grr ik word gek van al dat gepluk van die mensen, wat doen jullie eraan?!

Hoi meiden,

Hebben jullie er ook last van dat mensen die je niet of nauwelijks kent, je achtervolgen en naar je kind graaien?
 Ik word er zo moe van, ik vind het namelijk totaal ongepast dat je zomaar aan iemands kind gaat zitten. Als ik even met ons dochtertje de hond ga uitlaten of boodschappen doe, moeten we al die mensen nog net niet van ons afslaan.
En als ik vraag of ze niet aan haar willen zitten, reageren sommigen nog alsof je iets heel onbeschofts tegen ze gezegd hebt.
Ik begrijp niet waarom mensen dat zomaar doen, je kunt toch  op z'n minst  vragen of je iemands baby mag aanraken. Om dan nog maar niet te spreken van al die goed bedoelde (maar -vind ik- o zo irritante) adviezen als je kindje een keer huilt ofzo.
Toen ik zwanger was wilde ook al iedereen aan mijn buik zitten. Sinds wanneer zijn zwangere vrouwen, baby's (en overigens ook puppies) publiekelijk bezit?
Genoeg erover, want ze is ook enorm onweerstaanbaar, al vind ik dat je kijkt zonder je handen!!!

groetjes,
Jackje

Ik ben nog zwanger, maar ik word ook gillend gek van mensen die even aan mijn buik willen zitten. Voor mensen die het vragen kan ik evt nog wel begrip op brengen, al blijf ik het raar vinden. Ik ga toch ook niet vragen of ik aan hun oor mag zitten of aan hun voet? Maar nog veel erger zijn mensen die je tegemoet lopen en meteen hun hand op je buik gaan leggen.
Als ik dan achteruit spring en zeg dat ik liever niet aangeraakt wil worden, en zeker niet ongevraagd krijg ik hele boze en narrige reacties. Als ik of ze een klap in hun gezicht verkocht heb...terwijl zij toch echt begonnen zijn!
Barbara

Ik heb me er tijdens mijn zwangerschap ook groen en geel aan geergerd... al die handen op je buik!
Maar ik heb nu het voornemen om bij een volgende zwangerschap wanneer iemand mijn buik aanraakt meteen hetzelfde terug te doen... dus gewoon ook de buik van de ander meteen aanraken. Ik ben benieuwd of het kwartje dan zal vallen...
Rita, mama van Senn

Hoi hoi, vond het ook vreselijk dat iedereen aan m'n buik zat toen ik zwanger was. Ik had het vorige keer al voorgenomen om t bij iedereen terug te doen, heb ik ook gedaan. Lachen joh, ja dat vinden ze niet leuk nee, maar ik ook niet! Dus lekker puh!  Dit keer ga ik het gewoon weer doen. En als ze 'te dicht' bij m'n dochter komen, zeg ik ook gewoon, ja zo kan ie wel weer! Maar dan wel lachend. Met een lach kom je ver! Gister nog in de supermarkt. M'n dochter is dan 1,5. Ze zat in de wagen en er kwam echt zo'n viezig oud vrouwtje naar haar toe, die begon in haar wang te knijpen (zachtjes hoor..) en toen ging ze met haar neus tegen haar gezicht 'knuffelen'. Helloooo!!? Dan zeg ik wel dat ik dat niet echt normaal vindt. Dat moet ook kunnen vind ik en toch voel ik me dan nog bezwaard. Ow well.. waarschijnlijk is dit iets wat toch wel zal blijven! Kussie

Heel irritant ja, dat je als zwangere of klein kindje bestempeld wordt als publiek bezit.

Ik ben net een paar dagen terug uit Roemenië en daar is het heel
normaal dat men aan je buik zit, je wordt ook echt dubbel begroet, ze
zeggen je buik afzonderlijk gedag.

Op de een of andere manier vond ik het daar dan ook lang niet zo
vervelend als men aan mijn buik zat. Maar normaal gesproken, als ik
iemand totaal niet ken en zo, dan moeten ze echt van me af blijven! Ben
ook zeker van plan om terug te grijpen dit keer.

Lynn

Terug
Bovenaan