Grote buik!!!

Ik hoor nu heel vaak

- goh wat heb je al een grote buik!
- weet je zeker dat het er maar een is?
- zou denken dat je al veel verder bent!
- hoe lang moet je nou nog?
- het is ook echt een hoge bolle buik hè!
- het steekt echt allemaal naar voren hè!
- bij mijn nicht zag je het pas echt met 7 mnd!
- je zal zeker wel al veel zijn aangekomen?

Ik vind het op zich niet zo erg, maar af en toe denk ik jaaaaaaaahaaaaaa ik weet dat ik een flinke buik heb, maar hoef het niet elke dag te horen hoe groot ie wel niet is, ik weet het.

Maar je blijft altijd beleefd en zegt dan ja inderdaad het is al een flinke buik hè hahaha grrrr.

Verder ben ik heel trots op mijn buik hoor en hij mag gezien worden, maar vroeg het me af als er meer mama's zijn die Deze opmerkingen vaak te horen krijgen.

Groetjesss mar

Hoi!

Kan me voorstellen dat het irritant is ja.
Bij mij is het net andersom.
Ik heb juist een kleine buik.
Dus iedereen zegt:
-26 weken dat geloof ik niet
-het kindje zal wel erg klein zijn
-weinig vruchtwater
Enz

Ook best irritant.
Je blijft je buik toch verdedigen.
Ik zeg dan meestal maar dat ik blij ben dat hij niet zo dik is ivm mijn bekken.

Volgens mij denken veel mensen dat als iemand zwanger is ze de heletijd maar over de buik moet praten en er aan moeten zitten, ook zo vervelend!

Liefs

Irrrrrrrritannnnttttt!!!!! Zulke mensen bah!
Ik ben vorig jaar 66 kilo afgevallen en word nu natuurlijk dikker hoe vaak ik al niet gehoord heb je vreet weer aardig zeker? Of mag ik wat vragen word je weer dikker? Ja duh! Ik ben zwanger en het is toch wel duidelijk te zien.

Heb echt precies hetzelfde!
Maar mijn buik is ook erg groot, lees nieuw topic van mij...
Ik vind het wel een beetje vervelend hoor, maar dat komt misschien ook omdat ik me een klein beetje zorgen maak.
Verder ben ik wel super trots op mijn buik, alleen is het een teleurstelling als je van die verbaasde gezichten krijgt als je verteld dat je nog ruim 3 maanden moet...
Maarja ik probeer me er maar niet teveel van aan te trekken en reageer ook maar zo van: ja inderdaad een flinke buik en pers er een lachje achteraan :)

Ja de reacties van zozo je hebt al een aardig buikje hé. Ja duh ik ben zwanger! Dan mag je het toch zien en het is de tweede dus ze zeggen dat je buik dan meestal sneller groeit. Zelf zit ik er niet mee maar het is toch logisch dat als je zwanger bent je een buik gaat krijgen of niet dan hahaha.

Hier precies dezelfde reacties! Was vandaag met mn vriend bij het gemeentehuis om de kleine te erkennen. De mevrouw die ons hielp dacht dat ik nog maar "eventjes" moest.....nou uhhmm....nog tot december!!

hoi!
ik ben er zelf wel 8ter gekomen dat vrouwen heel verschillend zwanger worden...een collega (maat36) had al een aardig buikje met 18 weken terwijl een andere collega 1 maand verder was en je zag nog niks! met 24 weken stond de 1e collega heel erg stil met de groei van haar buikje terwijl de 2e collega haar flink heeft ingehaald...de 1 groeit in het 1e trimester veel en staat dan 3 maanden 'stil' terwijl het ook andersom kan!
WAAROM ZIJN WIJ VROUWEN ZO MET ELKAARS BUIKJE BEZIG?! een man maakt bijna nooit zulke opmerkingen (behalve de goedbedoelde humor van je broers)
ik weet er alles van,helaas....ik praat liever over de kinderkamer/kwaaltjes/verlof/geslacht en gezondheid enzo....

tja, als je zwanger bent is je buik opeens "openbaar bezit". Iedereen vindt dat ze er wat van mogen vinden en doen dit ook. En een buik (hoe groot ook) hoort er nu eenmaal bij...
maar de opmerkingen zijn wel vervelend. Het is niet of je er wat aan kan doen...

Terug
Bovenaan