Grote onzekerheid

Na 2 mooie echo's is afgelopen maandag teveel vocht in de nekregio van ons kindje geconstateerd. BAM, dat wordt je zo even verteld...

Ben nu 11 weken en 4 dagen zwanger en we hebben dinsdag een officiele nekplooimeting en eventueel direct een vlokkentest... We moeten rekening houden met een kans van 80% dat het niet goed is...

Het vocht kan duiden op een hartafwijking, nierafwijking of het syndroom van Turner (meisje zonder eierstokken).

Dit is ook de reden geweest dat ik bijna niet op het forum geweest ben, al het mooie verdwijnt direct naar de achtergrond en het genieten is compleet verdwenen...

Misschien klopt het hartje dinsdag niet eens meer en anders zijn vervolg onderzoeken echt noodzakelijk.

We zijn zwanger geraakt door ICSI (dus ook al niet echt een pretje) en uiteindelijk grote blijdschap want het is gelukt. En nu weer dit........!

Ik hoop dat jullie allemaal wel genieten en hoop dat het voor ons weer terug komt..!

Lfs C.

Jeetje wat een onzekerheid.
Ik wens je heel veel sterkte met deze moeilijke en onzekere dagen.
hopelijk is de vlokkentest helemaal goed!   Want ik heb wel een vaker mee gemaakt dat een nekplooimeting niet goed is en de vlokkentest wel goed is.
Dus laten we daar op hopen.

Heel veel sterkte.

Hee Cotty,

Wat een ontzettend kl..... nieuws zeg.
Ik heb het berichtje gisteren gelezen maar heb lang getwijfeld of ik je wel een berichtje zou achterlaten.
Je schrijft dat je 80% kans hebt dat de baby niet "goed" is.
Ik ben heel erg benieuwd hoe ze dat nu kunnen zeggen? Ik begrijp dat je nog geen nekplooimeting hebt gehad en ook geen officiële vlokkentest.

Je schrijft ook dat je zwanger bent geworden door ICSI.
Ik wil je deze vraag toch stellen omdat die mij al een hele dag bezighoudt.

Heeft het ene met het andere te maken?
Zoals je misschien weet ben ik ook zwanger geworden door ICSI en ik schrok heel erg toen ik jou berichtje las. Ten eerste omdat ik het voor jou heel erg vind maar ook omdat ik nu heel erg op mijn hoede ben in mijn situatie.
Misschien moet ik er jou niet mee belasten, dan spijt me dat!

Wij waren eigenlijk vrij zeker dat we geen nekplooimeting wilden laten doen maar door jouw berichtje ben ik heel erg gaan twijfelen. Het klinkt misschien heel erg zwart/wit maar mijn man en ik hebben een gezonde zoon van 2,5 jaar en voor hem willen we ons gezin niet uitbreiden met een gehandicapt kind. (het klinkt heel raar als ik dit zo type)

Mijn gynaecoloog adviseert het niet te doen omdat ik nog zo jong ben (29).

Wat is dit een moeilijke beslissing.

Cotty; ik wens jou veel sterkte met deze moeilijke tijd. Ik hoop dat je de kracht kunt vinden om hierdoor heen te komen.

Veel groetjes Marieke

Hoi Cotty,
Heel veel sterkte vandaag!

Ik hoop dat jullie vandaag wel wijzer worden en dat jullie weten waar jullie aan toe zijn!

Blijf hoop houden op de goede afloop!

xKaartje

Terug
Bovenaan