Grotere speen? Of toch iets anders

Hoii
Even vraagje. Mijn zoontje is nu 12 weken oud en 6.3 kilo en hij krijgt nu 150+5 flesvoeding. Hij krijgt dit of niet op of met moeite. Vaak drinkt hij 100cc aan een stuk. Dan na 10 min rust nog 30 en dan weer even rust weer 30. De fles duurt hierdoor heel lang. Als ik 120+4 geef heeft hij na uurtje weer honger dus is duidelijk niet genoeg.
Kan het zijn dat het gaatje in de speen te klein is? Ik geeft via de dr brown fles met fase 1 speen. Of is er misschien iets anders? Wie herkent dit?
Groetjes

Volgens mij geeft Dr Brown zelf ook aan om bij gemiddeld 3 maanden over te stappen op speen maat 2.
Ik zou het gewoon proberen! Je hebt de maag spenen uiteindelijk toch een keer nodig.

Ik ben ook begonnen met dr brown,
in het begin deed mijn dochter ook heel lang over de fles en viel in slaap.
Wij zijn al vanaf week 2/3 overgegaan op een grotere speen.
Grotere speen hielp maar wij zijn al gauw met johannes broodpitmeel begonnen, omdat dat zo indikt kreeg ze er niks meer door en raakte gefrustreerd.
Wij zijn overgestapt op Difrax en dit bevalt heel goed, doet eigenlijk hetzelfde al dr brown.
de spenen van dr brown zijn veel kleiner dan andere merken en ze wennen er dan aan dat ze hard moeten zuigen.

Terug
Bovenaan