eens naast

Onze zoon werd geboren met 37 weken
Lengte was 48 cm maar woog maar 5 pond
Dus wel de lengte maar niet het gewicht

Kan vest wel verschillen het blijven metingen gebaseerd op gemiddelden

Nog niet druk over maken dus hoor! Je krijgt nu vast nog een echo binnenkort of niet?

Terug
Bovenaan