Groter bed

Hoi

Ons zoontje Kris wordt in feb 2 jaar. Hij slaapt nu nog in een ledikantje. maar sinds van de week klimt hij er uit en ook met slaapzak aan. ik ben er steeds nog op tijd bijgeweest en kon hem nog net opvangen ander kukelt hij zo over de rand eraf.
zonder slaapzak klimt hij er gewoon overheen. ook vandaag weer.

Vind dit toch best eng vooral als ik er niet bij ben hij valt hard dan.

Hoe kun je als ze in een groter bed gaan zorgen dat hij er niet steeds uit komt. Want daar ben ik dan bang voor. en dat hij steeds in en uit bed zal gaan.

Wanneer, en welke leeftijd en hoe hebben jullie het gedaan. en heeft er iemand tips voor ons.


Alvast bedankt,
Jenny
 
Hoi Jenney
Heb een zoontje van 2 jaar en 2 maanden en hijligt vanaf deze zomer al in een groot bed.
Wij hebben eerst een groot bed bij hem op de kamer gezet en het ledikantje er naast.
Wanneer hij drie keer uit bed was gekomen moest hij in het ledikantje slapen na drie middagen ging het goed.
Soms komt hij nog wel uit bed maar kan niet vallen.
De deurkruk van zijn kamer staat omhoog dus wanneer hij uit zijn bed komt kanhij niet zijn kamer af. wanneer hij dat merkt gaat hij meestal weer terug in bed en soms gaat hij spelen. vindt ik ook prima.
Mischien heb je er wat aan
Groeten MArieke
Moeder van Rick 2jr en Joost 12wk
 
hoi,

ik heb er 1 van 2 jaar en 4 maanden en die sliep voor zijn tweede verjaardag( begin augustus )in een meegroei bed van ikea en moet je eerlijk bekennen dat hij er nooit uit komt ja smiddags wel eens vooral als hij een vriendje te slapen heeft grote lol natuurlijk maar verder blijft hij netjes in bed en savonds helemaal hij blijft smorgens zelfs zitte tot ik hem kom halen.

we hebben hem ook smiddags gekocht en in elkaar gezet en savonds sliep hij erin en geen probleem maar ja elk kind is anders, jij weet het beste wat voor kind je hebt en inderdaad is de tip van hier boven iets heb hem vaker gehoord.

nou veel succes ermee.

groeten brigitte,bas en thijs
 
hoi,

Onze zoon slaapt al een tijdje in een groot bed, hij is nu 21 maanden. Begon ook uit zijn ledikant te kruipen en kreeg een zusje erbij waardoor hij moest verhuizen.
Begin ging goed, hij kwam er niet uit, na twee weekjes ontdekte hij dat hij er uit kan als hij wil. Dus ging hij er constant uit en viel hij op de grond in slaap.

Hoe heb ik het opgelost?
Boek gekocht van Jo Frost, de supernanny en haar advies opgevolgd. Namelijk, de eerste keer dat hij eruit komt, terug in bed stoppen en streng toespreken dat hij moet slapen in bed, tweede keer ook zo, vanaf de derde keer niks meer zeggen, alleen terug in bed stoppen en weggaan, geen aandacht extra geven. Dit consequent volhouden en dan ben je er binnen no time vanaf. Bij mij duurde het een paar dagen, smiddags met de dutjes ging het ook zo, maar na de derde keer dat je ze erin stopt zonder iets te zeggen, bleef hij in bed liggen. Na een paar dagen kwam hij er niet meer uit.

Hij wordt om acht uur uit bed gehaald, en als hij dan om half acht wakker is blijft hij mooi in bed zitten. Valt er per ongeluk iets uit bed, dan roept hij me, en durft er niet meer uit te komen.

Ik heb alleen knuffels binnen zijn bereik, dus op bed en op de vensterbank. Ik heb geen ander stimulerend speelgoed op zijn kamer. Alles staat beneden of in een kast. Want anders wordt hij te veel afgeleid, op zijn kamertje moet hij slapen. PAs als hij ouder is kan hij en slapen en spelen op zijn kamer.

Mijn zoontje vond het meteen fijn in zijn groot bed. Hij heeft eerst een paar nachten in zijn ledikantje geslapen in zijn nieuwe kamer, en toen zat hij er bij toen we het ledikantje weer weghaalden, en moest hij in dat grote bed, en dat accepteerde hij ook gewoon.

't Valt allemaal wel mee hoor. Succes
 
Dankje voor de reakties.

We gaan zijn nieuwe tweedehands meubeltjes opknappen. en gaan dan zijn kamertje in orden maken.

en denk dat ik aan jullie tips veel. heb. vooral dat als hij uit bed komt. 2 keer terug leggen met streng toespreken en andere keren niks zeggen en volhouden. dan maar.

Dankje nogmaals.

groetjes Jenny
 
hoi, even een vraagje.
Mijn dochtertje van nu 3 jaar ligt sinds een paar weken in een groot bed
op haar nieuwe kamer. Ze ligt vanaf babytijd vast met een riem Dit beviel me
prima, maar nu wil ik er toch eens vanaf en proberen zonder Ik ben alleen bang dat ze me dan van de kamer af komt. Hebben jullie tips voor mij?
Groetjes, voki.
 
hallo!

Mijn zoontje kreeg ook twee maanden voor zijn tweede verjaardag een groot bed. De eerste week bleef hij er netjes inliggen, maar daarna dus niet meer!
Omdat we bang waren dat hij de trap zou afvallen in zijn slaapzak hebben we een haakje op zijn deur vastgemaakt. Het haakje zit aan de deur en het oogje in het kozijn, zo kan hij er niet af en ik kan toch gewoon zijn deur openlaten, zodat ik hem kan horen.
Het vaakje zit natuurlijk wel helemaal boven aan de deur, het zit verder op ongeveer vijf centimeter open als het dicht is, zodat hij er geen hoofdje of zo doorheen kan steken.
Je houdt je kindje natuurlijk niet in zijn bed, maar in ieder geval wel veilig op zijn kamer.
Bij ons werkt het perfect.

Groetjes, weel  
 
Terug
Bovenaan