Grote kans op zwangerschap deze cyclus?

<p>Hoi!</p><p>Sinds deze maand gebruik ik voor het eerst ovulatie testen en op 30 december had ik voor het eerst een positieve test. De volgende ochtend was deze al niet meer positief. Is dat een korte piek of is dat normaal?</p><p>We hebben het in elk geval die ochtend en de ochtend van 31 december gezellig gemaakt, daarna is het er niet meer van gekomen ?</p><p>Is dat dan een goede timing geweest? Zoals ik al zei eerste keer met ovulatie testen en moet er een beetje aan wennen. <br />Hoe meer ik erover op zoek hoe onduidelijker ik het vind ?</p>

Heb je getest met clearblue of dipstick/ test? Want met die laatste twee is het soms nog wel lastig te zien of je echt een piek hebt, had zelf pas na de eerste cyclus door hoe de opbouw ging.
In elk geval is de eisprong ca 24-36 uur na de piek en kan de eicel dan nog max 12 uur bevrucht worden dacht ik. In elk geval wordt deze steeds minder toegankelijk en is het dus goed als de spermacellen al klaarliggen. Dus seksen/ gezellig maken op het moment van de piek is een heel goed moment. Wanneer je beter weet wanneer je eisprong is kun je de dagen ervoor ook al om de dag doen. Die 31e er achteraan lijkt me ook prima. Het sperma is optimaal als je om de dag doet maar niet geschoten is altijd mis ?

Dankje voor je reactie! Ik heb de dipsticks van sensitest gebruikt. De positieve test was er dus een waar de test lijn ietsje donkerder was dan de controle lijn. Als ik het zo hoor en lees van anderen is die van Clearblue toch wel duidelijker ?

Dipsticks kunnen ook duidelijk zijn ? Zoals je het zegt zou het inderdaad goed je piek geweest kunnen zijn.
Zelf deed ik de laatste maand eerst de dipsticks (want goedkoper en vond het handig ze te zien oplopen) en toen op de dag dat ik dacht dat de piek was de clearblue erbij. Gewoon om zeker te weten dat ik het goed had met de dipsticks. 
Dus als dit voor jou werkt is er geen reden om de clearblue te kopen zou ik denken. Nu maar afwachten of alles meezit deze maand. Succes ?

Ik heb ook maar een korte piek, sochtends niks, s avonds smiley en dan volgende ochtend totaal niks! Mijn vk zei dat de piek zelf ook maar een paar uur is (halve dag) en dus heel normaal is

Terug
Bovenaan