Grote fles

Hi! 1 januari ben ik bevallen van mijn zoontje. Hij is net als mijn vriend groot. Namelijk met 2maanden al ruim 7kg en 62cm (hij is nu dus 3,5 maand). Sinds dat hij 2,5 maand is vraagt die om meer voeding maar minder momenten. Ik heb dus zonder na te denken flessen gemaakt van 210cc op 5 momenten en daar doet die het goed op! <br />Nu komt die sinds een week niet meer ‘s nachts voor een voeding. Wat betekend dat hij relatief ‘weinig’ drinkt alleen wel veel per keer (snappen we het nog ?). Zijn schema is dus als volgt:<br />7uur: wakker worden en fles 210<br />11uur: fles 210<br />15uur: fles 210<br />19uur: badderen, fles 210 en naar bed<br />De tijden kunnen soms een uurtje fluctueren. <br />Mijn vraag dus uiteindelijk; kan het kwaad dat hij zulke grote flessen drinkt? Vrijdag gaan we naar het cb voor de eerste prikjes en dan overleg ik het uiteraard ook. Ik vroeg me alleen af of hier meer mensen ervaring mee hebben ?<br />
 
Volgensmij mag je niet meer dan 1l geven als het daar onder is kan het geen kwaad. Maar je moet ook opletten als je baby meer voeding wilt dat je het niet meer kan ophogen. Ik gaf bijv 210 eerste voeding 2-3 voeding 180 4 de voeding 210. Wanneer je baby met vaste voeding begint gaat die ook minder drinken tussen de 600-700 cc. Komt helemaal goed.
 
Als ik het zo zie zou ik zeggen prima schema! En idd niet meer dan die 1l per dag. Ben er jaloers op kan niet wachten tot ik zover ben ?
En hoe was het rekensommetje nou 150ml per kilo en daar zit ie nog wel aardig onder. Tot 1l.
 
Thanks! Dan houden we het lekker hier bij! Hij doet het goed ook hoor, soms laat hij wat over in de fles maar meestal gaat die op?
Ik werd er alleen wat onzeker van omdat iedereen die ik spreek zo verbaast is over hoe een grote fles het is voor zo’n jong baby’tje? is het ook wel natuurlijk maar goed. Bedankt voor jullie feedback!?
 
Is de 210, na het toevoegen van de scheppen of is het 210 water?

Want de 'regel' is volgens mij 1 liter zonder de scheppen. Dus wanneer je 5x180ml (6scheppen) zit je goed. 5x210ml(7scheppen) is teveel.
 
Het is inderdaad 210 water en 7scheppen. Omdat hij ‘s nachts doorslaapt en dus maar 4 voedingen krijgt is het helemaal prima hoorde ik op het cb vanochtend. Fijn om hier en daar de bevestiging te krijgen! :)
 
Terug
Bovenaan