Grote broer/zus

<p>Hoi dames,</p><p>Ik weet nog geen eens een weekje dat ik zwanger ben, maar mijn gedachtes gaan nu al alle kanten op,  en ik denk dat ik wel wat tips/adviezen kan gebruiken.</p><p>ik heb al een zoontje van 2,5 jaar, hij gaat (als alles goed gaat) in mei grote broer worden.</p><p>nou vroeg ik me af of jullie tips hebben om hem bij de zwangerschap te betrekken en een beetje duidelijk proberen te maken wat er gaat gebeuren..</p><p>nou wil ik in ieder geval een voorleesboekje halen, maar 1 met niet al te veel tekst (hij is nodig snel verveeld ?) dus met wat meer prenten. wie heeft hier een goede tip voor?</p><p>ook zat ik te denken om een pop te halen (ja ik weet het hij is een jongen, maar hij speelt daar ook mee bij z’n vriendinnetje en hij vindt dat blijkbaar ook leuk) zodat hij kan mee doen als straks de baby er is en daarvoor al een beetje kan “oefenen”.</p><p>hebben jullie verder nog tips? Ik hoor het graag!! Bedankt alvast ?</p>

Gefeliciteerd!
Hier was het boek bobby word grote broer ofzo iets een succes. 
Pop ook geprobeerd. Bij andere vond hij het leuk thuis gooide die er mee ?.
Nu is zn broertje anderhalf en hij 3 en half en nu vind ie het pas leuk. Daarvoor vond ie zn broer niet zo interessant. 
Fijne zwangerschap

bedankt voor je reactie! Ik zal eens kijken naar dat boekje van Bobby.
Haha zolang die pop dan maar geen voorbode is op wat er komen gaat ?
Bedankt voor de tip!

Bobbi en de baby is een leuk boek en wat zit er in je buik, mama? Is ook leuk boek met flapjes. 
Verder... zou ik echt nog tot minstens 12 weken wachten tot je het  je kindje vertelt. Hij gaat het waarschijnlijk toch pas echt snappen als je buik groeit en 9 maanden wachten duurt heeeeeel lang voor peuters. 

Hier een mannetje van 3 toen hij hoorde dat hij grote broer ging worden. Wij hebben het boekje wat zit er in je buik mama? Vind hij erg leuk om te lezen.
En toevallig kwam mijn mannetje een pop tegen bij mijn moeder in het begin van de zwangerschap en sindsdien ligt de pop bij hem in bed, aait hij de pop en speelt hij echt met de pop. Dus een pop zou een hele mooie uitkomst kunnen zijn. Hier was het niet eens bewust?

Wij konden hem uitleggen dat mama een baby krijgt aan de hand van de geboorte van zijn nichtje, die was echt net geboren. Maar merk inderdaad dat 9 maanden wel erg lang voor hem duren. Ik ben nu bijna 32 weken.

Hoi, wat leuk, gefeliciteerd met je tweede zwangerschap! 

Een pop is toch een leuk idee, ook voor een jongetje hoor, dat maakt niks uit! En kinderen zijn heel vaak het ene moment heel lief voor een pop en het volgende moment gooien ze m op de grond. Hoort erbij. Gister stopte mijn zoon van anderhalf zijn babypop in bed (de wasmand ?) kusje, dekentje erbij, sssh zeggen tegen ons en 5 minuten later kreeg pop een houten bal bovenop zich gegooid.. meestal snappen ze vrij snel het verschil tussen een pop en een baby ?Wij hebben dus ook een pop voor onze zoon, omdat ik het belangrijk vind dat er wat afwisseling in zijn speelgoed is (niet alleen autootjes en blokken..) maar ook omdat ik ook zwanger ben en in november uitgerekend. We willen nu dus ook wat extra accessoires voor de pop aanschaffen zodat onze zoon voor de pop kan “zorgen” zoals ik straks voor de baby zorg. 

Qua boeken heb ik “kaatje en mama’s buik”, kort en leuk, en “een baby’tje op komst” die is eigenlijk voor mijn zoon te moeilijk maar hij vindt de plaatjes wel leuk om te kijken. Verder heb ik nog het montessori baby boek met foto’s van baby’s / jonge kinderen over de hele wereld, vindt hij prachtig ! 10 kleine vingertjes en 10 kleine teentjes van Helen Oxenbury is ook leuk. Niet echt over grote broer maar algemeen baby. 

Lijkt me trouwens ook een goede tip om het niet meteen te vertellen, het is misschien voor jezelf ook niet zo fijn als hij het al aan anderen gaat vertellen, en inderdaad het duurt zo al heel lang voor zo’n kleintje. 

Onze dochter is 1.5 dus die zal het allemaal nog niet zo begrijpen als jou zoontje gezien hij al wat ouder is, maar ik heb van me moeder het "biba baby boek" gekregen. Deze had me moeder ook om mij uit te leggen dat ik grote zus werd. In dit boek staat geen tekst dus je kunt er zelf een verhaaltje bij verzinnen. Er zitten plaatjes in van een mevrouw die een dikke buik krijgt. Je kan de buik open klappen en ziet dan een baby zitten. Dit boek is wel al vrij oud haha dus weet niet of het nog verkrijgbaar is.. verder vertel ik me dochter steeds dat er een baby in mama's buik zit, dan wilt ze steeds me buik kusjes geven. Ik denk dat ze het al redelijk snapt. Maar hoe goed je het ook voorbereid, ik denk dat het op het moment dat de baby er echt is, wel even wennen zal zijn. Succes ermee!

Terug
Bovenaan