Grote stap?

Hallo allemaal,
Ook wij denken voorzichtig aan een tweede kindje. Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Hebben jullie de stap van 0 naar 1 kindje als groot ervaren of is de stap van 1 naar 2 kindjes jullie iets tegengevallen?
Hebben jullie speciale maatregelen getroffen?
Ik hoor het graag!
 
hoi jj,

wij hebben de grote stap genomen zonder er bij na te denken wat de gevolgen er van zouden zijn.
onze zoon was toen een maand of 7 toen ik in verwachting raakte en dat was best zwaar omdat hij nog niets zelf deed wel kruipen maar lopen nog niet enz.
en het viel wel tegen hoe hij reageerde hij vond papa lief en zijn broertje ook wel maar mama was niet lief meer hij ging slaan en hoe leg je het een kindje van 16 maanden uit dat was moeilijk.
maar je het regeld zich zelf allemaal wel en we zijn blij met onze twee knullen.
ze zijn nu 2 en half en bijna 16 maanden.
ja ze maken nu wel eens ruzie vooral als de oudste met iets aan het spelen is en de jongste wil het ook dan is het wel eens knokken.
maar ze kunnen ook lekker samen dingen doen.

wij zitten nu over een derde na te denken en die zal er waarschijnlijk ook wel komen.

nou heel veel sterkte met je beslissing.

heb je nog vragen ik hoor het wel.
hoe oud is jou eerste kindje eigenlijk???

groeten brigitte,bas en thijs
 
Hallo Brigitte,
Bedankt voor je reactie. Onze zoon is nu 2 jaar en bijna 3 maanden. Dus als we het zouden willen dan duurt het nog wel even voordat het evt. tweede kindje zal komen. Ik krijg nu wel de kriebels hoor, twee collega's van me zijn al zwanger.
Maar we hebben een huis gekocht en daar kunnen we pas per 1 november ongeveer in en ik zie het niet zo zitten om met een dikke buik te gaan klussen, dat heb ik al eerder gedaan... Waarschijnlijk wachten we nog een maand of twee en gaan we dan weer eens oefenen...
Dank je wel!
Groetjes jessica
 
Hoi Hoi Ik ben nu 29 weken zwanger van de tweede en heb een dochtertje van 2 en een half. Heb bij haar nooit echt nagedacht hoe het zou zijn om een kind op te voedden maar nu ik zwanger ben van de tweede denk ik overal teveel aan  Krijgt mijn oudste straks nog wel genoeg aandacht van mij en hoe ga ik dat combineren? Word mijn dochter wakker van het huilen van de kleine of slaapt ze gewoon door? Heb een dubbele kinderwagen gekocht omdat ik nu al angstig ben dat ik haar misschien wel kwijtraak in een winkelcentrum. Is ze jaloers? zouden ze het goed met  elkaar kunnen vinden? of speel ik de hele dag politieagentje?

teveel om op te noemen eigenlijk hihi het is gewoon afwachten en we zien wel hoe het loopt. Ik heb een boek gekocht om haar op de komst van de baby voor te bereidden maar meer kan ik ook niet doen. Heb er erg veel zin in en uiteindelijk vind je met alles wel een oplossing. Heel veel succes met jullie keuze enne denk er maar niet zoveel aan als ik
 
Hoi,

Wij vonden de stap van 0 naar 1 enorm groot. Onze hele wereld op zijn kop. Ik vond het zelf enorm wennen.
Moederschap, enorme verantwoordelijkheid, lichaam enorm veranderd, gewichtstoename, gewichtsafname. Borsten waar ineens melk uit komt, sex moet je opnieuw gaan ontdekken. enz enz...Ik vond het echt een heeeeeeeeeeele grote stap achteraf. Man man man...qua verdeling van werk tussen mij en mijn man, ook best wat ruzie gehad, wie doet wat....relatie onder druk door moeheid...

Wij hebben nu een zoontje van 2 jaar en 2 maanden, en een dochtertje van vijf maand.
Ik vind de tweede erbij een makkie.
Op dit moment heb ik bijna evenveel werk aan 2 kinderen als toen aan 1. Ben nu voornamelijk met mijn zoontje in de weer, hij is aan het peuterpuberen, en neemt veel tijd en energie in beslag. Mijn meisje doe ik tussen alles door...ze is makkelijk, lacht alleen maar, drinkt en slaapt. Ze slapen allebei rustig de nacht door, en worden rond zeven uur wakker.

Ik zou het zonde om nu maar 1 kind te hebben, echtwaar, want ik heb er nu twee en heb nog net zoveel werk ongeveer als toen met 1. Naar buiten gaan is even wennen, maar het valt goed mee. Je vind altijd wel oplossing, je probeert iets, lukt niet, nou dan doe je het anders. Je komt er gewoon wel uit.

Ik denk ook dat een mens alleen een last krijgt die hij dragen kan. Dus dat je op het moment dat je het zwaar hebt, wel de kracht zult krijgen om een oplossing te vinden en om door te gaan. En dat doe je gewoon, want het moet, voor je kinderen.

Ik zou zeggen, gewoon doen als je die kriebels hebt, je weet nooit hoe lang het nog kan duren. En niet alles van tevoren proberen voor te bereiden...datkomt allemaal vanzelf wel.

Groet
jo
 
Terug
Bovenaan