grote broer naar school, zusje niet

Hallo

Zijn er mama's die me hun ervaring kunnen vertellen? In oktober gaat onze zoon naar groep 1. Onze dochter (14 maanden jonger) verkondigd aan iederen dat ze dan ook naar school gaat. We hebben haar al geprobeerd uit die droom te halen maar ze begrijpt dit   niet. Het is een echte eenheid, die twee. Op het kinderdagverblijf zijn ze ook samen dus ze zijn eigelijk altijd bij elkaar. Als een van de twee ergens alleen mee naar toe gaat dan wordt er bij thuiskomst gekust en geknuffeld alsof we  op wereldreis zijn geweest. Heel schattig en lief natuurlijk maar in oktober denk ik een probleem. Wie heeft tips?

Groetjes Maartje  
 
Hoi Maartje,

Leuk kom ik je hier ook tegen!

Bij ons viel het echt wel mee, maar we hebben natuurlijk die psz die ze allebei apart bezochten dus ergens waren ze er wel een beetje aan gewend. Ik denk dat je het misschien gewoon een beetje moet laten overwaaien, en gewoon wel iedere keer zeggen nee, jij mag volgend jaar maar nu gaat alleen je broertje. Ze blijft gelukkig niet alleen, en ik denk echt dat ze heel snel echt naar je jongste zal gaan trekken!

Zo hebben we het bij Anne ook opgelost. Niet te veel besproken, gewoon rustig keer op keer uitgelegd dat zij niet ging en Danae wel. Maar we gaan haar wel samen wegbrengen en dan kun je haar uitzwaaien. Vanmiddag is ze weer terug om te spelen!

Sterkte en liefs lin
 
He Linda

Leuk dat je reageert. Ja wij kunnen onder alle rubrieken kijken he (0,1,2,3, 4 jaar) haha.

Ik denk dat ik maar inderdaad niet al te veel woorden eraan vuil maak anders maak ik het alleen maar erger denk ik.

Groetjes Maartje
 
Terug
Bovenaan