Groter bed of toch nog niet?

Hoi Allemaal,

Ik heb een zoontje van bijna 3 en ben nu net 5 weken zwanger van de 2de.

Wanneer kan ik mijn zoontje leren te slapen in een groter bedje?

Hij slaapt nu in een bedje met spijlen en het grotere bed staat ook al in zijn kamer, maar als je het hem vraagt slaapt hij liever in zijn kleine bed.

Hoe hebben jullie dit gedaan?? Of zouden jullie dit aanpakken?

gr. Marijke
 
Wij hebben een dochter van bijna 22 maanden. Ze slaapt sinds 2 weken in een eenpersoonsbed en dat gaat heel goed. We hebben haar ledikantje ook 2 dagen laten staan, maar ze wilde graag in haar nieuwe bed slapen. We hebben een leuk dekbedovertrek gekocht en we zijn met haar een bed uit gaan zoeken, zodat ze al aan het idee kon wennen. Leg hem er eens in en lees een verhaaltje voor, paar knuffels er bij en complimenten geven als hij er in slaapt. Succes
 
Wij hebben vorige week dinsdag een groot bed voor onze dochter(19 maand en geen nacht doorgeslapen) gekocht. Ze was zo trots op haar bed en we vonden het zelf best spannend want haar ledikant hadden we al weggezet. Ze had dus geen keus. Ze moest in een groot bed slapen en voor het eerst zonder slaapzak. Het ging echt super goed! Ze heeft tot nu toe elke nacht geweldig geslapen en dat al ruim een week! En ze is nog steeds elke dag trots op haar 'gooooote meitje bed'!
 
ik zou dat ledikantje weg halen.
niet vragen maar zeggen dat hij in het grote jongens bed gaat slapen.
nu kan je ook even in zijn bedje met hem knuffelen, en een dikke weltrusten kus geven.
maak het leuk..
maar praat niet over dat het bed zo groot is, kan beangstigend klinken he.

ledikantjes zijn voor baby's die niet kunnen lopen.
jij kan lopen en mag je bed zelf inkruipen.

bij ons is het verder geen probleem geweest.(2 kids zijn met +- 2 jaar in het 1-pers bed gegaan.
 
Ik ben afgelopen februari bevallen van de 2e. Onze dochter was toen bijna 3. In augustus hebben we haar een nieuwe kamer gegeven met een nieuw groot bed. We hebben haar alles goed verteld en het is meteen goed gegaan. Ze was toen 2 jaar en3 maanden. Ze komt er niet uit (heeft ze 2x geprobeerd en omdat het pikdonker is liep ze tegen de muur hihi) en roept als er iets is.

Wij hebben verteld dat haar ledikantje voor de baby in mama's buikje is en dat zij nu een groot nieuw bed zou krijgen. We hebben het bed opgezet waar ze bij was en ze vond het superleuk!

Succes!!
Liefs ciomama
 
Onze twee kids van nu bijna 4 en bijna 3 slapen al sinds ze 18 maanden zijn in een 1 pers.bed. Dat ging gelijk goed. We hebben ze zelf hun dekbedovertrekken laten uitkiezen. Nooit problemen gehad, gelukkig. Succes met jullie keuze
 
Terug
Bovenaan