Grote eter? Baby 7 weken

<p>Ik lees o het forum met berichten over de flesvoeding van een baby van 7 weken,  alleen dat wordt bijna altijd gesproken over 5/150 of zelfs minder. </p><p>In overleg met het cb mochten we van 7/120 naar 6/150, deze flessen dronk ze ook bijna meteen leeg.  Een enkele keer liet ze wat staan.  We zitten op schema (ongeveer dan):</p><p>8.00-12.00-16.30-19.00-23.00-3.30/4.00</p><p>Na de fles van 19 gaat ze slapen en moeten we haar wakker maken voor de late fles. Hier doet ze zo 20min of langer over voordat deze op is. Ik merk nu alleen al 3 dagen dat mevrouw echt stipt na 4 uur komt en de nacht fles echt tot op de laatste druppel leeg drinkt. Vandaag was ze na 3 uur om weer wakker en had al aardige trek.  Wel kunnen rekken door afleiding. </p><p>Nu de nacht fles te gaan hogen naar 180 zie ik niet zitten want ik wil daar eigenlijk wel een keer vanaf. Dus dan maar de late fles.  Of die van 19uur en dan om 23 wel 150.</p><p>Hoe is dat bij jullie? Drinkt jullie baby ook zoveel?</p><p>Onze zoon was/is ook zo een grote eter en leeg forte.  Hij sliep overigens met 6 weken al door. </p>
 
Mijn dochter kreeg borstvoeding, en was al ouder toen ze de fles kreeg. Dus niet veel ervaring met flesvoeding voor kindje 7 weken. 
Maar wat ik vaker hoor is dat het ook wel aan het merk voeding kan liggen. Je zou in de winkel eens de voedingstoffen kunnen vergelijken. Misschien dat je een merk gebruikt wat minder voedingstoffen heeft en daarom je kindje sneller weer honger heeft. 
Veel succes ☺️
 
Ik zou de voedingen nog niet naar 180 gooien, het is erg veel voor zo'n maagje. Je zou dan eerder kunnen kijken naar Forte of naar het iets indikken van de voeding met jbpm. Doet ze ook 15 tot 20 min over de fles? Dat zijn mooie tijden om ze een verzadigend gevoel te geven :) 
 
Op dit moment krijgt ze nutrilon en dan de omnio ivm krampen.  
Deze zijn nu zo goed als over,  ze reageert nu alleen op het verhogen van de voeding met krampen.
Deze voeding is al wat dikker dus er dan jbm bij doen dan komt het helemaal niet met door de speen.
Ze doet ook netjes 15-20 minuten over de fles dus verzadigt is ze al.  Met dag 4 kreeg ze al 90cc omdat ze het uitschreeuwen van de honger dus het ouds ook wel echt een grote eter. 
Maandag weer naar het cb voor prikjes, zal dan gelijk dit eens voorleggen. Wellicht over na forte als 180 indd al te veel is. 
 
Hoeveel weegt je kindje? Mijn Flloris is 11 weken en weegt 5045 gram nu en krijgt 5x120 en 1x150.. Dan zit ik precies op 750 wat klopt met zijn gewicht. Ik vind 180 ook wel erg veel voor die leeftijd.. 
Ik zou dan evt de laatste fles voor de nacht 180 geven? Wij geven dus nu ook 1x wat meer en dan ook de avondfles, dan slaapt hij tot half 4 ongeveer, wat ik overigens prima vindt. Fles erin en hij slaapt weer verder. Niet elke baby slaapt met 6 weken door helaas haha..
Trouwens ben ik verder ook best voorzichtig, wil niet teveel geven. Hij heeft best erg krampen gehad (krijgt nu ook omneo)..  
 
Ze was met 4 weken 4550 gram.  Geboorte was 3730. Ik vermoed dat ze nu wel rond de 5 kg zijn,  maandag weer ik het zeker,  dan naar het cb. Zal dan het rekensommetje eens toepassen..
Ik kijk het het weekend gewoon nog even aan. Vind het ook niet erg om op te staan snachts hoor,  begin 5 feb pas weer met werken, Als ze het dan maar doet ;)
 
Hoiii
Mijn nicht  had ook een grote eter en is overgestapt  van de omneo nutrilon naar de hero comfort. Deze is voor krampjes en ook voor hongerige  babys. Nadat ze deze  voeding gebruikte was haar zoontje tevreden zij heeft echt zitten te bestuderen wat er anders en meer in deze  voeding  zit. Misschien is dit een optie ?
 
In overleg met CB krijgt ze nu 6x 150cc met 4x omneo en 1x forte.  Dit werkt goed! Geen enkele kramp gehad en haar ontlasting ouds stukken beter.  Heel typisch omdat omneo eigenlijk voor moeilijke ontlasting is ? Ik denk dat ze ook een sprong had.  Gaat nu namelijk goed met 4uurtjes. Zelfs snachts blijft ze elke dag wat langer door slapen dus wie weet bijna de nachtvoeding eraf ?
 
Terug
Bovenaan