Grote kerel

Hoi hoi,

Vraagje: mijn zoontje is vier maanden oud, 70 cm lang en weegt 9,5 kg. Een grote kerel dus. We zijn nu bezig om van vijf op vier voedingen over te stappen. Op zich gaat dit denk ik wel lukken maar ik weet niet zo goed hoe ik de laatste stap moet nemen. Hij krijgt nu als volgt zijn eten:
7.30 uur 200 cc
11.30 / 12.00 uur 200 cc
Rond 14.30 uur fruithapje waar we ook pas mee begonnen zijn. Hij vindt het wel heel lekker.
16.00 200cc
20.oo uur 200 cc

Nu krijgt hij om 22.30 uur nog 100 cc zodat hij doorslaapt; we moeten hem wel wakker maken en van het terug in bed leggen krijgt hij helemaal niets meer mee.

Wat kan ik nu het beste doen: ineens laten slapen vanaf 20.00 uur?
Overdag ietsjes meer cc's in zijn flesje doen? Of later op de dag een groentehapje introduceren?

En het slaapritme overdag hoe pakken jullie dat aan? Moet ik hem wakker maken voor zijn fruit? Nu slaapt hij 'sochtends van zijn eerste naar zijn tweede flesje nog redelijk goed. Daarna is hij veel wakker....

Bedankt voor jullie reacties alvast.
 
Heerlijk z'on stevig kereltje Mijn jochie is al iets ouder maar je kunt rustig die 100 ml waar je hem voor wakkermaakt laten vallen.

Ik zou het overdag hetzelfde laten en hem s'avonds iets meer en iets dikker makken met rijstebloem. Dit maakt het lekker stevig in zijn buikje.

Eigenlijk moet je het fruithapje op de plek zetten van de fles van 16.00 uur, Doe dan de helft fruit en een beetje 100 cc voeding. Zo krijgt hij van beiden iets binnen.

Als je echt zeker wilt weten wat je hem allemaal te eten kunt geven kun je beter contact opnemen met het CB, ons geluk is dat ze hier erg aardig zijn en ons echt goede adviezen tot nu toe hebben gegeven.

Groetjes en suc6 Mirela
 
je kan proberen om door de fles van 20.00 uur nutrix te doen (rijstebloem) daar wordt het een soort papfles van en die is dus steviger, en zal je zoontje er langer op door slapen. Als je zoontje het opkan kun je volgens mij best wat meer in de flessen doen.
Goh joh dat je m wakker moet maken voor zijn fruithapje, ik sta versteld, die van mij slaapt echt heel weinig overdag hoor, altijd al gedaan en het wordt steeds minder lijkt het wel.


Ik heb juist weer gehoord dat de eerste tijd het fruithapje geen fles mag vervangen, dat het meer een soort extraatje is, maar ik moet wel zeggen dat mijn dochtertje sinds dat ze fruit krijgt, wel van 5 naar 4 flessen is gegaan.

gr sandra
 
hoi hoi

goh jij heb ook een flinkerd zeg, die van mij is 66 cm en 7500 gr bij 3 mnd. ik zou inderdaad de laatste fles weghalen, hebben wij ook gedaan en toen sliep hij ineens door tot zeven uur. gr. jeannette
 
Terug
Bovenaan