groter bed=omdraaien...

Mijn zoontje is nu 7 maanden en kan zich heel makkelijk omrollen. Sinds deze week slaapt hij in een ledikantje ipv in een wieg, wat inhoudt dat hij meer ruimte heeft. Hij draait zich dus om in bed, maar kan niet meer terug (zoveel ruimte heeft hij niet). Hij wordt dus weer wakker op zijn buik en gaat huilen. Hierdoor wordt hij alleen maar moeier en ik ben de hele dag met hem bezig. Oppakken, troosten en weer terugleggen, etc. Hij slappt in een slaapzakje, omdat hij anders  het lakentje  van zich aftrapt en hij daar misschien in verstrikt kan raken (?). Het lakentje strakker inpakken helpt ook niet, want hij trekt het gewoon los. Wie heeft een idee om mijn zoontje te helpen niet te draaien en gewoon lekker te kunnen slapen?
 
ik hbe gewoon door gezet de tijd dat ze nog niet zelf terug kunnen draaien in bed.
maar wat je ook doet,bind je kind aub niet vast een een soort van riem zodat ze niet omdraaien kunnen.
de tijd dat hij het zelf kan komt heus wel,zolang gewoon volhouden.
en anders als hij slaapt kun je af en toe even gaan kijken en hem weer op zn rug leggen in de slaap,word hij ook niet wakker van het niet terug kunnen rollen.
ook voordat je zelf naar bed gaat.
 
Hoi,

Ik heb er niets aan gedaan. Het was even een periode van steeds weer terugdraaien als ze op haar buik lag. Na een tijdje, was niet zo lang, kon ze het zelf.

Groetjes
 
Hoi!

Bij de prenatal is een soort "luier laken"te koop. Ik weet niet meer hoe het heet. Mijn moeder heeft er zelf een nagemaakt. Het is een laken die je om het matras heen slaat met daar aan een soort mega luier. Je legt je kindje op die "luier" en doe hem met klitteband dicht. Het laken waar aan de luier zit, sla je dus om het matras. Je kindje kan niet om rollen. Het is helemaal veilig! Succes!
 
Hoi!
Als je kindje al oud genoeg is om om te draaien en zijn hoofdje alle kanten kan op bewegen, wat maakt het dan nog uit of hij/zij op de rug of op de buik ligt? Lekker laten liggen op de buik (behalve als ze dan luidkeels gaan huilen natuurlijk!)!

Groetjes, Ingrid
 
Terug
Bovenaan