Grote temperatuur fluctuaties

A

Anoniem

Guest
Dag Meiden,
Schrijf niet zo vaak op het forum maar lees wel dagelijks mee. Ik heb een vraag over temperatuurstijgingen. Ik neem nu 2 maanden mijn temperatuur op maar de afgelopen dagen fluctueert het enorm. Was van een gemiddelde van 36,4 / 36,5 over de afgelopen twee weken op dag 14 gedaald naar 36,2 daarna 36,5, 36,6 en 36,9. Dacht dat ik een eisprong had maar vanochtend had ik opeens 36,2! Het laagste ooit gemeten. Dus toch geen eisprong terwijl deze vorige maand zelfs op dag 12 kwam (nu dag 19)
Ik meet nauwkeurig, iedere ochtend op hetzelfde tijdstip, rectaal. Wie heeft dit ook wel eens gehad of weet hoe dit komt?

Alvast bedankt voor jullie reacties en succes met zwanger worden!!!

Hoi!

Ik moest laatst van de huisarts ook gaan tempen...

Ik kon er zelf ook geen wijs uit worden, maar toen we naar de gyn gingen heb ik hem er naar laten kijken.

Ik heb een cyclus van 28 of 29 dgn en als je keek naar de temp.curve zag je de 1e 2 weken een temperatuur laag in de 36 en tijdens de laatste 2 weken een temperatuur van hoog in de 36 of lage 37.

Er was dus wel degelijk een eisprong... terwijl mijn temp tijdens de laatste 2 weken ook weleens een paar puntjes daalde.

De gyn dacht uit mijn verhaal (regelmatige cyclus, en curve van 1 maand) op te kunnen maken dat er een eisprong is. Om dit te kunnen bevestigen moest ik bloed laten prikken, 3 weken na de 1e dag van mijn menstruatie. Hier heb ik inmiddels de uitslag van gehad en ik heb dus een eisprong.

Veel succes met alles!

Dag Bloempje,
Bedankt voor je reactie, misschien dus wel een eisprong.... nou ja, ik wacht rustig af.
Thanks!

Terug
Bovenaan