grote gezinnen?

hoi hoi
ik zal me ff voorstellen mijn naam is silvia 30 jaar ,getrouwd met een hele lieve man en ben zwanger van de 5e.
ik heb dus nu 4kids in de leeftijd van 1 tot 8.mijn vraag was of een van jullie ook zoveel kinderen heeft of graag een groot gezin zou willen.
liefs sil
 
Hoi Sil,

Ben ik weer....ik zou ook heel graag een groot gezin willen maar ik loop tegen wat verzet van mijn  man aan, argumenten als te duur, te weinig ruimte en te veel, komen als ik erover begin meteen bij hem opzetten...Bij ons in de cultur is het gebruik van voorbehoedsmiddelen verboden en dus zie je gezinnnen van 11 of 12 kinderen.....nu is mij dat wel een beetje te veel maar een stuk of 5 of 6 zie ik wel voor me...
Nu heb ik nog wel even te gaan want ik ben nu zwanger van de 2e en dus moet ik nog wel even aan de slag, maar de wens is er zeker. Is het voor jou anders of je van de 3e of nu de 5e zwanger bent?? Ik merk alleen dat ik iets vermoeider ben dan bij Isabelle maar verder voel ik me goed...

Groetjes en wie weet tot snel, Odette
 

hoi odette
ja kan me van je man aan de ene kant wel voorstellen maar aan de andere kant is het wel erg gezellig.
duur is het zeker maar dat is met een kind al niet te betalen.
mijn man en ik gaan echt voor de kids en al het geld gaat ook naar hun,wij doen zelf eigenlijk nooit wat maar genieten ontzettend van onze kroost.
ik heb 4 slaapkamers in huis en mijn dochters liggen bij elkaar op de kamer en mijn zoons op de andere kamer,heb nu nog een kamer over en die is voor de baby.
het gaat hartstikke goed met z,n tween op een kamer,ze vinden het heel erg gezellig.
elke zwangerschap is al een wonder op zich,en ik voel me niks anders als bij de eerste.
ja je hebt lichamelijk wat meer klachten en je hebt niet veel tijd om te rusten,maar ach dat heb ik er wel voor over.
wens je een hele fijne zwangerschap toe en zeg maar tegen je man dat het heeeeeeeeeeeeeeel erg gezellig is zo,n groot gezin.
liefs sil
 
Hoi,

Ik heb wel de wens gehad om een groot gezin te krijgen, maar dat was voor ik mijn eerste kind had. Met de zwangerschap, de bevalling, en de best heftige tijd die erachter aan kwam, ging ik daar toch anders over denken, plots besefte ik dat je NEGEN maanden zwanger bent, en dat een kind je leven toch helemaal op je kop zet. Ik vond het erg wennen als moeder zijnde.

Toch wilde ik niet veel later een tweede die ik over vier weekjes verwacht. Die is heel erg welkom. Maar ik denk wel dat ik het hier bij houdt. Mijn man wilde ook een groot gezin, maar ook hij zag het niet allemaal zo makkelijk ging, ben namelijk postnataal depressief geweest wat veel spanningen teweeg bracht in huis. Dus voor hem hoefde het allemaal niet meer, een tweede vond hij leuk en die is welkom, maar eigenlijk zou hij ook tevreden zijn met maar 1 kind. Maar ik wilde zelf heel graag alles nog eens meemaken, ondanks de moeilijke tijd, raar he?

Maar ondanks dat ik een groot gezin toch wel erg leuk vindt, denk ik niet dat het wat voor mij is. Ik vind het zo ook wel goed. We zitten er wel aan te denken om een derde kind te adopteren. Binnenkort gaan we de eerste contacten maken, want we hebben geen idee hoe dat in zijn werk gaat. Het is wel een grote wens van mij om een kindje te adopteren, al heel erg lang, en het gevoel is sterker geworden sinds ik moeder geworden ben.

Trouwens, krijg jij rare commentaren op het feit dat je zwanger bent van de vijfde. Vroeger was dat normaal, in bepaalde streken hier ook nog, maar het gros van de mensen gaat voor twee kinderen, carriere, kinderopvang, enz, enz.

In elk geval heb ik er niets op tegen, dat moet ieder voor zichzelf beslissen, het is of het een of het ander en je kunt niet alles willen hebben.

Jo
 
Hoi allemaal,

Wij verwachten in januari ons eerste kindje. Wij zouden ook wel graag een wat groter gezin willen. 4 kindjes ofzo lijkt me echt leuk en mijn man ook. Maar de eerste moet nog komen en we hebben dus nog geen idee hoe het allemaal zal gaan!

Groetjes.
 
Hoi,

Ik wilde ook altijd een groot gezin, minstens 3 kinderen. Ik ben nu zwanger van de tweede, en als dit allemaal goed blijft gaan is dit ook de laatste zwangerschap.

Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap erg beroerd geweest, tot de bevalling (heb zelfs 6 weken bedrust moeten houden). Nu ben ik 11 weken zwanger en nog zieker dan de eerste keer. Omdat er nu een klein mannetje van 17 maanden rondloopt is het ook veel zwaarder. Ik kan bijna niet voor hem zorgen. Ik ben soms zo ziek dat ik eigenlijk niet meer zwanger zou willen zijn.

Ik heb het absoluut voor mijn zoontje over gehad en ik heb het absoluut voor dit kindje over, maar ik wil absoluut niet dat kinderen onder mijn zwangerschap lijden.
Dus dit is de laatste voor ons. En omdat ik zo ziek ben heb ik daar echt vrede mee.

Kus Syl
 
Terug
Bovenaan