Grote zus en hond

Hallo

Hoe bereiden jullie de oudste kind(deren) en hond voor op de kleine baby??

Ik heb al boekjes uit de bieb gehaald, ik probeer haar zoveel mogelijk erbij te betrekken (echo's, vk enz). Ik laat haar aan de buik voelen knuffelen, luisteren enz.
Mijn dochter (6) vindt het super dat ze een broertje krijgt! Al had ze liever een zusje. Soms ben ik wel eens bang dat dit problemen gaat opleveren.

We hebben ook een puber hond van een jaar het is een am. stafford echt een slome lieve hond die geen kwaad doet. Hij is alleen lomp en speels. Hij krijgt nu ook langzaam in de gate dat er iets in mijn buik zit en likt er vrolijk oplos als ik met mijn blote buik op de bank lig. Vooral mijn navel is intrek bij de hond. Zou hij dat ruiken?? ofzo??

Hoe pakken jullie dit aan??

Hebben jullie nog tips??

Groetjes

hey hey

wij hebben ook een hond een engelse cockerspaniel
die is pas 5 jaar oud geworden een goedsul eerste klas... en ligt graag op de bank en het liefst ook nog op je nou ik het een groot formaat cocker en mag hij alleen bij ons op de bank liggen wanneer wij dus rustig zitten en de kinderen al naar bed zijn... ook hij snuffel steeds aan mijn buik en als hij der met zijn koppie op lig en de baby begint te schoppen dan gaat de hond zijn koppie omhoog en kijkt hij verbaast naar mijn buik ruikt er aan en likt er aan... wel heel schattig maar goed... die van ons weet dan okk dat die alleen op de bank mag wanneer ik hem daar tioestemming voor geef...
hij zal dus ook niet uit zich zelf der op springen.
wel handig voor ald die kleine straks een keer op de bank lig hoef ik niet bang te zijn dat hij zo maar op de kleine zou springen...
zijn mand hebben we wel een andere plek moeten geven in de woonkamer... dat ivm de box
dat hebben we nu al gedaan zo dat hij der al vast aan kan wennen zo dat als die kleine der straks is hij niet het gevoel heeft dat hij plaats moet maken voor de baby.
met onze jongste zoon toen die geboren werd hadden we nog een andere hond en toen ik uit het ziekenhuis thuis kwam met de baby ben ik met de babay op de bank gaan zitten en heb de hond bij me geroepen hem laten snuffelen.. dat was ook meteen goed gaf die kleine een lik en ze zijn altijd beste maatjes geweest... dat ben ik nu weer van plan.
gewoon wanneer je thuis komt met de baby de baby bij je nemen en de hond laten ruiken en zo de hond laten wennen zo dat hij weet dat de kleine der ook bij hoort... wat wij ook veel deden dat als ik met de kleine bezig was en de hond dan wel eens om aandacht vroeg de hond op zijn plaats zetten en als ik met de kleine klaar was de hond belonen dat hij netjes had geluisterd en dus zag hij het al snel als iets positiefs als ik met de baby bezig was want ja als ik klaar ben dan kreeg hij altijd wat lekkers dat hebben ze heel snel in de gaten hahaha
maar de hond echt voor bereiden op de komst....

tja je zou hem nu dingen af moeten leren waar van je straks niet wil dat die dat doe als de baby der is... als die dat nu alvast leer dan is dat voor de hond normaal als je hem dat pas leer wanneer de kleine der is zal hij de kleine misschien niet als positief zien omdat hij dingen niet meer mag omdat de kleine der bij is gekomen.

ik denk dat dat allemaal vanzelf wel goed kom !

succes ;-)

liefs shirl.

hey

ik ben van het juli-forum maar kwam hier even spieken ;)

wij hebben ook een hond van bijna 2. Wij hadden dezelfde vraag als jou, hoe ga je de hond laten wennen? pas gelede waren we toevallig bij de dierenarts, en die gaf ons de volgende tip: de laatste paar weken voordat je uitgerekend de hond niet meer zo veel aandacht geven als normaal. Als de baby er dan is, en de hond krijgt weer aandacht, is dat altijd gelijk positief! best logisch ;) en net wat hier boven staat als de baby er is, de hond even laten snuffelen, zodat hij wel weet dat er iets veranderd is.

Succes!

Terug
Bovenaan