grote broer en zus

Onze dochter is 2,5 jaar. We hadden het niet verwacht maar ze is ontzettend bezig met de baby in mama;s buik. Nu is mn zusje pas bevallen en toen we op kraamvisite waren had ze op een gegeven moment haar hand en hoofd op mn buik gelegd en zegt: mama ook baby in buik. Gelukkig had verder niemand het gehoord.
Vandaag stond ze met haar oma en de buurvrouw van oma buiten. Ze hadden het over de baby van mn zusje. Mijn moeder (die wel weet van de zwangerschap) vroeg aan mn dochter: wie heeft er een baby, waarop zei zegt: mama. Mama heeft baby in de buik. Mijn moeder zegt: nee, tante .... heeft toch een baby. Mijn dochter: ja en mama baby in buik. Nee zegt mn moeder, mama heeft geen baby in de buik. "ja, weet oma niet, mama heeft baby in buik." Vond het wel grappig, maar ze moet nu niet te veel bekende tegen komen :)

Hoe ervaren jullie kids de zwangerschap? Weten ze het? Beseffen ze het ook?
 
Mijn dochter is 2,5 en die wordt t pas verteld op het moment dat de rest het mag weten, en dan aan haar de eer om net te vertellen. Een kind van 2,5 kan geen geheimpjes bewaren.
 
Mijn zoontje is 5,5 jaar en die hebben we het verteld en ook aan hem gezegd dat het nog een geheim is. Hij kan zich super goed stil houden. Anders dan mijn schoonmoeder afgelopen weekend bij de familiedag. Hihi! Ze was iets te enthousiast. Oeps! Maar mijn zoontje kan het goed stil houden. Hij praat er alleen met ons over tijdens het eten of 's ochtends nog bij ons in bed.
 
Hoi ik ben nu zwanger van nr 3. We hebben het onze oudste (3en half nu) verteld nadat de rest het wist. In het begin deed ze er niet veel mee maar nu ik ruim 19 weken ben, is ze er erg mee bezig. Zelf zegt ze dat ze ook een baby in de buik heeft en ze wil een zusje. Na een aantal keren gezegd te hebben dat wij niet kunnen kiezen hierin zegt ze het kan een jongen en een meisje zijn. Eerst wilde ze haar zusje van bijna 2 wegdoen maar nu zegt ze 3 kinderen is leuk.
 
Wij hebben het onze dochter van 5,5 ook verteld. Ik ben vrij stevig, maar je ziet dat mijn buik verandert en wij waren bang dat het op school een keer gevraagd zou worden. Liever dat ze het van ons hoort dan van een ander. Ze vindt het moeilijk, maar heeft het nog aan niemand verteld (in 1 week). 25 Juli heb ik de echo en dan mag ze mee. Daarna mag ze het aan opa en oma vertellen. Als ik het tenminste zolang verborgen kan houden.
 
Terug
Bovenaan