grote-gezinnen-auto???

Hoi,
Ivm de komst van ons 5e kindje moeten we er nu echt aan geloven:
 er moet een andere auto komen!
We pasten er al niet met ons 6en in, maar straks kan het dus EEEEcht niet meer.

Wie heeft tips mbt een betaalbare goede auto?

Welk merk hebbben jullie bv zelf?
Voordelen, nadelen?
Auto of busje?
Alle tips zijn zeer welkom.

We heben nu een Toyota, daar zijn er wel erg over te spreken, maar andere merken zijn ook zeer welkom.

Alvast bedankt!!

liefs M

Hallo,

Ik wilde ff reageren op jouw berichtje betreft gezinsauto.
Kan me voorstellen dat dat moeilijk is met 5 kindjes i.v.m. de strenge eisen die er momenteel gelden betreft het vervoer van kinderen. Vroeger werden wij (kom zelf uit een gezin van 6 ) ook in de kofferbak gezet. Dat kon toen allemaal....
Wij krijgen straks onze 3e en 4e kindje. Dan valt een station ook al af.
Wij hoeven niks nieuws te kopen, want rijden al in een perfecte auto.
Een MPV, Peugeot 807 met schuifdeuren. Ideale gezinsauto moet ik zeggen.
Door de hoogte kun je de kinderen gewoon rechtop in de auto zetten.
Schuifdeuren: je hebt altijd ruimte om de kids erin te zetten, dus geen problemen als je door iemand "ingeparkeerd" bent en jij daar dan staat met je kindertjes...
Wij hebben een 7 persoons, dus 7 stoelen, die we in verschillende opstellingen in de auto kunnen plaatsen. Wij doen straks bijv. de tweeling achter de bestuurder en bijrijder op twee stoelen en daar achter onze andere twee....
Ideaal! Wij hebben zelf de 807, het nieuwe model. Maar daarvoor had je de 806, die in prijs natuurlijk goedkoper zal zijn.
Een soortgelijke auto is de Citroen C8. Kijk er maar eens naar. En natuurlijk zijn er ook busje te koop. Waar ik persoonlijk op zou letten bij een grotere auto (MPV/bus)
is aan beide kanten deuren en dan het allerbeste schuifdeuren. Ik spreek uit ervaring.
Dus dit zijn mijn tips. Succes ermee!
Hoe oud zijn jouw kindertjes?

Groetjes Janneke

Hallo Janneke,

Wat fijn, een reactie.
We zijn al druk met sites bekijken. Op bovag.nl kun je zelfs al je wensen intypen en dan zoeken ze iets wat daarbij in de buurt komt.
We heben gelukkig nog even.
Onze kinderen zijn, in augustus als de baby er is, : 9, 7, 4.5 en  1.5.
En bij jullie?
Leuk trouwens, denk ik, een tweeling.

Groetjes Manda

Hallo,

Ik ben afgelopen oktober bevallen van ons 4e kindje en ook wij zaten met het auto-probleem.
We hadden zelf al een station wagen en nu hebben we sinds een paar weken er een klein nissan micraatje erbij gekocht.
We gaan namelijk bijna nooit met z'n allen weg en nu kunnen we dus met 2 auto's rijden. Niet zo gezellig, maar voor ons was dit de goedkoopste oplossing.

Groetjes,
Els

Terug
Bovenaan