Grote gezinnen thuisblijfmoeders

Hallo allemaal!

Ik ben moeder van een zoon van 2 jaar en een maand. En een zoon van 5.5 maand oud.
Ik ben zelf thuisblijfmoeder. Pas op 1x in de week op 2 kindjes hier vedien ik 2.50 euro per uur mee voor elk kindje.

Ons inkomen is iets van +/- 2050 euro.
Niet mee gerekend is de kinderbijslag deze sparen we voor de jongens.

Ik was erg benieuwd hoe sommige thuisblijfmoeders het doen en of die ook beetje zelfde inkomen hebben. Met groot gezin denk ik aan 3 of 4.

Zelf droom ik van groot gezin. Mijn man zit nog in dubio maar wil wel als het kan 3 kindjes. Zelf springt mijn hart in de lucht als ik denk aan 4. Maar ook ik wil realistisch blijven of het kan dat ik thuis kan blijven.

Ben soms ook nog wel benieuwd wat de kindjes allemaal kosten als ze 3.4 of 5 jaar oud zijn.

Ik ben zeer benieuwd of iemand zijn ervaringen met mij wil delen!

GRoeten

Diarich
 
Hallo Diana

Hier moest ik even op reageren. Wat een luxe situatie zit je in!

Ik ben sedert 2 jaar alleen met mijn 3 mannen en met het wegvallen van mijn baan in juni van dit jaar een thuisblijfmoeder. Niet omdat ik niet wil werken maar omdat ze me gewoon niet aannemen!

Ik heb in de maand nog geen 1000 euro en daar moet ik alles mee doen.

Mijn mannen zijn 6, 4 en 3 en dat zijn prijsige leeftijden, voor school moet je dit halen, dat halen. Denk je dat je klaar bent, zijn ze of uit de schoenen gegroeid, of ze hebben ze kapot gemaakt met spelen.

Nee, het leven is er niet makkelijker op geworden. Wat wel een plus is, ik zie alles wat ze doen, elk stapje hapje en uitglijdertje en het is TOP!

Hoop dat je er iets aan hebt, ik ben het iig kwijt :)

Groetjes
 
Hallo,

Ik ben ook thuisblijfmoeder en heb een dochtertje van 14 maanden. Geen groot ezin dus maar dat komt door mijn leeftijd.

In deze tijd een groot gezin hebben lijkt me niet makkelijk. Alles is best wel prijzig. Laat staan als je alleen bent met 3 jongens zoals Aeryn. Petje af hoor!

Ik vind het zeker een PLUS PUNT dat je kunt volgen hoe je kindjes opgroeien, al het leuke en soms minder leuke. In deze tijd waarin de meeste mensen echt allebei moeten werken is thuis kunnen zijn waardevol.

Groetjes
 
wij hebben 3 kinderen, 10 5 en 2 jaar oud. een groot gezin dusmijn man werkt buitenshuis en ik ben overdag thuis.ik werk 5 dagen in de week als gastouder en verdien hier wel meer mee dan de 2,50 die jij per uur verdiend. als je dit via een gastouderburo doet krijg jij meer per uur en de ouder de toeslag van de belastingdienst. wel een aanrader. en als je doet zoals ik 5 dagen in de week verdient het lekker. ik heb momenteel 2 gastkinderen , 1 komt 4 de andere 5 dagen. hele dagen dus zo heb ik toch een maandloon erbij.ga in de nabije toekomst nog 2 kindje s extra opvangen.
op deze manier kan ik toch lekker thuis zijn voor mijn eigen kindjes en help er ander ouder ook nog eens mee die wel buitenshuis werken
 
Hoi,
Nou, ik ben zo'n grote-gezinnen-thuisblijfmoeder. Wij hebben 4 kinderen van 9, 7, 3 en 2 jaar oud. Mijn man werkt fulltime in zijn eigen bedrijf en verdiend niet slecht, iets boven gemiddeld schat ik. Ik heb gewerkt tot de geboorte van ons derde kind, toen vond ik het te ingewikkeld en stressvol worden. Ik bedoel vooral het halen en brengen op tijd, alle verschillende activiteiten op het kdv en de school, thuisblijven bij ziekte en tussen de bedrijven door het huishouden doen. Ik werd er gek van. Ik snap dat ik in een heel bevoorrechte positie zit, want het moet financieel maar kunnen natuurlijk. Nu vind ik het nog druk, maar in mijn hoofd is het iets rustiger. Ik kan mijn eigen tijd indelen en als er iemand ziek is, dan is dat geen probleem. Ze hoeven ook nooit naar opvang, wat ik zelf ook erg fijn vind.
Wat betreft de financien, wat ik al zeg, het moet wel kunnen. Wel vind ik dat sommige mensen de lat erg hoog leggen. De kinderen krijgen de duurste nieuwe kleding, met sinterklaas een Nintendo-DS in hun schoen, allemaal een eigen kamer met de duurste spulletjes. Volgens mij is dat allemaal echt niet noodzakelijk. Wij hebben 3 slaapkamers voor 4 kinderen, dus er slapen er altijd twee bij elkaar en dat gaat prima. Speelgoed koop ik vaak op Marktplaats. Net het playmobil piratenschip voor 12,- gekocht, is toch beter dan 75 euro voor betalen. Sommige dingen blijven echter wel duur, zoals schoenen, zwemles, bijdrage voor overblijven op school (school is te ver voor thuis eten), vakanties en zo is er nog wel meer.
Hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt. Het is trouwens wel heel leuk hoor zo'n groot gezin.
Groetjes,
Ivy
 
Hoi diana,

Ook wij zitten in de positie die jij omschrijft. Ik ben ook een thuisblijfmoeder met een man met ongeveer jullie inkomen. Ook ik zou het leuk vinden op zijn tijd nog meer kindjes te krijgen. Ik zou zelf graag nog twee kinderen krijgen als de jongste naar de kleuterschool gaat. Ze zijn nu 3 (van de week geworden) en ruim 20 mnd. Ik werk er niet naast, ook geen gastouderschap. Heb genoeg aan mijn eigen kindjes en mijn huishouden.

Ik vind dat als je graag wilt, de financien je nooit moeten tegenhouden om nog een kind gaan proberen te krijgen. Het is altijd wel recht te breien. Dan maar geen luxe vakanties of dure kado's met verjaardagen en sinterklaas. De liefde en de gezelligheid van het gezin is wat de kinderen onthouden voor later, en waar ze hun persoonlijkheid vandaan halen.

Mijn man is er nog niet helemaal uit of er nog meer kinderen moeten komen, maar 1 komt er zeker nog. Ik heb de laatste zwangerschap nog niet als 'laatste' gezien omdat daar nog geen sprake van was, en kan het dus ook nog niet afsluiten. Wel mocht ik diverse dingen nog niet wegdoen, maar moest ik nog maar opslaan op zolder. Ik hoop gewoon over 1,5 a 2 jr weer voor een kindje te gaan en dan weer kort daarop voor nog een laatste telg. Helaas weet ik maar al te goed dat je niets kunt plannen.

Succes met de keuze,
Liesje
 
Terug
Bovenaan