Grote bed

<p>Bij mijn tweeling van bijna 4 (in oktober worden ze 4) ben ik vorige week overgestapt van ledikant naar kinderbed en zijn ze verhuisd naar een andere slaapkamer ivm babyzusje die in maart gekomen is en binnenkort ook haar eigen kamertje betrekt.</p><p> </p><p>Alleen is het slapen sindsdien drama. Eerst dacht ik dat het ff wennen was maar het is nu al ruim anderhalve week en het is nog steeds drama. Om 19u30 gaan ze naar bed. Vervolgens vallen ze tegen 10uur in slaap, maar om 12 uur zijn ze wakker en willen ze niet meer slapen tot een uur of drie en dan vindt ik ze 's ochtends overal. Of in de douche of op de bank beneden. Ik weet niet hoe ik ze nog kan laten wennen aan die kamer, want ik stelde het al steeds uut omdat het altijd al lastige slapers zijn geweest.</p>
 
Lastig... eerlijk gezegd ben ik bang dat je misschien wat te laat overgestapt bent naar een groot bed. Ze proberen je nu lekker uit, gaan expres uit bed en genieten van de vrijheid die ze hebben...
Mijn dochter is nu ruim 1.5 jaar, en ik ben 35 weken zwanger van mijn tweede kindje. De baby zal de eerste maanden in de wieg slapen, maar gaat daarna naar het ledikant van mijn dochter en mijn dochter gaat dan naar een groot bed (dan is ze net 2 jaar) 
Ik werk op een kinderdagverblijf en zie vaak dat het het beste is om de kindjes tussen 2-3 jaar naar een groot bed te doen en niet pas later, want dan zijn ze al zooooo slim en eigenwijs en luisteren ze 'lekker toch niet'
Je kindjes zijn slim genoeg om te snappen dat ze in bed moeten blijven, ze zijn bijna 4! Misschien moet je gewoon eens een paar keer boos worden en ze steeds maar weer terug te zetten in hun kamer. Kijken wie de langste adem heeft. Ze moeten er toch aan wennen! En misschien een beloningskaart voor ze maken, elke nacht in hun eigen bed is een sticker... Na 1 week (daarna 2 weken, daarna 3 weken) krijgen ze een ijsje van de ijsboer ofzo! 
Succes, je zult er toch doorheen moeten ben ik bang... 
 
Ik ben later overgestapt omdat ik vorig jaar op vakantie ze in een groot bed heb laten slapen en dat was geen succes. Een vriendin van mij zei: hou ze zolang mogelijk in een ledikant want haar zoontje van 2 was altijd aan het spoken 's nachts. 
Vannacht ging het al wat beter. 1 van de 2 was in bed gebleven. De ander was beneden aan het spelen met zijn racebaan. 
Zo'n beloningssysteem is wel een goeie ja.. Ik weet nog wel iets waarvoor ze sparen dus daar kan ik wel iets mee
 
Misschien kan je een hoge veiligheidshekje voor de deur van hun slaapkamer zetten zodat ze niet wegkunnen uit hun kamer? 
 
Terug
Bovenaan