Grote eter...? of niet? help...

Hallo allemaal,

Onze liam is nu ruim 5 maanden. Tot voor kort kreeg hij altijd 5x 180/6 flesvoeding. Hij ging iedere keer huilen als zijn fles leeg was, en bleef dat soms doen tot de volgende fles... nog honger dus...? Dan maar een Fruithapje erbij, dat hielp wel wat. Toen flesjes verhoogt naar 210/7... die gingen allemaal leeg. En hij eet nu ongeveer 8 lepeltjes fruit. Af en toe sliep hij door zn 17.00u heen, dus ja... laten vallen die fles, dan zijn het vier fleses per dag. Op het CB en kinderarts vertelden, wat je ook doet, een baby mag niet meer dan 1000 cc per dag. Maar af en toe wil hij toch nog die extra fles, minder erin doen helpt niet, dan huilt hij ook weer als die op is... en zn laatste fles MOET hij echt om 18.30 zn laatste fles en dan naar bedje tot 7.00.
We hebben ook al geprobeerd om 2 flesjes van 240/8 erbij te doen ipv 210, maar deze drinkt hij ook leeg en het maakt weinig verschil uit op de rest van de dag...
Ik ben zo bang dat ik mijn zoontje overvoed! Maar ja.... honger is honger... hij kan moeilijk aan de lijn...

Graag jullie advies xxx
 
nou men oudste zoon nu bijna 14[als baby van 1 jaar 12 kilo] ,is nu superslank haha hij dronk ook altijd meer dan een liter ,het zijn ook richtlijnen he en cb kan wel meer vertellen niet ieder kind is hetzelfde en als ze gaan lopen gaat het er vanzelf weer af,en mijn dochter nu bijna 6 maand drinkt maar 3 voedingen van 200 ml en ziet er ook goed gezond uit ,dus zo verschillend kan het zijn .gewoon luisteren naar je eigen kind honger is honger zoals je zelf zegt !!
gr
 
Ons cb arts zei letterlijk: Die richtlijnen zijn voor gemiddelde kindjes maar geen enkel kindje is gemiddeld. Ik merk wel dat het per CB echt heel erg verschilt wat voor adviezen ze geven trouwens.
Als jouw zoontje meer drinkt dan drinkt hij meer. Maar als je je echt zorgen maakt, lust hij miss ook water of slappe thee? Of wat meer fruithapje of brood erbij geven als hij dat wil?
 
Heb je standaardvoeding of voor hongerige baby's? Als je al voor hongerige baby's hebt, paar lepels rijstebloem erbij gooien. Dan is hij wat beter verzadigd. Ik zou ook wat meer fruit en groente gaan geven. Dan is hij misschien wat langer tevreden.
 
Toch forte proberen... of een schepje rijstebloem bij de flessen in. Of allebei. Dan zijn ze iets langer verzadigd en heeft ie minder honger. Er zitten niet erg veel calori"en in en vult dus lekker.
ook kun je ervoor kiezen om wel 210 water te doen maar met 6 scheppen. dan kan ie wel drinken, maar heeft ie maar een voeding van 180. Dan kun je rustig die extra fles geven.
Ook een kleinere speen kan ervoor zorgen dat ze langer over de fles doen en dus al een verzadigder gevoel hebben. Drinkt ie snel??

daarnaast zou ik lekker beginnen met groente en fruit. Hij is nu bijna 6 maanden en die ene week of die 2 maken echt niets uit. Je zou dan dit schema aanhouden (als het in zijn slaapschema past):

7:00 210+7+2 bambix
tussendoor fruit + liga eerste stap
11.30 210+7 (+ 2 rijstebloem)
15.00 210+7 (+ 2 rijstebloem)
17.00 groente
18.30 210+7+ 2 rijstebloem/bambix

Wil ie vaker drinken dan zet je ergens nog een fles tussen en geef je 5 keer 210+6+event rijstebloem.

Het lijkt me dat ie het hier wel op vol kan houden. Wij hadden ook zo'n hongerwolfje hoor! Je doet er niks aan, maar wij zijn met 4 maanden echt volop met fruit en groente begonnen. Toen ie de smaak te pakken had ging het beter.

Succes!
 
Ik zou ook beginnen met pap. Je kan gelijk met bambix beginnen. Je kan beginnen met de pap vanaf 4 maanden en dan zou ik het 's ochtends geven als ontbijt, rond 10 :00 uur fruit, en dan rond 12:00 uur een fles.
Ik zou niet 's avonds ook nog een papfles geven als hij goed slaapt, maar als je wil kan dat ook nog.
 
Mijn tip is ook pap, ik deed altijd een half uur voor zijn fles tijd een halve fles met rijstebloempap in een bordje. Dat ond hij heerlijk. Erna kreeg hij de rest van de fles (nog een halve dus) omdat hij graag wilde drinken erna. Beetje diksap of thee tussendoor kan je baby ook geruststellen. En idd fruit en groente gaf ik al vanav 4 mnd dus lekker bijvoeden komt best goed, aak je net te druk. Succes
 
Proberen en kijken wat goed is voor je kind.
Je moet je niet teveel laten leiden door allerlei richtlijnen. Doe wat jij ziet wat goed is voor je kleintje.
Onze zoon had op die leeftijd nog een fles om 23.00 maar dronk overdag minder dan die van jou.

Moeders die borstvoeding geven krijgen juist het advies dat kindjes zovaak en zolang mogen drinken als ze willen. baby's kunnen goed zelf aangeven hoeveel honger ze hebben. Waarom zou dit anders zijn als baby's de fles krijgen.

Ik denk dat je je kind moet geven wat hij nodig heeft. Rijstebloem is mogelijk, voeding voor hongerige baby's of echtra fruit allemaal prima lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan