Grote overgang van thuis naar school?

Niet dat het al zo ver is, maar ik ben niet zo relaxed onder afspraken, wil altijd op tijd zijn, hekel aan racen enzo, dus vraag me af hoe de mama's met een schoolgaand kind  dit ervaren hebben (lees namelijk regelmatig, vakantie dus even geen gerace, gestress etc)?

Kan ik me alvast geestelijk gaan voorbereiden

Liefs Jenneke

het heeft twee kanten....

aan de ene kant is de regelmaat gewoon goed voor het gezinsleven.
Kinderen weten waar ze aan toe zijn en daar deien ze goed op.
Aan de andere kant vraag je ze heel vaak om op te schieten, wat een kind dus eigenlijk niet kan....

Hier is het 's ochtends altijd een race tegen de klok.
Drie kinderen schoon, aangekleed, met ontbijt en drinken en schoolspullen mee op de fiets krijgen op tijd is altijd een gedoe.
Ze kunnen gewoon niet opschieten, dus de ochtend vind ik nooit zo geweldig. Als ze net wakker worden vind ik de kinderen heerlijk. Nog rozig en knuffelig, maar na een half uur veranderen het in vertraagde monstertjes die hangen op de bank en denken dat school wel naar hun komt....

Je moet altijd op een gegeven moment mopperen omdat het weer tijd is..en ik kom ook graag op tijd. Soms nog een broodje in de hand, omdat ze het te druk hadden met wakker worden.
Maar ja..het hoort erbij.
Ik moest er best wel aan wennen hoor. Maar nu 4 jaar verder vind ik het prima.

Ik geniet ook van vakanties...niet op tijd uit bed moeten..gewoon in pyama op de bank hangen, eten wanneer we trek hebben en zin...

Het valt allemaal gerust wel mee, maar je krijgt het zodra je richting school gaat met meerdere kinderen gewoon druk.
Het is veel   heen en weer gedoe de hele dag. Vier keer naar school, broodje tussen de middag, boodschappen, huishouden...en de dag is weer om voor je het weet.
Dan is de tijd zonder school nog wel heel relaxed...maar alles went en het is ook weer een heel gezellig iets. Helpen op school, veel nieuwe sociale contacten, de kinderen die zoveel leren

Alles heeft zijn charme....maar wennen is het wel
pascal

Ik vind het eigenlijk een wonder dat Giovanni nog nooit te laat op school is gekomen...
Giovanni is een eersteklas treuzelaar,dus dat valt niet altijd mee.
Ik ben in veel dingen een chaoot maar ik zorg wel dat meneer op tijd op school is.
Ook hier is het inderdaad 's morgens een race tegen de klok en echt fijn vind ik dat niet.
Manlief is altijd al vroeg weg dus ik moet alles alleen doen...maar daar ben ik vast niet de enige in.

Vakanties zijn voor mij dus écht heerlijk!
's morgens op mijn dooie gemakkie wakker worden onder het genot van een kop koffie.
ook het heen en weer fietsen de hele dag maakt dat je de hele dag op tijd zit.
's middags even shoppen zit er dus niet meer in.

Maar,toch went het allemaal wel snel.
Toen ik zwanger was van Delano heb ik heel vaak gedacht; hoe moet dat straks?
De baby op tijd eten,Wij zelf eten,allemaal fris gewassen en de haartjes netjes gekamt,lopend ipv op de fiets naar school...
Maar het is altijd nog goed gekomen.

Het is even wennen maar je hebt snel de routine van 'school' te pakken!

Groetjes Tanja

Terug
Bovenaan