Grote eter

<p>Ons zoontje van 5,5 maand is een grote eter. In principe geen probleem! </p><p> </p><p>Maar hij krijgt nu 5x 180. Laatste fles rond 22.00/23.00. Alleen komt hij in de nacht ook nog voor een voeding. Ik maak dan een fles van 180 met 3 scheppen. </p><p>Alleen krijgt hij dan dus teveel binnen. Maar hij heeft dan ook gewoon écht honger. Hij krijgt door de dag een fruit hapje en groente hapje erbij. </p><p>Als ik over zou stappen naar 4×210, zou dat misschien iets helpen? </p><p>Voeding voor hongerige babys is helaas geen optie, hij heeft KMA en heeft dus speciale voeding. </p><p>Dat hij niet doorslaapt is niet zo erg, dat komt wel maar de hoeveelheid melk...</p>
 
Wat ik hoorde bied de baby aan wat hij nodig heeft doen wij ook geen tussen voedingen eventeeul of maak hem voor 1 uur nacht waker en geef wat extra als je baby dat nodig heb waarom niet 
 
Mijn dochter is nét 7 maanden en drinkt ook 5x180 en in de nacht nog 1x120cc. Dus ook 'teveel'. Fruit en groente gaat nog zeeeeer moeizaam, hooguit 10 kleine hapjes per dag.. Afgelopen week op het CB geweest. Ze vond het wel prima! Ik maak me er ook niet zo druk om.. we hebven enorm getobt met extreme reflux en ze dronk lange tijd veeeel te weinig en viel erg af. Dus ik ben al dolblij dat ze nu weer 180cc drinkt (we hebben nu andere voeding via de kinderarts) 
Mijn oudste dochter dronk op deze leeftijd nog maar 3/4 flessen en at al goed fruit, groente, brood, koek en yoghurt.. 
Elk kind is anders. Mijn jongste heeft dit gewoon nog nodig, misschien juist omdat we zo getobt hebben met de voeding? Ik ben allang blij dat ze weer groeit en tevreden is. En ik blijf fruit en groente gewoon aanbieden en hopelijk komt er op een dag een omslagpunt. Zolang ze het op het CB goed vinden, maak ik me er ook niet zo druk om ;) Er komt vast een dag dat het ineens minder wordt!
 
Wij hadden (en hebben nog steeds) ook een grote eter. Ik ben rond die leeftijd ook over gegaan op 4x 210cc en dat ging prima. Daardoor kon ik het voorkomen dat hij te veel binnen zou krijgen. Volgens het CB was dat prima en zijn er soms kindjes die daar behoefte aan hebben. Naar mate hij ouder werd, konden we natuurlijk steeds meer groente en fruit geven en in de ochtend een granenpapje waardoor zijn hoeveelheid melk weer wat omlaag ging.
ik denk dat je vooral goed moet kijken naar je kindje. Ons mannetje was bijvoorbeeld ook erg bewegelijk en verbrande dus enorm veel energie. Inmiddels is hij 14 maand en nog steeds een goede eter maar totaal niet dik. 
 
Harstikke fijn dat hij zo goed eet?
vraagje...Hoe weet je zo zeker dag het honger is in de nacht? 


soms kan het namelijk dat kindjes gewend zijn aan de fles in de nacht of deze gebruiken om in slaap te vallen. 
maar als het echt hinger is zou ik het natuurlijk geven. En idd 4x120 zou je ook kunnen proberen. 
 
Terug
Bovenaan