grrg voedingsschema 3 maanden oude baby

hoi,

Ik word er nu echt een beetje simpel van. Mijn dochtertje (3 maanden)is op dit moment alleen maar aan het eten. We zijn afgelopen week op advies van het CB overgestapt na Nutrilon Pepti dit omdat ze heel veel huilde en heel veel last had van krampjes. Maar sindsdien heeft ze helemaal geen ritme en drinkt nu zelfs soms 7 flessen op een dag. Ze komt weer 2 x per nacht.
wie heeft er tips? We hebben al rijstebloem geprobeerd maar dat heeft geen effect.
Wie heeft er ervaring mee om haar 's nachts te laten huilen om zo op die manier de nachtvoeding er af te krijgen.

Hopelijk hebben jullie goed tips

Bedankt alvast

groetjes Femke
 
Femke,
vervelend voor je, mar ik denk dat je een kind van 3 maanden niet kunt dwingen van de nachtvoeding af te komen.
Als ze huilt en voeding nodig heeft dan doet ze dat niet zomaar, denk ik.
Mijn dochter, nu 18 weken, heeft dat ook rond de 3 maanden gehad, en wij liepen ook op ons tandvlees toen ze ineens weer 2 keer per nacht kwam voor voeding. Het heeft een week geduurd en toen sliep ze door. Jou kindje zal er ook wel tegenaan zitten, denk ik.
Mijn ervaring is dat je er  maar beter aan kunt toegeven zonder je er al te druk over te maken, dat werkt het beste voor jullie allemaal.. Als je wakker ligt van het huilen slaap je ook niet. Als je 10 keer opstaat om het speentje te geven ook niet. Dan kun je m.i. maar beter de fles geven dan is het zo weer voorbij en slaapt iedereen weer.
En laten huilen? Ik kan het niet en ik zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten doen. Ze huilen niet voor niets, en zeker niet op die leeftijd.
Hou nog even vol. Ik weet dat het moeilijk is, zeker als je langzaamaan weer aan de slag moet of bent als je werkt, maar het is nu eenmaal zo.
Succes, groeten, Claudia.
 
Hoi Femke

Misschien kan je wat meer voeding in het flesje doen ik weet niet hoeveel je nu geeft. Ik geef me zoontje Dylan Nutrilon toen hij 3 maanden was kreeg hij 5 flessen per dag van ongeveer 170 ml en sliep toen  de hele nacht door.
Dit heeft bij  Dylan erg geholpen!!!
heel veel succes  
Groetjes Nifty  
 
Hi,

Wij hadden een beetje het zelfde probleem zowel dag als nacht overdag gaf hij aan dat hij om de 2 a 3 uur eten wilde en s'nachts ook regelmatig kwam, wij zijn eerst begonnen aan overdag hij kreeg namelijk met 3 maanden nog 8 flessen van ongeveer 150ml tot 180 ml wat echt een beetje veel was. Dus we zijn aan het werk gegaan om hem overdag op 4 uur te zetten we hebben 1 - 2 weken moeten strijden met hem maar daarna was hij helemaal happy met de 4 uur overdag. en kwam hij in een vast ritme, toen hebben voor een maand nog 1 nachtvoeding gehad. Hij ging om 8.00 uur naar bed en lieten we hem slapen tot hij wakker werd. En ineens op een dag werk ik om 6.00 wakker zonder de nacht voeding en sindsdien (na 4.5 maand) slaapt hij van 8.00 tot 8.00
 
Terug
Bovenaan