grrrr moeders

Hoi meiden ,

Ik moet even mijn ei kwijt.
Mijn moeder past op Nikita als ik moet werken en dat vind ik wel fijn op zekere hoogte.
Gisteren kwam ik van mijn werk en vertelde ze me dat ze tussen de middag haar warm eten heeft gegeven , omdat ze haar brood niet moest.
Nikita die heeft de laatste 2 weken slecht gegeten en doet dat nog.
Volgens mij is dat een fase waar ze in zit.
Ik was daar eigenlijk best boos om , want Nikita heeft een vast ritme nu en daar wijkt ze nu van af.
Ze zei; ze heeft in ieder geval gegeten dat is het belangrijkste en dan geef je haar 's avonds maar brood.
Het gevolg is dat ze geen brood wilde hebben.
Als ik er dan wat van zeg dan gaat van nou als je het zo goed weet dan breng haar maar niet meer.
Mijn moeder weet dat dat niet kan , want ik moet werken anders komen we niet rond.
Kinderdagopvang kunnen we niet betalen.
En dat weet ze.
Ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken.
Ze zei ook van als weer beter eet dan kun je het weer omdraaien.
Ik vind van niet.
Bij Nikita zijn er tanden aan het doorkomen.
Ze heeft er nu 4.
3 van boven en 1 van onder   en dat gaat nu best snel plus ze is verkouden.
Ik denk dat het ook daar aan ligt.
Ze speelt en kletst wat af en is altijd vrolijk dus het zal wel meevallen.
Ik weet niet hoe ik mijn moeder moet aanpakken, want alles wat ik zeg op wat voor manier dan ook het komt nooit goed over,
Misschien hebben jullie wat tips?

Ik moest dit echt even kwijt.

Groetjes Jessica Veraart

Jeetje wat een lastige situatie zeg.
Tja het enige wat ik kan zeggen is; Haar zeggen dat je graag een vast ritme aan wil houden. En zeggen dat je het heel belangrijk vind dat zij hetzelfde ritme aanhoudt als jij.
EN evt dat ze je kan bellen als er nog zoiets is dat jullie kunnen overleggen.

Meid heel veel succes

Pauline

hoi
ik wilde je alleen even een tip geven dat als je naar een kinderopvang brengt je van de belasting een behoorlijk deel terug krijgt   mischien dat je eens kan narekenen  op www.toeslagen.nl
groetjes priscilla

hoi Jessica,
vervelend maar eerlijk gezegd denk ik dat jullie allebei wat water bij de wijn moeten doen. Zijn zal jou moeten resepecteren maar jij moet ook weten dat een oppas, moeder, schoonmoeder of creche het nooit doet zoals jij. En echt, afwijken van een schema is echt geen ramp hoor. Je zit er duidelijk erg mee dus ik zou het haar gewoon vertellen, hopelijk respecteert ze je, maar zelf ook een beetje loslaten zou ook helpen...
succes!
Stephanie

Klopt!

Van de ruim € 500,- die wij betalen voor 2 dagen per week kdv voor Isa krijgen wij (als ik het goed heb uitgerekend, wacht nog op bericht van de BD) zo'n € 330,- terug! Dus het is idd de moeite waard om dit eens te gaan uitrekenen.

En het lijkt me idd een vervelende situatie zo. Je bent afhankelijk van je moeder voor de oppas maar je wilt ook dat zij dezelfde "regels" hanteert als jij zelf thuis doet. Dat lijkt me geen overdreven wens toch? Misschien moet je eens met haar gaan zitten en aangeven dat er een aantal vaste, harde regels zijn waarvan  je wilt dat zij er zich ook aan houdt (bijvoorbeeld brood eten tussen de middag en geen warm, hoe dan ook) en een aantal minder vaste regels, waar ze van af mag wijken als het zo uitkomt. Kijk, je kunt niet verwachten dat ze alles hetzelfde doet als jij, ze is tenslotte ook oma en geen mama. Maar het belangrijkste lijkt het me om hier toch over te praten.

Succes!

Grtz. Poppetje71

Hi Jessica,
Dit is nu een van de redenen dat wij onze kleine niet wegbrengen.
Vind het vervelend voor je, maar je kunt er verder volgens mij niks aan doen.
Zij vindt het denk ik belangrijker dat ze  iets eet, maar haar denk ik niet uit wat, maar als ze maar eet.
Eigenlijk ook een beetje logisch, maakt eigenlijk toch ook niet uit.

Ik snap dat wel, mijn man doet het ook heel anders dan ik, Lynn krijgt van mij iedere vier uur voeding, met uitzondering 's nachts want dan slapen we.
Als ik ben werken, en mijn man zorgt voor haar krijgt ze vaak een uur te vroeg eten, omdat mijn man meent dat ze honger heeft, heeft ze niet, ze is dan gewoon heel erg moe, maar goed dat gebeurt wanneer je er zelf niet bent.

Dat is het risico, je moet dan keuzes maken, ik zeg ook heel vaak tegen hem, ze is gewoon moe, hij gelooft me dan niet, tja ik kan het blijven zeggen, maar hij doet wat hij denkt goed is.

En dat is denk ik ook hetzelfde met je moeder, is niet leuk, that's life.
Je kunt beter hebben dat ze niet doen wat jij wil en het eerlijk zeggen dan niet doen wat jij wil en het niet zeggen.
X

hoi jessica,

kan me je frustratie goed voorstellen!
toen ik 3 jaar geleden zag hoe mijn schoonmoeder deed oppassen op mijn nichtjes wist ik meteen: dit wil ik niet!
ze heeft zo'n andere kijk op opvoeden, daarom gaat Merel ook naar het kdv.
Mijn moeder wil zelf niet oppassen, ja wel een avondje of in nood, maar niet een vaste dag in de week! En ik vind dit zelf prima geregeld nu, geen gezeur.

En Merel vind het zo leuk op het kdv met al die kindjes..
En ze passen haar schema aan op ons patroon. Kijk, tuurlijk kan het ooit een half uurtje schelen met fles geven, maar dat gebeurd hier thuis ook wel eens.

Zou het wel goed uitpraten met je moeder, is jammer als je hierom straks conflicten krijgt!
succes!

Lastig hoor als je moeder de opvoeding van je kind denkt anders te kunnen doen dan dat je het zelf doet. Het lijkt wel of ze jou (als moeder) niet serieus neemt. Ik vind dat je best van haar mag verwachten dat ze het doet zoals jij het wil. Als jij vindt dat een vast schema belangrijker is dan dat ze (veel) eet, dan heeft je moeder zich daar in aan te passen. Het gaat er niet om of het een beter is dan het ander, het gaat er om dat jij de opvoeder bent. Tja, niet iedereen zal alles doen zoals jij, maar als Nikita naar de creche gaat dan vragen ze je ook hoe jullie dingen thuis doen, zodat ze dat daar net zo kunnen doen.
Misschien kun je ook nog voor een oplossing kiezen die goedkoper is dan een creche, bijv. een oppasmoeder of om en om met een vriendin op elkaars kinderen passen.
Als je moeder blijft oppassen dan is het wel belangrijk dat je met haar gaat praten, nu gaat het nog om waneer warm eten, maar straks komen nog veel belangrijkere dingen om de hoek kijken (welke waarden en normen wil je haar meegeven bijvoorbeeld). Het is belangrijk dat jullie dan op 1 lijn zitten!
Succes!

Terug
Bovenaan