Grote drinker: 7 bekers per dag!

Hoi allemaal,

Zo langzamerhand begin ik me een beetje zorgen te maken over de hoeveelheid die ons kindje van 15 maanden wil drinken op een dag. Hij lijkt onverzadigbaar. Hij drinkt met gemak 7 bekers leeg.  Soms zelfs acht.  En ook drinkt hij de beker in één keer leeg en wil dan soms meteen nog meer drinken. Is dat wel normaal? Ik zie bij kindjes in onze omgeving dat ze met moeite een paar slokjes drinken.
Hij drinkt Dixap of Roosvicee, of soms appelsap.
Hoeveel drinken jullie kindjes?  Sven drinkt al van begin af aan heel veel. 's Morgens voordat hij pap krijgt, krijgt hij al een bekertje drinken omdat hij anders teveel dorst heeft en daardoor zijn pap niet wil eten.

Is dit abnormaal???

Groetjes, Marieke.
 
Hoi
Nou, ik ben geen deskundige dus durf ik ook zo niet te zeggen dat het abnormaal is.
Maar het is wel opvallend. Eet hij nog wel goed als hij zoveel drinkt?
Want het CB geeft het advies niet meer als een liter per dag te geven omdat ze er last van kunnen krijgen. kunnen.... hoeft niet natuurlijk.
Wat zeggen ze op het CB?
En anders zou ik gewoon het CB bellen en dit voorleggen!
Succes!
 
Hoi,

Hier ook zo een dorstlap hoor. Ik heb op het cb nagevraagt waarop ik als antwoord kreeg dat ik haar moest laten testen op suiker want dat komt in de familie voor en een teken KAN zijn dat ze veel drinken.
Ze dronke een (toen nog een fles) zeker 7 a 8 op een dag (als het er niet meer waren) en dan 250cc per fles. Dat was dan water of hele lichte roosvicee. Waar ze ook zelf om vroeg en buiten het drinken at ze ook gewoon goed.

Ik heb haar ook laten testen bij de huisarts. Die het voor mijn gemoedrust wel wilde testen maar meer vond dat het onzin is. Omdat ieder kind anders is ook in eet en drink gewoonte.

De test was zo gepiept en er kwam niets uit dus gewoon een doorstig kind denk ik.

groetjes joyce
 
Hoi allemaal,

Hier nog zo'n grote drinker hoor! Tijn is nu bijna 18 maanden en drinkt ook zo'n 7 bekers op een dag. De ene dag drinkt hij meer als de andere. Maar als je hem een beker geeft, weet je zeker dat hij hem helemaal leeg drinkt. Ik wil binnenkort wanneer we weer naar het cb moeten ook eens vragen of dat een probleem is. Maar verder eet hij goed en slaapt ook goed. Dus ik maak me er niet al teveel zorgen om. Tijn drinkt 2 bekers melk en voor de rest drinkt hij diksap.
Als je het niet vertrouwt gewoon even het cb bellen, of bij je huisarts langsgaan.
Groetjes mara26
 
Hoi,
Hier juist het tegenovergestelde! Ik wou dat hij meer dronk.
Hij is nu 16.5 maand en krijgt de pap en melk met de fles. Anders drinkt hij niet.
's Ochtends en in de middag krijgt hij ook nog ranja maar daar drinkt hij met moeite
een paar slokjes van. Dat is niet fijn maar hij plast goed en doet het verder prima.
Maak me nu dus nog niet zo'n zorgen. Maar als het warmer wordt? We zullen zien.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan