Grote buik en baby erbij

<p>Hallo meiden,</p><p>Nu dat ik op de helft ben van me zwangerschap krijg ik al een aardig buikje... alleen heb ik nog een zoon van 9 maanden, die ik regelmatig moet tillen (echt een mama's kindje).</p><p>Hij zit ook vaak op me ik ervaar geen pijn maar hoe doe ik dit naar mate ik nog een grotere buik krijg?</p><p>En met het tillen... weet ik dat het later niet veel mag maar het is onmogelijk om dat niet te doen!</p><p>Hoe doen jullie dat of hebben jullie tips?</p><p>Dankjewel.</p>

Ik heb een dochter van 17 maanden (13 kg denk ik ondertussen) en ben 30 weken zwanger. Ik til haar nog wel regelmatig, ze zit dan of op mn heup of eigenlijk soort bovenop mn buik. Dit gaat tot nu toe prima. Heb daardoor niet meer last van mn buik oid.  
Met het spelen rond mn buik probeer ik dr wel rustiger te laten doen, maar soms is se ook enthousiast en is ze wild bij mn buik. Tot nu toe gelukkig niet heel hard in mn buik 

Zolang ik geen (extra) pijn heb, vind ik het prima zo. Helemaal niet tillen lukt gewoon niet bij een 2e als ze dicht op elkaar zitten..

Helemaal niet tillen is niet realistisch met zo’n kleintje erbij. Ik werk zelf in de kinderopvang op een 0-2 groep en moest toch ook echt regelmatig een kindje tillen. Zolang je er geen last van hebt lijkt het me geen probleem. Krijg je wel veel klachten dan zal je misschien af en toe wat hulp moeten vragen of alleen tillen als het écht moet.

Tillen voorkom je niet. Ik ben bevallen van mijn tweede kindje toen de oudste 21 maanden was, maar ze liep pas met 18 maanden dús ik heb ook veel getild. Ook toen ze liep, voorkom je het tillen alsnog niet. Ze sprong ook vaak op mijn buik enzo. Ik probeerde het een beetje te minderen, maar daar snapte ze nog niks van natuurlijk en ze werd alleen maar heel boos als ik haar niet op wilde tillen.
Ook werk ik op een kinderdagverblijf en ik heb tot 36 weken doorgewerkt, dus mijn hele zwangerschap veel getild. Soms wel last van mn rug, maaarja dat hoort erbij.
Je lichaam kan echt wel veel hebben hoor, en de baby merkt er sowieso niks van als je tilt of als er een kind op je schoot springt! 
Met een tweede kindje kun je gewoon niet meer zo voorzichtig zijn als met een eerste, weinig aan te doen ;) Proberen het tillen zoveel mogelijk  te vermijden en op de grond verschonen en spelen met je kindje!

Terug
Bovenaan