grrr vervelende visite

A

Anoniem

Guest
Hoi,
heb net toch een vreselijke avond gehad bah.
net alles lekker schoon vloer gedaan enz enz. belt m'n vriendin op of ze kunnen komen.
Nou ik denk gezellig dus zeg ja hoor is goed.
ze waren noch niet binnen of hun kinderen ( 9 en 14 ) slopen gewoon m'n huis rennen hond in het zwembad gedaan schoenen van mijn zoontje in het zwembad gegooid baby wakker gemaakt grrr.
ik bleef nog beleefd maar mijn vriend was zo kwaad die schreeuwde zowat dat ze de schoenen van m'n zoontje uit het zwembad moesten halen en de hond met rust moesten laten.
jeetje zeg en wat doe je eraan ik heb er al zovaak wat van gezegt aangezien hun zoontje van 9 mijn zoontje al een keertje met een steen heeft geslagen en zo heb ik nog wel 100 voorbeelden.
voor mijn vriend is de maat vol hij wil ze niet meer over de vloer hebben. zaterdag hebben we eigenlijk een barbeque bij hun maar hij wil er niet meer na toe. Ik weet dan nooit zo goed ik dit moet oplossen het zo zeggen vindt ik moeilijk.

sorry voor het lange zeurverhaal maar moest het effe kwijt.

groetjes,
marike
allemaal een fijne en vooral een lange nacht toegewenst.

Zeker vervelende visite... hebben jullie nog iets tegen de ouders gezegd? Dat is toch niet normaal? Ik zou er in ieder geval wel iets van zeggen. Je zal wel terug krijgen dat je dat ook voor je kiezen krijgt, maar wellicht lucht het op om er wat van te zeggen. Toch?
Ik zou zeggen, pak een lekkere borrel en kom lekker bij!
Gr. Marie-Jose

hoi hoi

wat een rare mensen dat ze zelf niets tegen hun kinderen zeggen

beetje onbeschofd ze weten toch dat je een baby heb
en dan ook nog zijn schoenen in het water gooien nou mijn zoon kon zijn spaarpot trekken
kan me voorstellen dat je vriend geen zin heb in een bbq

ik zou het gewoon eerlijk zeggen tegen ze dat je daar niet van gedient ben  

s6
groetjes mariella

pff, wat een toestand zeg, klonk idd niet echt gezellig, maar ik vind wel dat je je kinderen een beetje in het gareel moet houden als je ergens op visite gaat zeg....

groetjes Yvonne

hoi,
ja wij zeggen het elke keer tegen die ouders maar die doen er niets aan. ik denk dat ik het gewoon ga zeggen pech dan als ze kwaad worden maar vandaag is bij ons wel de grens bereikt.
en die borrel die zal ik zeker even nemen hihi dat hebben we wel verdiend

groetjes,
marike

Hoi Marike, wat vervelend. Ik herken het wel een beetje met mijn neefjes. Inmiddels wacht ik niet meer op correctie van de ouders, maar reageer ik zelf op de kinderen. Ik houd ze zeer strak in mijn huis en schrik er niet voor terug ze bij de bovenarm te pakken of te zeggen dat we hier ook een (straf)trap hebben om op te zitten. In mijn huis gelden mijn regels, want het speelgoed van mijn oudste dochter is al vaak genoeg kapot gemaakt. Dat gebeurt niet meer. Ik ben dus geen lieve tante dan, maar dat kan me niks schelen.

In mijn huis zal zoiets niet gebeuren. Ik zal rechtstreeks tegen de ouders en de kids zeggen dat dit mijn huis is en hier mijn regels gelden. Als ze iets willen, kunnen ze er om vragen. Tegen de ouders maak ik dan ook duidelijk dat ik de kinderen op hun punten wijs als zij het niet doen.
Een manier die ik prettig vind bij kinderen, op gelijke hoogte met de kinderen gaan (door je knieen zakken) en even met een kind praten, leg het uit op een manier die kinderen kunnen begrijpen. Want als de kinderen dit thuis wel mogen, is het voor hun niet begrijpelijk dat zoiets bij anderen niet mag. Dit is (meestal) een gevolg van de manier van opvoeden van de ouders.
En het is soms best moeilijk, maar jij bent degene die bepaald hoe het er in jouw huis aan toegaat.

Suc6.

Annemiek

Terug
Bovenaan