Grote kinderwens

Lieve mede-forum leden,

Ik ben sinds vandaag nieuw op Ouders van nu en las al vaak mee maar vandaag toch aangemeld. Ik zit met iets..
Mijn vriend en ik.. nu mijn man zijn sinds 31 augustus getrouwd. Allebei grote kinderwens. In februari gaan wij verhuizen. Maar... heb zo'n grote drang om nu al zwanger te willen worden, terwijl het eigenlijk nog niet heel "handig" is.. als je gaat verhuizen etc. en alles wat erbij komt.

Ik slik de pil al een tijdje, sinds dat ik 13 of 14 was.. Ik ben nu 20 jaar en wordt in december 21.

Ik wil het heel graag en mijn man ook. Hij wilt graag dat ik nu al stop met de pil slikken. Maar ik ben dan bang.. Dat stel.. we worden gelijk zwanger dat het precies in die periode ook is.

Ik weet niet goed wat ik met mijn gevoelens moet. Vriendinnen weten nog niet dat we graag zwanger willen worden. Moeilijk om met hun erover te praten, omdat wij de eerste zijn die getrouwd zijn ook.

Mijn vraag, is het te vroeg? Is dit dan wel echt het goede moment? Zoveel vragen spoken door mijn hoofd.

 
Heey ik zou er voor gaan. De kans dat het gelijk 'raak' is is niet heel groot en stel dat.. dan ben je 5 maanden ong en laat je vrienden en familie de verhuizing doen en manage jij de boel ;) lastig he die twijfels
 
Alles lost zichzelf op, ik was 20 wk zwanger met de verhuizing. Familie heeft ons geholpen gelukkig ? en spullen zijn vaak met 1 dag wel over. Wel was ik zo ondeugend om van alles rond te schuiven, maar daar moest ik zelf voor op de blaren zitten (week ontzettend last van bekkenpijn). Het is wel pittig maar te doen. Ik had meer last van het verkopen van het huis (stress+hormonen). 
 
 
Waarom niet ? En mocht het allemaal wat langer duren dan heb je gelijk een goede afleiding. Wij zaten bij de oudste midden in een verbouwing. Had niet eens een fatsoenlijke keuken haha. Mijn ervaring is dat het nooit helemaal uitkomt maar je kan je gevoel toch niet onderdrukken. En meestal ben je wel een paar maanden bezig. 
 
Ik was 32 weken toen we verhuisden. Voelde me een beetje schuldig dat ik eigenlijk niks kon maar het was niet anders. Uiteindelijk verzorgde ik de broodjes, ff naar de bouwmarkt rijden voor kleine dingetjes, voor de nieuwe woning alles regelen mbt verzekeringen, electra, water enz. Heb me zo nuttig gemaakt. M'n familie en schoonfamilie hebben met alle plezier geholpen. Als jullie het heel graag willen moet je geen verhuizing tussen laten komen. Dat loopt vanzelf wel los. 
 
Zwanger raken komt nooit uit: of een verhuizing, dan toch een nieuwe auto om vervolgens nog even te wachten op een vast contract...
ik was zwanger na 4 weken... er is mij altijd verteld dat ik niet zo snel zwanger zou raken (hormoon iets) dus ja volledig onverwachts en ik kwam er achter een dag nadat ik mijn vaste contract had getekend en een nieuw huis opgeleverd moest worden.
nu is ze 15 weken en alles is goed gekomen.
en daarbij: er moeten ook broodjes gesmeerd worden tijdens de verhuizing ;)
 
 
Ik zou me niet zo druk maken om die verhuizing ;) Er zijn genoeg mensen die in je omgeving kunnen helpen, en als je geen heftige zwangerschap hebt kun je met 4 à 5 maanden hier er daar nog prima helpen. Alleen de zware meubels moet je niet proberen te tillen haha.
En wie weet duurt het even voor je zwanger raakt. Je lichaam moet eerst je hormoonaansturing zelf weer gaan regelen, en dat kan gerust tot een jaar na het stoppen duren voor je lichaam dit op orde heeft. Bij mij heeft het 4 maanden geduurd voor ik zwanger was en mijn lichaam het dus zelf had overgenomen. Dat je meteen zwanger raakt, is een zeer kleine kans. Bij mijn ouders duurde het vrij lang tot mijn moeder zwanger werd, achteraf is ze JUIST tijdens de verhuizing en verbouwing van het huis zwanger geworden. Omdat ze toen niet meer zo bezig was met zwanger worden, maar juist afleiding had met het huis. Dus wie weet komt dat uiteindelijk nog goed uit ook nog ;)
 
Ah wat lief, al jullie berichtjes! 
Jullie hebben ook gelijk. Een verhuizing kan ook familie etc. doen. 
Misschien ben ik stiekem wel bang, voor wat er allemaal gaat komen.
De vragen, ben ik dan niet te jong? Is het wel handig? Moeten we niet eerst genieten van het samen zijn zonder kinderen? 
 
Moeilijk! 
 
 
Terug
Bovenaan