Grrrr #@!*#, dit moet ik toch echt even kwijt

A

Anoniem

Guest
Hallo

ik moet echt even mijn boosheid van me afschrijven....!
Ik vroeg vandaag mijn moeder met me mee. Ik moest naar een homeopaat toe en had geen oppas kunnen regelen dus Loek moest mee. Mijn moeder wil ik niet laten oppassen, ze is te oud (met gebreken). Ze vindt zelf wel dat ze kan oppassen, maar vergeet vaak dingen, valt heel soms zomaar... Niet echt verantwoord dus. Dus ik vroeg haar mee, kan ze Loek vasthouden tijdens de afspraak waar ik wel bij ben.

Oeps lange inleiding... ik ben aan het afdwalen!
Zitten we een kop koffie te drinken, want we waren vroeg, wil ze checken of Loek zijn tandjes aan het doorkomen zijn met een lepeltje. Als ze doorkomen, voel je dat met een lepeltje nl. maar Loek begint ineens heel hard te huilen. Ik dacht om niks, want dat doet hij al een paar dagen... Maar hij bleef hard huilen, met dikke tranen. Ze gaf hem terug, 'want troosten van mama is toch het beste...". maar nu kijk ik net in zijn mondje (inmiddels thuis) om chamodent in zijn mond te doen, is zijn lip aan de binnenkant helemaal rood, bijna kapot!!!! Heeft ze dus zo lomp zitten duwen, dat zijn lip kapot is.... GVD! Ze zei al dat zijn lipje er misschien tussen was gekomen... En tot overmaat van ramp zei ze net bij/tegen mijn zus ook nog iets in de trant van dat hij het zelf gedaan had met 'spelen'...

Nou kan ik mijn moeder met vlagen toch al niet zo goed hebben. Haar 'grapjes' staan me niet aan. Die zijn vaak lullig en kleinerend. Ze had geen kado voor mijn zus en ik bood haar een oplossing aan: samen met mijn kado doen, dan moest ik alleen nog iets bijbestellen. Zegt ze tegen mijn zus dat het mijn schuld is dat ze geen kado heeft, omdat ik haar niet vantevoren had gebeld om te vragen of ze met ons kado mee wilde doen. Ik heb maar niks gezegd... (maar van binnen koken!)

Volgens mij wordt het hard tijd voor een oma pauze!

meid wat vervelend zeg......idd eerst maar even afkoelen hoor.
hoe is het nu met loek?

gr tammy

Owh, wat erg!!
Kan me goed voorstellen dat je het helemaal gehad hebt!!
Niemand mag jouw kind pijn doen. Wat raar dat ze met een lepel in zijn mond duwde om te voelen of hij al tandjes heeft. Dan vraagt ze toch aan jou of jij even wilt voelen met je vinger.....
Moeilijk hoor, het blijft je moeder. Maar soms is afstand nemen(tijdelijk)wel het beste voordat het escaleert. Waarschijnlijk helpt erover praten( met je  moeder)  ook niet?

In ieder geval, volg je hart. Neem even een time-out.

Sterkte en succes in je keuze!!
Groet, Anne

Pffff, kan me voorstellen dat je even een time-out wilt!
(ik zou ook koken, hoor, in deze omstandigheden)
Misschien als je afgekoeld bent er met je moeder over praten? Ik weet natuurlijk niet hoe open zij voor commentaar is en tja, ik mag eigenlijk niet te veel zeggen, ben ook geen held met het aanpakken van mijn problemen met mijn moeder...

Hou je taai en ik voel met je mee!!

Groetjes, Karin

jeetje wat vervelend,

Ik hoop dat het nu wat beter gaat met Luuk.
Het idee van het voelen met een lepeltje vind ik niet zo gek om dat bij al mijn kinderen ik er achter kwam dat de tandjes er door waren tijdens het fruit geven. je kan dan nog niets met je vingers voelen maar wel horen met het lepeltje.
Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om hier een kind pijn mee te doen,

groetjes Kamile

oh wat rot voor je! en voor loek ook..... zielig joh!
ik kan me voorstellen dat je even een time out wil. denk dat dat heel verstandig is voordat het uit de hand loopt.
nou, heel veel succes ermee, en doe rustig aan.

liefs marijke

Rottig. Goed dat je het hier even van je afschrijft. Ik vind het knap dat je je in hebt gehouden. Nu en bij dat gedoe met je zus. En waarschijnlijk al veel vaker. Sommige mensen weten gewoon niet beter en zo klinkt je moeder ook. Waarschijnlijk heb je al vaker met haar over dit soort dingen gepraat of niet?
Zo ja, dan zou ik het wss niet nog een keer doen, want dan blijkt gewoon dat ze niet leert van dit soort dingen en je nog wel tig gesprekken met haar kunt doen, waar je niks mee opschiet. Dan zou ik proberen te accepteren dat ze gewoon zo in elkaar zit en dan duidelijkere grenzen stellen wat ze wel en niet mag met Loek. Bijv. niet laten voelen of hij tandjes krijgt.
Maar ook bij jezelf. Want je moeder is zelf verantwoordelijk voor haar dingen. Als zij geen kado heeft voor je zus, is het lief dat jij het oplost, maar ze waardeert dit blijkbaar niet, anders zou ze niet zo lullig reageren. Laat haar voortaan dat soort dingen lekker zelf doen. Pfffff.....
denk dat je eigenlijk nog te lief bent.... maar ja.. snap het wel want het blijft je moeder.
Heb je er nog niet met haar over gesproken, dan zou ik dat doen. Want dat is niet echt ok hoe dat ze met je omgaat en wat ze allemaal zegt.
Heel veel succes.
Groetjes Veerle

ach, dat heb ik idd al vaker geprobeerd.... zucht.
Ik zeg maar niets meer, alleen als ze echt te ver gaat. Ze maakte eerst bijv ook kwetsende opmerkingen, zoals "ik heb mijn best gedaan om je perfect te maken... maarja, is niet gelukt he?!". Of "je bent nu eenmaal mismaakt...". Ze bedoelt dit als een grap en heeft helemaal niet in de gaten dat dit kwetsend is (als puber al helemaal, gelukkig weet ik nu wel dat er niks mis met mij is!!!) Als ik er iets van zeg, dan begrijpt ze echt niet dat dit niet grappig is. Dat wil niet zeggen dat ik het pik, hoor. Als ze kwetsend is, dan stap ik op nadat ik er wat van gezegd heb of als ze bij mij is, stuur ik haar weg. Ze heeft echt het geheugen van een visje... Maar ja, ze is dan ook al 73 en verschuilt zich maar al te graag achter haar achteruitgaande hersenfunctie (waar ik mijn twijfels over heb. Het komt haar maar al te goed uit)

loslaten maar... Ik weet beter.

Terug
Bovenaan